Intercultural Talent Management Model: Virtual communities to promote collaborative learning in indigenous contexts. Teachers’ and students’ perceptions MC Butter, ES Valenzuela, MGB Quintana Computers in Human Behavior 51, 1191-1197, 2015 | 67 | 2015 |
Gestión del tiempo, trabajo colaborativo docente e inclusión educativa EJ Sagredo-Lillo, MP Bizarría Muñoz, M Careaga Butter Revista colombiana de educación, 343-360, 2020 | 66 | 2020 |
Estándares y competencias TIC para la formación inicial de profesores M Careaga, AA Veloso REXE-Revista de Estudios y Experiencias en Educación 6 (12), 93-106, 2016 | 58 | 2016 |
The new pyramid of needs for the digital citizen: a transition towards smart human cities JL Carrasco-Sáez, M Careaga Butter, MG Badilla-Quintana Sustainability 9 (12), 2258, 2017 | 53 | 2017 |
Critical and prospective analysis of online education in pandemic and post-pandemic contexts: Digital tools and resources to support teaching in synchronous and asynchronous … M Careaga-Butter, MGB Quintana, C Fuentes-Henríquez Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport …, 2020 | 44 | 2020 |
School networks to promote ICT competences among teachers. Case study in intercultural schools MC Butter, LJ Pérez, MGB Quintana Computers in Human Behavior 30, 442-451, 2014 | 34 | 2014 |
Currículum cibernético y gestión del conocimiento: fundamentos y modelos de referencia MC Butter, AA Veloso RIL editores, 2017 | 26 | 2017 |
Currículum cibernético y gestión del conocimiento M Careaga, A Avendaño Fundamentos y modelos de referencia (, 2017 | 21 | 2017 |
Análisis acerca de la resolución de problemas matemáticos en contexto: estado del arte y reflexiones prospectivas. LM DÍAZ, MP CAREAGA Revista espacios 42 (1), 2021 | 18 | 2021 |
Competencias TIC en formación inicial docente: estudio de caso de seis especialidades en la Universidad Católica de la Santísima Concepción MG Badilla-Quintana, L Jiménez-Pérez, M Careaga-Butter Aloma, Revista de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport 31 (1), 89-97, 2013 | 17 | 2013 |
Modelo de Gestión del Conocimiento basado en la integración curricular de Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) en la docencia universitaria.(GC+ TIC/DU) MC Butter, AA Veloso REXE. Revista de Estudios y Experiencias en Educación 5 (10), 55-71, 2006 | 17 | 2006 |
Quality assurance for postgraduate programs: Design of a model applied on a university in Chile M Careaga Butter, E Meyer Aguilera, MG Badilla Quintana, ... International review of research in open and distributed learning 18 (1 …, 2017 | 15 | 2017 |
Sociological importance and validation of a questionnaire for the sustainability of Personal Learning Environments (PLE) in 8th grade students of the Biobío region in Chile JL Carrasco-Sáez, M Careaga Butter, MG Badilla-Quintana, ... Sustainability 11 (5), 1301, 2019 | 14 | 2019 |
Incorporación de una plataforma virtual para acceder al aprendizaje: una experiencia de formación on-line, para los docentes de la Universidad San Sebastián M Careaga, G Contreras Nova Educa, 2006 | 12 | 2006 |
Mobile devices for teaching English as a second language in higher education. The case of DUOC in Chile ES Valenzuela, MGB Quintana, MC Butter Journal of Mobile Multimedia, 234-243, 2014 | 11 | 2014 |
Modelo Gestión del conocimiento para plataformas de Docencia Universitaria Mixta (GC+ TIC/DUM) M Careaga, A Avendaño, M Careaga, J Sánchez Nuevas Ideas en Informática Educativa 3, 355-376, 2007 | 11 | 2007 |
Incremental prototyping model for the development of educational platforms: A process of design and quality standards. MC Butter, MGB Quintana, ES Valenzuela J. Univers. Comput. Sci. 20 (10), 1407-1417, 2014 | 9 | 2014 |
Tecnologías de información y comunicación (TIC) en la docencia de universidades chilenas: relaciones entre expectativas de uso e innovación de las prácticas en la pedagogía … M Careaga Tesis, UNED, 2003 | 9 | 2003 |
Time management, co-teaching and educational inclusion EJ Sagredo-Lillo, MP Bizarría Muñoz, M Careaga Butter Revista Colombiana de Educación, 343-360, 2020 | 8 | 2020 |
Fundamentos acerca de un modelo cibernético de Educación MY Careaga Butter La Habana: Pueblo y Educación, 5, 2002 | 8 | 2002 |