Seguir
Laura Ruiz-Eugenio
Título
Citado por
Citado por
Año
A new application of social impact in social media for overcoming fake news in health
CM Pulido, L Ruiz-Eugenio, G Redondo-Sama, B Villarejo-Carballido
International journal of environmental research and public health 17 (7), 2430, 2020
2512020
Violencia de género en las universidades españolas. Memoria final. 2006-2008 (Exp. 50/05)
R Valls Carol, C Aguilar Ródenas, MJ Alonso Olea, MP Colás Bravo, ...
Madrid: Instituto de la Mujer, 2008
1272008
¿ Violencia de género también en las universidades? Investigaciones al respecto
R Valls, E Oliver, MS Aroca, LR Eugenio, P Melgar
Revista de investigación educativa 25 (1), 219-231, 2007
992007
Trabajo social y prevención de la violencia de género
C Elboj, LR Eugenio
Trabajo Social Global-Global Social Work 1 (2), 220-233, 2010
632010
On the Shoulders of Giants: Benefits of Participating in a Dialogic Professional Development Program for In-Service Teachers
JA Rodriguez, JL Condom-Bosch, L Ruiz, E Oliver
Frontiers in Psychology 11 (5), https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00005, 2020
602020
Moroccan mothers’ involvement in dialogic literary gatherings in a Catalan urban primary school: Increasing educative interactions and improving learning
L De Botton, S Girbés, L Ruiz, I Tellado
Improving schools 17 (3), 241-249, 2014
572014
Prevención de la violencia de género en las universidades: valoración de la comunidad universitaria sobre las medidas de atención y prevención
MR Valls Carol, L Torrego Egido, MP Colás Bravo, L Ruiz Eugenio
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 2009
412009
Other women in research: Overcoming social inequalities and improving scientific knowledge through the inclusion of all voices
C García Yeste, D Ferrada, L Ruiz
Qualitative Inquiry 17 (3), 284-294, 2011
392011
Child well-being in times of confinement: the impact of dialogic literary gatherings transferred to homes
L Ruiz-Eugenio, E Roca-Campos, S León-Jiménez, M Ramis-Salas
Frontiers in psychology 11, 567449, 2020
382020
La educación revisitada: ensayos de hermenéutica pedagógica
ÀC Moreu, EP Gil
Edicions Universitat Barcelona, 2010
282010
Formación de Familiares y Voluntariado. Los Beneficios de la Solidaridad en la Escuela
CG Yeste, LR Eugenio, MAC Parra
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research 9 (2), 144-168, 2019
272019
School networks of positive relationships, attitudes against violence, and prevention of relational bullying in victim, bystander, and aggressor agents
T Iñiguez-Berrozpe, S Orejudo-Hernández, L Ruiz-Eugenio, C Elboj-Saso
Journal of School Violence 20 (2), 212-227, 2021
262021
Guía de prevención y atención de la violencia de género en las universidades
R Valls
CREA (Centro Especial de Investigación en Teorías y Prácticas Superadoras de …, 2008
24*2008
Female university students' preferences for different types of sexual relationships: implications for gender-based violence prevention programs and policies
L Ruiz-Eugenio, S Racionero-Plaza, E Duque, L Puigvert
BMC women's health, 2021
232021
Communicative daily life stories: raising awareness about the link between desire and violence
L Ruiz-Eugenio, L Puigvert, O Ríos, RM Cisneros
Qualitative Inquiry 26 (8-9), 1003-1009, 2020
232020
IDEALOVE&NAM. Socialización preventiva de la violencia de género
A Burgués de Freitas, M Castro Sandúa, M Cortés Camacho
Ministerio de Educación, 2015
222015
How to Move from Power‐based to Dialogic Relations? Lessons from Roma Women
P Melgar, R Larena, L Ruiz, S Rammel
European Journal of Education 46 (2), 219-227, 2011
222011
La alfabetización en salud y el empoderamiento de las comunidades
AFF de Sanmamed, LR Eugenio, N Vrecer
Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales 17, 2013
21*2013
Incidencia de la Ley Integral contra la Violencia de Género en la formación inicial del profesorado
L Puigvert
Instituto de la Mujer. Plan Nacional I+ D (2007-2010), 2008
21*2008
Dialogic literary gatherings: A systematic review of evidence to overcome social and educational inequalities
L Ruiz-Eugenio, M Soler-Gallart, S Racionero-Plaza, M Padrós
Educational Research Review 39, 100534, 2023
192023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20