Environmental education in pre-service teacher training: A literature review of existing evidence O Álvarez-García, J Sureda-Negre, R Comas-Forgas Journal of Teacher Education for Sustainability 17 (1), 72-85, 2015 | 166 | 2015 |
Evaluación de las competencias ambientales del profesorado de primaria en formación inicial: estudio de caso O Álvarez-García, J Sureda-Negre, R Comas-Forgas Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 2018 | 109* | 2018 |
Assessing environmental competencies of primary education pre-service teachers in Spain: A comparative study between two universities O Alvarez-García, J Sureda-Negre, R Comas-Forgas International Journal of Sustainability in Higher Education 19 (1), 15-31, 2018 | 63 | 2018 |
El concepto de" desarrollo sostenible" en la regulación del currículum de la Educación Secundaria Obligatoria en España J Sureda-Negre, A Catalán-Fernández, O Álvarez-García, ... Estudios pedagógicos (Valdivia) 39 (1), 253-267, 2013 | 44* | 2013 |
Diseño y validación de un cuestionario para la alfabetización ambiental del profesorado de Primaria en formación inicial O Álvarez-García, J Sureda-Negre, R Comas-Forgas Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado 22 (2), 309-328, 2018 | 39 | 2018 |
Variables influencing pre-service teacher training in education for sustainable development: A case study of two Spanish universities O Álvarez-García, LÁ García-Escudero, F Salvà-Mut, A Calvo-Sastre Sustainability 11 (16), 4412, 2019 | 29 | 2019 |
Greenwashing and education: An evidence-based approach O Álvarez-García, J Sureda-Negre The Journal of Environmental Education 54 (4), 265-277, 2023 | 19 | 2023 |
Emotional and behavioural engagement among Spanish students in vocational education and training I Sureda-García, R Jiménez-López, O Álvarez-García, E Quintana-Murci Sustainability 13 (7), 3882, 2021 | 12 | 2021 |
Las competencias para la sostenibilidad ambiental en los planes de formación inicial del profesorado de primaria JS Negre, MFO Trobat, AC Fernández, RLC Forgas, OÁ García Informe de recerca, 1-37, 2013 | 8 | 2013 |
El concepto" desarrollo sostenible" en los libros de texto de la Educación Secundaria Obligatoria OÁ García, JS Negre, RLC Forgas IN. Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa 3 (2), 179-197, 2012 | 8 | 2012 |
Las competencias ambientales del profesorado en formación inicial: un estudio comparativo O Álvarez García Universitat de les Illes Balears, 2015 | 7* | 2015 |
Análisis de la producción científica sobre plagio académico entre alumnado de secundaria en revistas académicas JS Negre, RLC Forgas, BM Amengual, MA Juan, MFO Trobat, ... Informe de recerca, 1-34, 2013 | 4 | 2013 |
The Spanish population’s interest in climate change based on Internet searches O Álvarez-García, J Sureda-Negre, R Comas-Forgas, MF Oliver-Trobat Humanities and Social Sciences Communications 10 (1), 1-9, 2023 | 2 | 2023 |
Toward a faculty aligned with the sustainable development goals: Sustainability, equality and equity action plan (University of the Balearic Islands) O Álvarez-García, E Quintana-Murci, D Forteza-Forteza, C Touza Handbook of Best Practices in Sustainable Development at University Level, 45-64, 2022 | 1 | 2022 |
Análisis de la producción científica sobre plagio académico entre alumnado de secundaria en revistas académicas J Sureda Negre, RL Comas Forgas, B Mut Amengual, MA Juan, ... | 1 | 2013 |
Estilos de enseñanza en la Formación Profesional A Garcia de Olalla, C Pinya-Medina, F Salvà-Mut, E Quintana-Murci, ... Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de …, 2024 | | 2024 |
An examination of hijacked journals: a comprehensive study R Comas-Forgas, L Ruiz-Martínez, A Cerda-Navarro, O Alvarez-García Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de …, 2024 | | 2024 |
Unmasking deceptive journals in education sciences: a study on prevalence, characteristics and visibility R Comas-Forgas, O Álvarez-García, A Cerdà-Navarro Práxis Educativa 19, 1-17, 2024 | | 2024 |
THE MOTIVATION OF VOCATIONAL TRAINING STUDENTS: A KEY ELEMENT IN THE PREVENTION OF DROPOUT C Pinya-Medina, C Vecina-Merchante, MRF Puertas, F Salvà-Mut, ... EDULEARN23 Proceedings, 3029-3033, 2023 | | 2023 |
Discovering Environmental Literacy: PhD Reflections About My Own Training Process O Álvarez-García Storied Doctorates: Studying Environmental Sustainability Education …, 2021 | | 2021 |