Follow
María Jesús Caurcel Cara
María Jesús Caurcel Cara
Verified email at ugr.es
Title
Cited by
Cited by
Year
¿ Por qué ocurren los malos tratos entre iguales? Explicaciones causales de adolescentes portugueses y brasileños
A Almeida, C Lisboa, MJ Caurcel
Revista Interamericana de Psicología/Interamerican Journal of Psychology 41 …, 2007
1122007
State test-anxiety, selective attention and concentration in university students
MJ Fernández-Castillo, A. y Caurcel
International Journal of Psychology 50 (4), 265-271, 2015
962015
Active methodologies in higher education: perception and opinion as evaluated by professors and their students in the teaching-learning process
E Crisol-Moya, MA Romero-López, MJ Caurcel-Cara
Frontiers in Psychology 11, 565113, 2020
952020
Construcción y validación de la escala de conductas sobre sexting (ECS)
H Chacón-López, JFR Barriga, YA Carretero, MJC Cara
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía 27 (2), 99-115, 2016
812016
Los podcast como herramienta de enseñanza-aprendizaje en la Universidad
AMR García, MJC Cara
Profesorado. Revista de currículum y formación de profesorado 15 (1), 151-162, 2011
662011
Sexting en universitarios: relación con edad, sexo y autoestima
JF Chaco-López, H., Caurcel, M. J. y Romero-Barriga
Suma Psicológica 26 (1), 1-8, 2019
472019
La perspectiva moral de las relaciones de victimización entre iguales: un análisis exploratorio de las atribuciones de adolescentes españoles y portugueses
MJ Caurcel, A Almeida
European journal of education and psychology 1 (1), 51-68, 2008
432008
Perceived characteristics of victims according to their victimized or nonvictimized peers.
A Almeida, MJ Caurcel, JC Machado
Universidad de Almería, 2006
432006
Perspectivas actitudinales de docentes en ejercicio y en formación hacia la educación inclusiva
A Rodríguez Fuentes, JL Gallego Ortega, A Navarro Rincón, ...
Psicoperspectivas 20 (1), 18-30, 2021
382021
Inclusive leadership and education quality: Adaptation and validation of the questionnaire “Inclusive Leadership in Schools”(LEI-Q) to the Italian context
E Crisol Moya, T Molonia, MJ Caurcel Cara
Sustainability 12 (13), 5375, 2020
332020
Attitudes towards persons with disabilities by educational science students: importance of contact, its frequency and the type of disability
MT Polo Sánchez, H Chacón-López, MJ Caurcel Cara, ...
International Journal of Disability, Development and Education 68 (5), 617-626, 2021
312021
Active methodologies in physical education: Perception and opinion of students on the pedagogical model used by their teachers
E Crisol Moya, MJ Caurcel Cara
International journal of environmental research and public health 18 (4), 1438, 2021
312021
Actitudes hacia el plagio en estudiantes de Administración de Empresas de dos universidades privadas en Arequipa
T Ramos Quispe, EF Damián Núñez, MG Inga Arias, D Arias Chávez, ...
Propósitos y Representaciones 7 (1), 33-45, 2019
312019
Apps for people with autism: Assessment, classification and ranking of the best
CPG Montes, AR Fuentes, MJC Cara
Technology in Society 64, 101474, 2021
292021
¿ Qué opinan los alumnos universitarios sobre las nuevas metodologías activas de enseñanza
MJ Caurcel, A García, A Rodríguez, A Romero
Revista de curriculum y formación del profesorado 13 (1), 305-309, 2009
282009
Technologies in the education of children and teenagers with autism: evaluation and classification of apps by work areas
CP Gallardo-Montes, MJ Caurcel Cara, A Rodríguez Fuentes
Education and Information Technologies 27 (3), 4087-4115, 2022
272022
Estudio evolutivo del maltrato entre iguales desde la percepción y el razonamiento sociomoral de los implicados
MJC Cara
Universidad de Granada, 2009
242009
Análisis actitudinal de las nuevas generaciones docentes hacia la inclusión educativa
A Rodríguez Fuentes, MJ Caurcel
Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, RELIEVE 26 (1 …, 2020
23*2020
Didáctica en el espacio europeo de Educación Superior
A Rodríguez, MJ Caurcel, AM Ramos
Madrid: EOS, 2008
212008
Medir actitudes profesorales españolas hacia la educación inclusiva para lograr una escuela para todos
AR Fuentes, MJC Cara, L Alaín
Actas Icono 14 1 (1), 416-433, 2019
182019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20