Ricardo J Díaz Armas
Ricardo J Díaz Armas
Senior Lecturer in Marketing. Universidad de La Laguna
Verified email at ull.edu.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Intentions to use social media in organizing and taking vacation trips
E Parra-López, J Bulchand-Gidumal, D Gutiérrez-Taño, R Díaz-Armas
Computers in Human Behavior 27 (2), 640-654, 2011
5652011
A study of the efficiency of Spanish port authorities using data envelopment analysis
E Martinez-Budria, R Diaz-Armas, M Navarro-Ibanez, T Ravelo-Mesa
International Journal of Transport Economics/Rivista internazionale di …, 1999
4231999
Economic crisis and residents’ perception of the impacts of tourism in mass tourism destinations
JB Garau-Vadell, D Gutierrez-Taño, R Diaz-Armas
Journal of Destination Marketing & Management 7, 68-75, 2018
1122018
Travellers 2.0: Motivation, opportunity and ability to use social media
E Parra-López, D Gutiérrez-Taño, RJ Diaz-Armas, J Bulchand-Gidumal
Social media in travel, tourism and hospitality: Theory, practice and cases …, 2012
892012
La actitud del residente en el destino turístico de Tenerife: evaluación y tendencia
R Diaz-Armas
Pasos. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural 8 (4), 431-444, 2010
752010
Residents' perceptions of tourism impacts on island destinations: A comparative analysis
JB Garau‐Vadell, R Díaz‐Armas, D Gutierrez‐Taño
International Journal of Tourism Research 16 (6), 578-585, 2014
712014
Potencialidad e integración del “turismo del vino” en un destino de sol y playa: el caso de Tenerife
R Díaz-Armas
Pasos. Revisa de Turismo y Patrimonio Cultural 6 (2), 199 - 212, 2008
63*2008
Residents’ support for P2P accommodation in mass tourism destinations
JB Garau-Vadell, D Gutiérrez-Taño, R Díaz-Armas
Journal of Travel Research 11 (4), 0047287518767067, 2019
552019
La cultura como componente de la oferta de los destinos turísticos maduros
IM Muradas, DG Taño, RD Armas
Estudios turísticos, 41-56, 2001
342001
Airbnb como nuevo modelo de negocio disruptivo en la empresa turística: Un análisis de su potencial competitivo a partir de las opiniones de los usuarios
DGT Ricardo J. Díaz-Armas, Taño, FJGR Rodríguez
Benidorm: XVIII Congreso AECIT, 2014
30*2014
The Influence of Knowledge on Residents’ Perceptions of the Impacts of Overtourism in P2P Accommodation Rental
JBGVRJDA D Gutiérrez-Taño
Sustainability 11 (4), 1 - 17, 2019
282019
Antecedentes del uso de los medios sociales por el turista: motivación, oportunidad y capacidad
DG Taño, JB Gidumal, RJD Armas, EP López
Cuadernos de turismo, 153-173, 2013
282013
Interrelación entre imagen y comunicación en destinos turísticos
RJD Armas
Universidad de La Laguna, 2002
272002
Interaction and reputation in Airbnb: an exploratory analysis
RDA Nisamar Baute-Díaz, Desiderio Gutiérrez-Taño
International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2019
112019
Interrelación entre imagen y comunicación en destinos turísticos
R Díaz Armas
Universidad de La Laguna, Servicio de Publicaciones, 2002
82002
¿ Por qué Airbnb es un modelo de alojamiento colaborativo con tanto exito?
RJD Armas, DG Taño, FJG Rodríguez
La actividad turística española en 2014: Edición 2015, 111-118, 2016
62016
La cultura como elemento diferenciador de la oferta turística
IM Muradas, RJD Armas, DG Taño
Papers de turisme, 6-29, 2002
62002
Las actitudes de los residentes hacia el turismo en un destino maduro
DG Taño, RJD Armas
Destinos turísticos maduros ante el cambio: reflexiones desde Canarias, 255-280, 2010
52010
El turismo en Canarias
A Cruz, JRO Rodríguez, IM Muradas, MMG Hernández, CJL González, ...
Santa, 2011
42011
What drives guests to misreport their experiences on Airbnb? A structural equation modelling approach
N Baute-Díaz, D Gutiérrez-Taño, RJ Díaz-Armas
Current Issues in Tourism, 1-18, 2020
22020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20