Follow
Manuel Luis de la Mata Benítez
Manuel Luis de la Mata Benítez
Profesor de Psicología. Universidad de Sevilla
Verified email at us.es
Title
Cited by
Cited by
Year
La educación a través de su discurso. Prácticas educativas y construcción discursiva del conocimiento en el aula
R Cubero Pérez, M Cubero Pérez, A Santamaría Santigosa, ...
Revista de Educación, 346, 71-104, 2008
1842008
A liberation psychology approach to acculturative integration of migrant populations
M García-Ramírez, ML de la Mata, V Paloma, S Hernández-Plaza
American Journal of Community Psychology 47 (21), 86-97, 2011
1662011
Cultural self-construals of Mexican, Spanish and Danish college students. Beyond independent and interdependent self.
A Santamaría, ML de la Mata, TGB Hansen, L Ruiz
Journal of Cross-Cultural Psychology 41 (2), 471-477, 2010
952010
Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet
J Pablos Pons, JM Sancho Gil, E Litwin, P Ávila Muñoz, C Coll Salvador, ...
Archidona (Málaga): Aljibe, 2009, 2009
832009
Narratives of migration: Emotions and the interweaving of personal and cultural identity through narrative
BM Gómez-Estern, ML de la Mata Benitez
Culture & Psychology 19 (3), 348-368, 2013
732013
Psicología Cultural: aproximaciones al estudio de la relación entre mente y cultura
ML De La Mata, M Cubero
Infancia y aprendizaje 26 (2), 181-199, 2003
732003
La construcción del yo en escenarios educativos. Un análisis desde la psicología cultural The construction of the selfin educational settings. A cultural psychology approach
ML de la Mata Benítez, AS Santigosa
Revista de Educación 353, 157-186, 2010
48*2010
¿ Mediante qué estructuras interactivas se relacionan profesorado y alumnado en las aulas universitarias?
MMP Gallardo, MC Pérez, ML De la Mata Benítez
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 8 (1), 163-194, 2010
402010
Posiciones y voces ante el cambio coeducativo: la construcción de la identidad del profesorado en la aplicación de planes de igualdad
A Santamaría, M Cubero, ML Gallardo, María del Mar & de la Mata
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado 17 (1), 27-41, 2013
332013
Educational background, modes of discourse and argumentation: Comparing women and men
MJC Carrillo, MLDLM Benítez Maria
Argumentation 18, 403-426, 2004
322004
Cultura y procesos cognitivos: hacia una psicología cultural
ML de la Mata, JD Ramírez
Infancia y Aprendizaje 12 (46), 49-70, 1989
301989
Género, identidad y memoria autobiográfica.
MJ Cala, ML de la Mata
Estudios de Psicología 31 (1), 3-20, 2010
252010
Contenidos y modos conversacionales en adolescentes. Debatiendo sobre conflictos grupales y violencia de pareja
MJ Bascón, S Arias, ML de la Mata
Infancia y Aprendizaje 36 (3), 489-500, 2013
242013
Developing lesbian identity: A sociohistorical approach
A Sala, ML De La Mata Benitez
Journal of homosexuality 56 (7), 819-838, 2009
242009
Thinking as action. Theoretical and methodological requirements for the construction of a Cultural Psychology.
M Cubero, ML de la Mata, A Santamaría
Theory and Psychology 20 (1), 76-101, 2010
21*2010
Thinking as action. Theoretical and methodological requirements for the construction of a Cultural Psychology
M Cubero, ML de la Mata, A Santamaría
Theory & Psychology 20 (1), 76-101, 2010
21*2010
Earliest autobiographical memories in college student from three countries: a situated view.
ML De la Mata, A Santamaría, L Ruiz, TGB Hansen
Memory Studies 8 (2), 151-168, 2015
192015
Adolescents meaningful memories reflect a trajectory of self-development from family over school to friends
R Antalikova, TGB Hansen, KA Guldbransen, ML de la Mata, ...
Nordic Psychology 63 (1), 4-24, 2011
182011
Educación formal y acciones de agrupación y memoria en adultos: un estudio microgenético
ML de la Mata, JA Sánchez
Infancia y aprendizaje 14 (53), 75-97, 1991
161991
The relationship between sociocultural factors and autobiographical memories from childhood: The role of formal schooling
ML de la Mata, A Santamaría, EM Trigo, M Cubero, S Arias-Sánchez, ...
Remembering and Forgetting Early Childhood, 103-114, 2020
152020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20