Follow
Díaz, Lourdes
Díaz, Lourdes
Profesora de lingüística (UPF),CLiC-UB, SGR 2017-341; 2014SGR623
Verified email at upf.edu
Title
Cited by
Cited by
Year
Topic-drop versus pro-drop: null subjects and pronominal subjects in the Spanish L2 of Chinese, English, French, German and Japanese speakers
JM Liceras, L Díaz
Second Language Research 15 (1), 1-40, 1999
1621999
A longitudinal study of Spanish non-native grammars: beyond parameters
JM Liceras, D Maxwell, B Laguardia, Z Fernández, R Fernández, L Díaz
Contemporary perspectives on the acquisition of Spanish 1, 99-132, 1997
641997
N-drop and determiners in native and non-native Spanish: More on the role of morphology in the acquisition of syntactic knowledge
JM Liceras, L Díaz, C Mongeon
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, 2, 2000
542000
Triggers in L2 Acquisition: The Case of Spanish NN Compounds
JM Liceras, L Díaz
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, 3, 2001
482001
L1/L2 Spanish grammars and the pragmatic deficit hypothesis
JM Liceras, E Valenzuela, L Díaz
Second language research 15 (2), 161-190, 1999
441999
La destreza escrita
L Díaz Rodríguez, M Aymerich Soler
Edelsa, 2003
41*2003
Null subjects in non-native grammars: the Spanish L2 of Chinese, English, French, German, Japanese and Korean speakers
JM Liceras, L Díaz, D Maxwell
The development of second language grammars, 109, 1999
411999
Interpretable and uninterpretable features in the acquisition of Spanish past tenses
L Díaz, A Bel, K Bekiou
The role of formal features in second language acquisition, 484-512, 2008
37*2008
On the nature of the relationship between morphology and syntax: Inflectional typology, f-Features and null/overt pronouns in Spanish interlanguage
JM Liceras, L Díaz
LANGUAGE ACQUISITION AND LANGUAGE DISORDERS 19, 307-338, 1998
291998
La teoría chomskiana y la adquisición de la gramática no nativa: a la búsqueda de desencadenantes
JM Liceras, L Díaz
Segundas lenguas. Adquisición en el aula, Barcelona, Ariel, 39-80, 2000
252000
Gramática y comunicación en la clase de español como lengua extranjera
L Díaz, MJ Hernández
L. Miguel y N. Sans (Coors.), Didáctica del español como lengua extranjera, 1993
221993
Morphosyntactic interfaces in Spanish L2 acquisition: The case of aspectual differences between indefinido and imperfecto
L Díaz, A Bel, A Ruggia, K Bekiou, E Rosado
Proceedings of the 6th Generative Approaches to Second Language Acquisition …, 2003
182003
The Compounding Parameter and the Word-Marker Hypothesis
JM Liceras, L Díaz, T Salomaa-Robertson
The Acquisition of Spanish Morphosyntax, 209-237, 2002
182002
Interlengua española: estudio de casos
L Díaz Rodríguez
Barcelona: Printulibro Intergrup, 2007
172007
The development of dynamicity in the acquisition of Spanish by Chinese learners
Y Sun, L Díaz, M Taulé
ITL-International Journal of Applied Linguistics 170 (1), 79-110, 2019
152019
Formulación de parámetros y adquisición de lenguas extranjeras
JM Liceras, LD Rodríguez
Lenguajes naturales y lenguajes formales: actas del V congreso de lenguajes …, 1990
151990
Una tipología de interferencias catalán-castellano a partir de las producciones escritas de los estudiantes universitarios
LB Castanyer, C López, R Martínez, C Hernández, EA Cerezo, ...
Didáctica de la lengua y la literatura para una sociedad plurilingüe del …, 1997
141997
Lo que las reformulaciones y repeticiones (halladas en los relatos orales) de los aprendices de español L2 pueden decirnos acerca de la adquisición del aspecto verbal del español
L Díaz, K Bekiou
Actas del XXXV Simposio de la Sociedad Española de Lingüística, 400-418, 2006
12*2006
Licencing and identification of null categories in Spanish non-native grammars
JM LICERAS, B LAGUARDIA, Z FERNANDEZ, R FERNANDEZ, L DIAZ
Theoretical Analyses on Romance Languages: Selected papers from the 26th …, 1998
121998
Licensing and identification of null categories in Spanish non-native grammars
JM Liceras, B Laguardia, Z Fernández, R Fernández, L Díaz
Theoretical Analyses on Romance Languages, 263, 1998
121998
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20