Irene García-Moya
Irene García-Moya
Dirección de correo verificada de us.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Developmental contexts and sense of coherence in adolescence: A systematic review
F Rivera, I García-Moya, C Moreno, P Ramos
Journal of Health Psychology 18 (6), 800-812, 2013
802013
Las conductas relacionadas con la salud y el desarrollo de los adolescentes españoles. Resultados del Estudio HBSC-2010 con chicos y chicas españoles de 11 a 17 años
C Moreno, P Ramos, F Rivera, A Jiménez-Iglesias, I García-Moya, ...
Madrid: Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 2011
702011
Subjective well-being in adolescence and teacher connectedness: A health asset analysis
I García-Moya, F Brooks, A Morgan, C Moreno
Health Education Journal 74 (6), 641-654, 2015
672015
School context and health in adolescence: The role of sense of coherence
I García‐Moya, F Rivera, C Moreno
Scandinavian journal of psychology 54 (3), 243-249, 2013
672013
Iguales, familia y participación en actividades deportivas organizadas durante la adolescencia
I García-Moya, C Moreno, F Rivera, P Ramos, A Jiménez-Iglesias
Revista de Psicología del Deporte 21 (1), 151-158, 2012
652012
Analysis of the importance of family in the development of sense of coherence during adolescence
I García-Moya, F Rivera, C Moreno, B Lindström, A Jiménez-Iglesias
Scandinavian Journal of Public Health 40 (4), 333-339, 2012
602012
The Role of the Family in Promoting Responsible Substance Use in Adolescence
A Jiménez-Iglesias, C Moreno, F Rivera, I García-Moya
Journal of Child and Family Studies 22 (5), 585-602, 2013
532013
Trend analysis of bullying victimization prevalence in spanish adolescent youth at school
I Sánchez‐Queija, I García‐Moya, C Moreno
Journal of school health 87 (6), 457-464, 2017
452017
Understanding the joint effects of family and other developmental contexts on the sense of coherence (SOC): A person-focused analysis using the Classification Tree
I García-Moya, C Moreno, A Jiménez-Iglesias
Journal of Adolescence 36 (5), 913-923, 2013
372013
The conceptualisation of school and teacher connectedness in adolescent research: a scoping review of literature
I GarcÍa-Moya, F Bunn, A Jiménez-Iglesias, C Paniagua, FM Brooks
Educational Review, 1-22, 2018
362018
The utility of salutogenesis for guiding health promotion: the case for young people's well-being
I García-Moya, A Morgan
Health promotion international 32 (4), 723-733, 2016
352016
Informe técnico de los resultados obtenidos por el estudio Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) 2014 en España
C Moreno, P Ramos, F Rivera, A Jiménez-Iglesias, I García-Moya, ...
Madrid: Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 2016
352016
Los adolescentes españoles: estilos de Vida, salud, ajuste psicológico y relaciones en sus contextos de desarrollo
C Moreno, P Ramos, F Rivera, A Jiménez-Iglesias, I García-Moya, ...
Resultados del Estudio HBSC-2014 en España. Madrid: Ministerio de Sanidad …, 2016
30*2016
Los adolescentes españoles: estilos de vida, salud, ajuste psicológico y relaciones en sus contextos de desarrollo. Resultados del Estudio HBSC-2014 en España
C Moreno, P Ramos, F Rivera, A Jiménez-Iglesias, I García-Moya, ...
Madrid: Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 2016
302016
Bullying victimization prevalence and its effects on psychosomatic complaints: can sense of coherence make a difference?
I García‐Moya, S Suominen, C Moreno
Journal of school health 84 (10), 646-653, 2014
292014
Sense of coherence and substance use in Spanish adolescents. Does the effect of SOC depend on patterns of substance use in their peer group?
I García-Moya, A Jiménez-Iglesias, C Moreno
Adicciones 25 (2), 109-117, 2012
282012
Calidad de la relación entre los progenitores y sentido de coherencia en sus hijos adolescentes. El efecto de mediación de la satisfacción familiar
I García-Moya, F Rivera, C Moreno, A López
Anales de Psicología 29 (2), 482-490, 2013
252013
Eating habits and physical activity in dieter and non-dieter youth: A gender analysis of English and Spanish adolescents
P Ramos, F Brooks, I García-Moya, F Rivera, C Moreno
The Social Science Journal 50 (4), 575-582, 2013
242013
Building a composite factorial score for the assessment of quality of parent–child relationships in adolescence
I García-Moya, C Moreno, A Jiménez-Iglesias
Psychology Press, 2012
242012
Characterization of vulnerable and resilient Spanish adolescents in their developmental contexts
C Moreno, I García-Moya, F Rivera, P Ramos
Frontiers in psychology 7, 983, 2016
202016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20