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Marcelo Royo Vela
Marcelo Royo Vela
Professor of Marketing, Facultad de Economía, Universidad de Valencia
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Título
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Año
Rural-cultural excursion conceptualization: A local tourism marketing management model based on tourist destination image measurement
M Royo-Vela
Tourism management 30 (3), 419-428, 2009
2952009
The influence of belonging to virtual brand communities on consumers' affective commitment, satisfaction and word‐of‐mouth advertising: The ZARA case
M Royo‐Vela, P Casamassima
Online Information Review 35 (4), 517-542, 2011
2592011
Cultural perspectives: Chinese perceptions of UK hotel service quality
Y Wang, MR Vela, K Tyler
International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2008
1162008
Adaptation of marketing activities to cultural and social context: Gender role portrayals and sexism in Spanish commercials
M Royo-Vela, J Aldas-Manzano, I Küster, N Vila
Sex Roles 58 (5), 379-390, 2008
1032008
Actitud del residente hacia el turismo y el visitante: Factores determinantes en elturismo y excursionismo rural-cultural
MR Vela, MER Molina
Cuadernos de turismo, 217-236, 2009
982009
Effects of inbound marketing communications on HEIs’ brand equity: the mediating role of the student’s decision-making process. An exploratory research
M Royo-Vela, U Hünermund
Journal of Marketing for Higher Education 26 (2), 143-167, 2016
862016
El turismo rural-cultural: un modelo de gestión del marketing turístico a nivel local basado en la medida de la imagen del destino
MR Vela, CS Tarrés
Cuadernos de turismo, 197-222, 2005
612005
Segmentation of low-cost flights users at secondary airports
E Martinez-Garcia, M Royo-Vela
Journal of Air Transport Management 16 (4), 234-237, 2010
522010
A family life cycle model adapted to the Spanish environment
I Redondo‐Bellón, M Royo‐Vela, J Aldás‐Manzano
European Journal of Marketing, 2001
512001
Roles de género y sexismo en la publicidad de las revistas españolas: un análisis de las tres últimas décadas del siglo XX
M Royo-Vela, I Küster-Boluda, N Vila-López
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 2005
482005
Attraction factors of shopping centers: Effects of design and eco-natural environment on intention to visit
L Ortegón-Cortázar, M Royo-Vela
European Journal of Management and Business Economics, 2017
462017
Emotional and informational content of commercials: Visual and auditory circumplex spaces, product information and their effects on audience evaluation
M Royo-Vela
Journal of Current Issues & Research in Advertising 27 (2), 13-38, 2005
382005
The antecedents of consumers’ negative attitudes toward SMS advertising: A theoretical framework and empirical study
G Luna Cortés, M Royo Vela
Journal of Interactive Advertising 13 (2), 109-117, 2013
372013
Oferta y demanda en el mercado turístico homosexual: una propuesta de estrategias de intercambio para la mejora del marketing en el segmento
CM Korflür, MR Vela, MER Molina
Cuadernos de turismo, 171-197, 2007
362007
Increasing effectiveness in e-commerce: recommendations applying intelligent agents
S Vanesa Aciar, C Serarols-Tarres, M Royo-Vela, JL De la Rosa i Esteva
International Journal of Business and Systems Research 1 (1), 81-97, 2007
362007
Gender role portrayals and sexism in Spanish magazines
M Royo‐Vela, J Aldás‐Manzano, I Küster‐Boluda, N Vila‐Lopez
Equal Opportunities International 26 (7), 633-652, 2007
352007
Comunicación publicitaria: un enfoque integrdo y de dirección
MR Vela
Minerva Ediciones, 2002
302002
El mercado turístico homosexual: un estudio para Cataluña
CM Korflür, MR Vela, MER Molina
Estudios turísticos, 103-129, 2006
232006
Brand Fan Pages experience and strength as antecedents to engagement and intensity of use to achieve HEIS’brand loyalty
E Garza Salgado, M Royo Vela
Journal of Marketing for Higher Education 29 (1), 102-120, 2019
222019
El uso de GPS para el análisis del comportamiento espacio-temporal de los turistas. Pre-test en el Valle de Boí
JA Donaire, N Galí, M Royo-Vela
Cuadernos de Turismo, 117-131, 2015
222015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20