Seguir
Esther Chiner
Esther Chiner
Profesora Titular de Universidad (MIDE). Universidad de Alicante
Dirección de correo verificada de ua.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Inclusive education in Spain: how do skills, resources, and supports affect regular education teachers’ perceptions of inclusion?
E Chiner, MC Cardona
International Journal of Inclusive Education 17 (5), 526-541, 2012
3172012
Las percepciones y actitudes del profesorado hacia la inclusión del alumnado con necesidades educativas especiales como indicadores del uso de prácticas educativas inclusivas …
E Chiner
Universidad de Alicante, 2011
3162011
Pedagogía diferencial. Diversidad y equidad
C Jiménez Fernández
Pearson Educación, 2005
141*2005
Digital inclusion and participation of people with intellectual disabilities during COVID‐19: A rapid review and international bricolage
D Chadwick, KA Ågren, S Caton, E Chiner, J Danker, M Gómez‐Puerta, ...
Journal of Policy and Practice in intellectual Disabilities 19 (3), 242-256, 2022
1312022
Internet use, risks and online behaviour: The view of internet users with intellectual disabilities and their caregivers
E Chiner, M Gómez‐Puerta, MC Cardona‐Moltó
British Journal of Learning Disabilities 45 (3), 190-197, 2017
1182017
Investigación descriptiva mediante encuestas
E Chiner
Recuperado de http://rua. ua. es/dspace/bitstream/10045/19380/34/Tema, 2011
1142011
Diagnóstico psicopedagógico
MC Cardona
972010
Motivos de participación de los estudiantes universitarios en actividades físico-deportivas
M Cambronero, JE Blasco, E Chiner, ÁG Lucas-Cuevas
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, 2015
942015
La perspectiva de género en la formación inicial docente: estudio descriptivo de las percepciones del alumnado
C Miralles-Cardona, MC Cardona Moltó, E Chiner
Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Educación, 2020
812020
Teachers’ beliefs about diversity: an analysis from a personal and professional perspective
E Chiner, MC Cardona-Moltó, JM Gómez Puerta
Journal of New Approaches in Educational Research 4 (1), 18-23, 2015
712015
Internet and people with intellectual disability: an approach to caregivers’ concerns, prevention strategies and training needs
E Chiner, M Gómez-Puerta, MC Cardona-Moltó
Journal of new approaches in educational research 6 (2), 153-158, 2017
552017
La validez
E Chiner
Universidad de Alicante [Internet], 2011
532011
Materiales docentes de la asignatura Métodos, Diseños y Técnicas de Investigación Psicológica
E Chiner
Métodos, Diseños y Técnicas de Investigación Psicológica, 2011
462011
Diagnóstico psicopedagógico. Conceptos básicos y aplicaciones
M Cardona, E Chiner, A Lattur
Alicante: Editorial Club Universitario, 2006
342006
Opportunities and hazards of the internet for students with intellectual disabilities: The views of pre-service and in-service teachers
E Chiner, M Gómez-Puerta, S Mengual-Andrés
International Journal of disability, development and Education 68 (4), 538-553, 2021
262021
Tema 6. La validez
E Chiner
Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante, consultado el 21, 2011
242011
Uso y efectividad de las adaptaciones instructivas en aulas inclusivas: un estudio de las percepciones y necesidades formativas del profesorado
MC Cardona, E Chiner
Bordón 58 (3), 5-24, 2006
242006
Educating prospective teachers for a sustainable gender equality practice: survey design and validation of a self-efficacy scale
C Miralles-Cardona, E Chiner, MC Cardona-Molto
International Journal of Sustainability in Higher Education 23 (2), 379-403, 2022
202022
Research review on augmented reality as an educational resource for people with intellectual disabilities
M Gómez-Puerta, E Chiner, P Melero-Pérez, G Lorenzo
Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia …, 2019
202019
Internet use and online behaviour of adults with intellectual disability: Support workers’ perceptions, training and online risk mediation
M Gómez-Puerta, E Chiner
Disability & Society 37 (7), 1107-1128, 2022
192022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20