Seguir
Esther Chiner
Esther Chiner
Profesora Titular de Universidad (MIDE). Universidad de Alicante
Dirección de correo verificada de ua.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Inclusive education in Spain: how do skills, resources, and supports affect regular education teachers’ perceptions of inclusion?
E Chiner, MC Cardona
International Journal of Inclusive Education 17 (5), 526-541, 2012
2912012
Las percepciones y actitudes del profesorado hacia la inclusión del alumnado con necesidades educativas especiales como indicadores del uso de prácticas educativas inclusivas …
E Chiner
Universidad de Alicante, 2011
2822011
Pedagogía diferencial. Diversidad y equidad
C Jiménez Fernández
Pearson Educación, 2005
144*2005
Investigación descriptiva mediante encuestas
E Chiner
Recuperado de http://rua. ua. es/dspace/bitstream/10045/19380/34/Tema, 2011
1042011
Internet use, risks and online behaviour: The view of internet users with intellectual disabilities and their caregivers
E Chiner, M Gómez‐Puerta, MC Cardona‐Moltó
British Journal of Learning Disabilities 45 (3), 190-197, 2017
1022017
Digital inclusion and participation of people with intellectual disabilities during COVID‐19: A rapid review and international bricolage
D Chadwick, KA Ågren, S Caton, E Chiner, J Danker, M Gómez‐Puerta, ...
Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities 19 (3), 242-256, 2022
972022
Diagnóstico psicopedagógico
MC Cardona
912010
Motivos de participación de los estudiantes universitarios en actividades físico-deportivas
M Cambronero, JE Blasco, E Chiner, ÁG Lucas-Cuevas
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, 2015
852015
La perspectiva de género en la formación inicial docente: estudio descriptivo de las percepciones del alumnado
C Miralles-Cardona, MC Cardona Moltó, E Chiner
Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Educación, 2020
642020
Teachers’ beliefs about diversity: an analysis from a personal and professional perspective
EC Sanz, MC Molt, JG Puerta
Journal of New Approaches in Educational Research (NAER Journal) 4 (1), 18-23, 2015
642015
La validez
E Chiner
Universidad de Alicante [Internet], 2011
522011
Internet and people with intellectual disability: an approach to caregivers’ concerns, prevention strategies and training needs
E Chiner, M Gmez-Puerta, M Cardona-Molt
Journal of New Approaches in Educational Research (NAER Journal) 6 (2), 153-158, 2017
442017
Materiales docentes de la asignatura Métodos, Diseños y Técnicas de Investigación Psicológica
E Chiner
Métodos, Diseños y Técnicas de Investigación Psicológica, 2011
412011
Diagnóstico psicopedagógico. Conceptos básicos y aplicaciones
M Cardona, E Chiner, A Lattur
Alicante: Editorial Club Universitario, 2006
352006
Opportunities and hazards of the internet for students with intellectual disabilities: The views of pre-service and in-service teachers
E Chiner, M Gómez-Puerta, S Mengual-Andrés
International Journal of Disability, Development and Education 68 (4), 538-553, 2021
232021
Tema 6. La validez
E Chiner
Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante, consultado el 21, 2011
222011
Teachers’ perceptions on online behaviour of students with intellectual disability, risk mediation and training
M Gómez-Puerta, E Chiner
European Journal of Special Needs Education 35 (4), 437-450, 2020
172020
Research review on augmented reality as an educational resource for people with intellectual disabilities
M Gómez-Puerta, E Chiner, P Melero-Pérez, G Lorenzo
Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia …, 2019
172019
Internet use and online behaviour of adults with intellectual disability: support workers’ perceptions, training and online risk mediation
M Gómez-Puerta, E Chiner
Disability & Society 37 (7), 1107-1128, 2022
162022
Special education today in Spain
S Rao, CM Cardona, E Chiner
Special education international perspectives: Practices across the globe 28 …, 2014
162014
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20