Follow
Inmaculada González Falcón
Inmaculada González Falcón
Verified email at dedu.uhu.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Teacher beliefs and approaches to linguistic diversity. Spanish as a second language in the inclusion of immigrant students
RM Rodríguez-Izquierdo, IG Falcón, CG Permisán
Teaching and Teacher Education 90, 103035, 2020
832020
Adaptación de las metodologías activas en la educación universitaria en tiempos de pandemia
I Gómez Hurtado, MP García Rodríguez, I González Falcón, ...
Universidad Autónoma de Madrid, Red Iberoamericana de Investigación sobre …, 2020
792020
The importance of principal leadership and context for school success: Insights from ‘(in) visible school’
I González-Falcón, MP García-Rodríguez, I Gómez-Hurtado, ...
School Leadership & Management 40 (4), 248-265, 2020
532020
La participación de las familias inmigrantes en la escuela: necesidades de orientación y formación
IG Falcón
En-clave pedagógica 9, 2007
532007
Perceptions of secondary school principals on management of cultural diversity in Spain. The challenge of educational leadership
I Gómez-Hurtado, I González-Falcón, JM Coronel
Educational management administration & leadership 46 (3), 441-456, 2018
502018
Inclusive leadership: Good managerial practices to address cultural diversity in schools
I Gómez-Hurtado, R Valdés, I González-Falcón, F Jiménez Vargas
Social Inclusion 9 (4), 69-80, 2021
312021
Políticas inter-culturales en la escuela: significados, disonancias y paradojas
JC González Faraco, I González Falcón, RM Rodríguez Izquierdo
Revista de educación, 2020
272020
Integration in Italian primary schools: Immigrant children’s voices
P Dusi, M Steinbach, IG Falcon
The European Journal of Social & Behavioural Sciences, 2014
242014
La integración socio-educativa de los padres y madres inmigrantes en los centros de educación infantil y primaria: propuestas de mejora a partir de estudio de casos
I González Falcón
222006
Prejuicios y estereotipos hacia las familias inmigrantes en la comunidad educativa. Repercusiones en la relación familia-escuela
IG Falcón, AR Muñoz
Actas del I congreso internacional sobre migraciones en Andalucía, 1565-1574, 2011
202011
Trayectorias de las aulas especiales: Los dispositivos de atención educativa al alumnado de origen extranjero a examen
RM Rodríguez-Izquierdo, CG Permisán, I González-Falcón
Bellaterra, 2018
192018
Belonging: Growing up between two Worlds
P Dusi, G Messetti, IG Falcón
Procedia-Social and Behavioral Sciences 171, 560-568, 2015
192015
La integración de las familias inmigrantes en la comunidad educativa
IG Falcón
Educacion y diversidad= Education and diversity: Revista inter-universitaria …, 2010
192010
Distributing leadership or distributing tasks? The practice of distributed leadership by management and its limitations in two Spanish secondary schools
I Gómez-Hurtado, I González-Falcón, JM Coronel-Llamas, ...
Education Sciences 10 (5), 122, 2020
132020
El orientador escolar en contextos de diversidad cultura. Un análisis de su práctica
IG Falcón, JMC Llamas, RIC García
Culture and Education, Cultura y Educación 28 (2), 426-433, 2016
132016
Second-generation youth in Italy and their path to adulthood. Who is supporting them?
P Dusi, I González-Falcón
Journal of Adult and Continuing Education 27 (1), 63-83, 2021
112021
El Proyecto Ciudad Arco Iris: jugar para aprender, aprender para jugar
I González Falcón, A Romero Muñoz
XXI: revista de educación, 2008
102008
El Proyecto Ciudad Arco Iris: jugar para aprender, aprender para jugar
I González Falcón, A Romero Muñoz
XXI: revista de educación, 2008
102008
Inmigración, Familia y Escuela. Condicionantes clave para la colaboración ene España
I González Falcón, P Dusi
Interacçoes, 27-52, 2017
82017
El proyecto Spectrum
I González Falcón
Revista de educación, 2002
82002
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20