Mònica sanz-torrent
Mònica sanz-torrent
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A comparative study of the phonology of pre-school children with specific language impairment (SLI), language delay (LD) and normal acquisition
EM Aguilar-Mediavilla, M Sanz-Torrent, M Serra-Raventos
Clinical linguistics & phonetics 16 (8), 573-596, 2002
842002
Verb morphology in Catalan and Spanish in children with specific language impairment: a developmental study
M Sanz‐Torrent, E Serrat, L Andreu, M Serra
Clinical Linguistics & Phonetics 22 (6), 459-474, 2008
662008
Una propuesta de renovación metodológica en el marco del Espacio Europeo de Enseñanza Superior: los pequeños grupos de investigación cooperativos
LA Barrachina, MS Torrent, ES i Sellabona
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado 12 (3), 8, 2009
582009
The effects of bilingualism on conflict monitoring, cognitive control, and garden-path recovery
SE Teubner-Rhodes, A Mishler, R Corbett, L Andreu, M Sanz-Torrent, ...
Cognition 150, 213-231, 2016
462016
Los verbos en niños con trastorno del lenguaje
M Sanz Torrent
Rev. logop. foniatr. audiol.(Ed. impr.) 22 (2), 100-110, 2002
412002
Influence of phonology on morpho‐syntax in Romance languages in children with Specific Language Impairment (SLI)
E Aguilar‐Mediavilla, M Sanz‐Torrent, M Serra‐Raventós
International Journal of Language & Communication Disorders 42 (3), 325-347, 2007
322007
Perception of audio-visual speech synchrony in Spanish-speaking children with and without specific language impairment
F Pons, L Andreu, M Sanz-Torrent, L Buil-Legaz, DJ Lewkowicz
Journal of Child Language 40 (3), 687-700, 2013
312013
Aprendizaje léxico y desarrollo de la gramática: vocabulario verbal, aceleración morfológica y complejidad sintáctica
ES i Sellabona, M Sanz-Torrent, A Bel
Anuario de psicología/The UB Journal of psychology 35 (2), 221, 2004
302004
Narrative comprehension and production in children with SLI: An eye movement study
L Andreu, M Sanz-Torrent, J Guàrdia Olmos, B Macwhinney
Clinical linguistics & phonetics 25 (9), 767-783, 2011
272011
Auditory word recognition of nouns and verbs in children with Specific Language Impairment (SLI)
L Andreu, M Sanz-Torrent, J Guardia-Olmos
Journal of Communication Disorders 45 (1), 20-34, 2012
252012
Evolución del perfil productivo en el trastorno del lenguaje
MS Raventós, MS Torrent, EMA Mediavilla
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 22 (2), 77-89, 2002
242002
Anticipatory sentence processing in children with specific language impairment: Evidence from eye movements during listening
L Andreu, M Sanz-Torrent, JC Trueswell
Applied Psycholinguistics 34 (1), 5-44, 2013
222013
La relación entre el aprendizaje léxico y el desarrollo gramatical
E Serrat, M Sanz-Torrent, I Badia, E Aguilar, R Olmo, F Lara, L Andreu, ...
Infancia y Aprendizaje 33 (4), 435-448, 2010
212010
Contributions from Bilingual Specific Language Impairment in Catalan and Spanish to the Understanding of Typical and Pathological Language Acquisition
M SANZ-TORRENT, I BADIA, M SERRA
A portrait of the young in the new multilingual Spain 9, 135, 2008
212008
Argument omissions in preschool Catalan and Spanish speaking children with SLI
M Sanz-Torrent, L Andreu, I Badia, F Sidera
Infancia y Aprendizaje 34 (1), 49-66, 2011
192011
Effect of verb argument structure on picture naming in children with and without specific language impairment (SLI)
L Andreu, M Sanz‐Torrent, LB Legaz, B MacWhinney
International journal of language & communication disorders 47 (6), 637-653, 2012
182012
Do children realize that pretend emotions might be unreal?
F Sidera, E Serrat, C Rostan, M Sanz-Torrent
The Journal of genetic psychology 172 (1), 40-55, 2011
182011
El juego-concurso de DeVries: una propuesta para la formación en competencias de trabajo en equipo en la evaluación.
LA Barrachina, MS Torrent
REDU: Revista de Docencia Universitaria 8 (1), 121-141, 2010
182010
The formulation of argument structure in SLI: an eye-movement study
L Andreu, M Sanz-Torrent, JG Olmos, B MacWhinney
Clinical linguistics & phonetics 27 (2), 111-133, 2013
152013
" Las 400 palabras": datos para una perspectiva constructivista de la interfaz léxico-sintáctica
MS i Raventós, M Sanz-Torrent
Anuario de psicología/The UB Journal of psychology, 235-235, 2004
132004
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20