Identity and linguistic acculturation expectations. The attitudes of Western Catalan high-school students towards Moroccans and Romanians I Sáenz-Hernández, C Lapresta-Rey, MA Ianos, C Petreñas International Journal of Intercultural Relations 75, 10-22, 2020 | 24 | 2020 |
When immigrant and regional minority languages coexist: linguistic authority and integration in multilingual linguistic acculturation I Sáenz-Hernández, C Lapresta-Rey, C Petreñas, MA Ianos International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 25 (8), 2774-2787, 2022 | 10 | 2022 |
Las actitudes lingüísticas de los descendientes de migrantes en Cataluña. Análisis de sus predictores C Lapresta-Rey, I Sáenz-Hernández, F Senar, J Janés Revista Internacional de Organizaciones= International Journal of …, 2022 | 2 | 2022 |
Desigualtat digital i vellesa: la bretxa digital que encara cal tancar M Fernández-Ardèvol, S Suárez-Gonzalo, I Sáenz Hernández https://www.parlament.cat/document/intrade/406609846, 2024 | | 2024 |
‘They speak Arabic to make teachers angry’: High-school teachers’(de) legitimization of heritage languages in Catalonia I Sáenz-Hernández, C Petreñas, C Lapresta-Rey, J Ubalde Linguistics and Education 78, 101232, 2023 | | 2023 |
Desigualtat digital i vellesa M Fernández-Ardèvol, S Suárez-Gonzalo, I Sáenz Hernández Universitat Oberta de Catalunya, 2023 | | 2023 |
Bullying in Spanish high schools: Intersection of gender and immigrant background I Sáenz‐Hernández, K Ginoyan, K Goigner, L Slapakova Children & Society, 2023 | | 2023 |
Human rights in the digital era: Learnings on local governance from pilots in Europe F Serale, L Schaeffer Nonose, P Boet Serrano, M Jansen, F Batista Poitier, ... United Nations Human Settlements Programme (UN-Habitat), 2023 | | 2023 |
Multilingualism as misbehavior: Linguistic acculturation, identity, and immigrant heritage languages in Catalan schools I Sáenz Hernández Universitat de Lleida, 2023 | | 2023 |
Inclusión educativa y accesibilidad: La implementación de la metodología basada en el Diseño Universal de Aprendizaje en aulas universitarias U Hinostroza Castillo, I Sáenz Hernández, F Senar Morera, ... In-Red 2022-VIII Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red …, 2022 | | 2022 |
Mesures universals per a una educació inclusiva C Petreñas, C Sansó Galiay, MA Ianos, J Janés i Carulla, C Lapresta Rey, ... Unitat d'Audiovisuals de la Universitat de Lleida, 2022 | | 2022 |
Universal measures for inclusive education C Petreñas, C Sansó Galiay, MA Ianos, J Janés i Carulla, C Lapresta Rey, ... Unitat d'Audiovisuals de la Universitat de Lleida, 2022 | | 2022 |
El feedback entre iguales como medida de evaluación formativa para la mejora de la autorregulación del aprendizaje en la docencia virtual F Senar, U Hinostroza, A Ianos, J Janés, C Lapresta, R Florensa, ... IN-RED 2021: VII Congreso de Innovación Edicativa y Docencia en Red, 744-751, 2021 | | 2021 |
Multilingualism in European Language Education - Conclusions C Petreñas, C Sansó, J Janés, E Caballé, M Torres, I Sáenz-Hernández Multilingualism in European Language Education, 210-218, 2019 | | 2019 |