Follow
M.A. Dávila Acedo
M.A. Dávila Acedo
personal docente investigador en formación
Verified email at unex.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Cañada, F
V Mellado, AB Borrachero, M Brígido, LV Melo, MA Dávila
Conde, MC, Costillo, E., Cubero, J., Esteban, R., Martínez, G., Ruiz, C …, 2014
2432014
Optimization of the synthesis of a new coagulant from a tannin extract
J Beltrán-Heredia, J Sánchez-Martín, MA Dávila-Acedo
Journal of Hazardous materials 186 (2-3), 1704-1712, 2011
1332011
Just a game? Gamifying a general science class at university: Collaborative and competitive work implications
J Sánchez-Martín, F Cañada-Cañada, MA Dávila-Acedo
Thinking Skills and Creativity 26, 51-59, 2017
1242017
Las emociones en la enseñanza de las ciencias
Enseñanza de las Ciencias 3 (32), 11-36, 2014
121*2014
Cañada, F., Martínez, G. y Sánchez, J.(2015). Evolución de las emociones que experimentan los estudiantes del grado de maestro en educación primaria, en didáctica de la materia …
MA Dávila, AB Borrachero
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias 12 (3), 550-564, 0
78
Teaching technology: From knowing to feeling enhancing emotional and content acquisition performance through Gardner’s Multiple Intelligences Theory in technology and design …
J Sanchez-Martin, GJ Alvarez-Gragera, MA Davila-Acedo, V Mellado
Journal of Technology and Science Education 7 (1), 58-79, 2017
572017
Las emociones y sus causas en el aprendizaje de Física y Química, en el alumnado de Educación Secundaria
MA Dávila Acedo
502015
Evolución de las emociones que experimentan los estudiantes del grado de maestro en educación primaria, en didáctica de la materia y la energía
MA Dávila Acedo, AB Borrachero Cortés, G Martínez Borreguero, ...
Universidad de Cádiz/Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia Eureka, 2015
392015
Las emociones y sus causas en el aprendizaje de la física y la química
MAD Acedo, ABB Cortés, MB Mero, EC Borrego
Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and …, 2014
382014
What do K-12 students feel when dealing with technology and engineering issues? Gardner's multiple intelligence theory implications in technology lessons for motivating …
J Sánchez-Martín, GJ Álvarez-Gragera, MA Dávila-Acedo, V Mellado
European Journal of Engineering Education 42 (6), 1330-1343, 2017
272017
Cañada, F., Sánchez, J. y Mellado, V.(2016). Las emociones en el aprendizaje de física y química en educación secundaria. Causas relacionadas con el estudiante
MA Dávila
Educación química 27 (3), 217-225, 0
27
Las emociones del futuro profesorado de secundaria de ciencias y matemáticas, tras un programa de intervención
AB Borrachero Cortés, MA Dávila Acedo, E Costillo Borrego, ...
Apice 1 (1), 17-39, 2017
262017
Emotional performance on physics and chemistry learning: the case of Spanish K-9 and K-10 students
MA Dávila-Acedo, F Cañada, J Sánchez-Martín, D Airado-Rodríguez, ...
International Journal of Science Education 43 (6), 823-843, 2021
212021
Las emociones en el aprendizaje de física y química en educación secundaria. Causas relacionadas con el estudiante
MA Dávila Acedo, J Sánchez Martín, V Mellado Jiménez
Educación química 27 (3), 217-225, 2016
212016
Las emociones en alumnos de ESO en el aprendizaje de contenidos en Física y Química, según el género
MAD Acedo, ABB Cortés, VM Jiménez, MLB García
International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (1), 173-180, 2015
212015
Emotional responses to innovative science teaching methods: Acquiring emotional data in a general science teacher education class.
J Sanchez-Martin, MA Dávila-Acedo
Journal of Technology and Science Education 8 (4), 346-359, 2018
192018
Optimum Coagulant from Acacia mearnsii de Wild for Wastewater Treatment
J Sánchez‐Martín, J Beltrán‐Heredia, MA Dávila‐Acedo
Chemical engineering & technology 34 (12), 2069-2076, 2011
142011
Impact of an active learning methodology on students’ emotions and self-efficacy beliefs towards the learning of chemical reactions—the case of secondary education students
MA Dávila-Acedo, J Sánchez-Martín, D Airado-Rodríguez, ...
Education Sciences 12 (5), 347, 2022
112022
Cañada, F., & Mellado, V.(2019). Improving the self-regulation in prospective science teachers: the case of the calculus of the period of a simple pendulum
AB Borrachero, M Brígido, MA Dávila, E Costillo
Heliyon 5 (12), e02827, 0
11
Autoeficacia y autoestima en la asignatura de Ciencias de la Naturaleza en Educación Primaria
IDR Sánchez, MAD Acedo
Investigación en la escuela, 71-83, 2020
102020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20