Carmen Paniagua
Carmen Paniagua
Universidad de Sevilla, Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
Verified email at us.es
Title
Cited by
Cited by
Year
The conceptualisation of school and teacher connectedness in adolescent research: a scoping review of literature
I García-Moya, F Bunn, A Jiménez-Iglesias, C Paniagua, FM Brooks
Educational Review 71 (4), 423-444, 2019
382019
Adolescentes adoptados: análisis de sus estilos de vida, salud, ajuste psicológico y relaciones en sus contextos de desarrollo: Resultados del Estudio HBSC-2014 en España
C Moreno, C Paniagua, F Rivera, J Palacios, M Román, P Ramos, ...
Madrid, Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 2016
31*2016
La adolescencia en España: salud, bienestar, familia, vida académica y social
C Moreno, P Ramos, F Rivera, I Sánchez-Queija, A Jiménez-Iglesias, ...
Resultados del Estudio HBSC, 2018
192018
Rupturas en adopción y acogimiento familiar en Andalucía. Incidencia, factores de riesgo, procesos e implicaciones (Breakdown in adoption and foster care in Andalucia …
J Palacios, JM Jiménez-Morago, C Paniagua
Unpublished report. Seville, Spain: Universidad de Sevilla, 2015
142015
School Satisfaction and School Pressure in the WHO European Region and North America: An Analysis of Time Trends (2002–2018) and Patterns of Co-occurrence in 32 Countries
P Löfstedt, I García-Moya, M Corell, C Paniagua, O Samdal, R Välimaa, ...
Journal of Adolescent Health 66 (6), S59-S69, 2020
132020
Rupturas en adopción y acogimiento familiar en Andalucía
J Palacios, J Jiménez, C Paniagua
Incidencia, factores de riesgo, procesos e implicaciones, 2015
122015
Reconocimiento de emociones en menores con adversidad familiar temprana
C PANIAGUA, J PALACIOS, C MORENO, M ROMÁN, F RIVERA
Apuntes de Psicología 34 (2-3), 321-330, 2016
10*2016
Adoption breakdown in Spain: A survival and age-related analysis
C Paniagua, J Palacios, JM Jiménez-Morago, F Rivera
Research on Social Work Practice 29 (2), 176-184, 2019
92019
Informe comparativo de las ediciones 2002-2006-2010-2014-2018 del Estudio HBSC en España
C Moreno, P Ramos, F Rivera, I Sánchez-Queija, A Jiménez-Iglesias, ...
Ministerio de Sanidad, Consumo y Bienestar Social, 2019
92019
Metodología empleada en el Estudio HBSC-2014 en España
C Moreno, F Rivera, P Ramos, A Jiménez-Iglesias, I García-Moya, ...
Madrid, Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 2016
92016
Informe comparativo de las ediciones 2002-2006-2010-2014 del Estudio HBSC en España
C Moreno, P Ramos, I García-Moya, C Moreno-Maldonado, F Rivera, ...
Madrid: Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 0
9*
The sources of support and their relation on the global health of adopted and non-adopted adolescents
C Paniagua, C Moreno, F Rivera, P Ramos
Children and Youth Services Review, 2019
82019
Under the same label: adopted adolescents’ heterogeneity in well-being and perception of social contexts
C Paniagua, C Moreno, M Román, J Palacios, HD Grotevant, F Rivera
Youth & Society 52 (8), 1544-1568, 2020
62020
Adolescents’ perceptions of family relationships in adoptees and non-adoptees: More similarities than differences
C Paniagua, C Moreno, F Rivera, A Jiménez-Iglesias
The British Journal of Social Work 49 (1), 25-43, 2019
62019
Adopciones rotas en Andalucía: caracterización y propuestas para la intervención
C PANIAGUA, J JIMÉNEZ-MORAGO, J PALACIOS
Apuntes de Psicología 34 (2-3), 301-309, 2016
62016
Adoption breakdown and adolescence
C Paniagua, J Palacios, JM Jiménez‐Morago
Child & Family Social Work 24 (4), 512-518, 2019
52019
Positive health in adopted, fostered, institutionalized and community adolescents: a comparative analysis
C Paniagua, C Moreno, P Carrera, P Ramos, I García-Moya, ...
Póster presentado en XIV European Scientific Association on Residential …, 2016
32016
Lifestyles: A comparison between adopted, fostered, institutionalized and community adolescents
C Paniagua, F Rivera, P Carrera, I Sánchez-Queija, A Jiménez-Iglesias, ...
Póster presentado en XIV European Scientific Association on Residential …, 2016
22016
Adoption breakdowns in Andalusia: Characterization and proposals for intervention
C Paniagua, JM Jiménez‐Morago, J Palacios
Apuntes del Psicólogo 34 (2–3), 321-330, 2016
2*2016
Back to school during the COVID-19 pandemic: Does students’ stress differ by socioeconomic status?
I García-Moya, M Díez, C Paniagua, I Prieto-Torrero
European Journal of Public Health 31 (Supplement_3), ckab165. 057, 2021
2021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20