The growth and spread of large-scale assessments and test-based accountabilities: a political sociology of global education reforms A Verger, L Parcerisa, C Fontdevila Educational Review, 1-26, 2019 | 208 | 2019 |
Reforming governance through policy instruments: how and to what extent standards, tests and accountability in education spread worldwide A Verger, C Fontdevila, L Parcerisa Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 1-23, 2019 | 171 | 2019 |
La consolidación del Estado evaluador a través de políticas de rendición de cuentas: trayectoria, producción y tensiones en el sistema educativo chileno L Parcerisa, A Falabella Education Policy Analysis Archives/Archivos Analíticos de Políticas …, 2017 | 144* | 2017 |
Rendición de cuentas y política educativa: Una revisión de la evidencia internacional y futuros retos para la investigación L Parcerisa, A Verger Profesorado, revista de currículum y formación del profesorado 20 (3), 15-51, 2016 | 77 | 2016 |
Can educational engagement prevent Early School Leaving? Unpacking the school’s effect on educational success A Tarabini, M Curran, A Montes, L Parcerisa Educational Studies, 2018 | 69 | 2018 |
La vinculación escolar como antídoto del abandono escolar prematuro: explorando el papel del habitus institucional A Tarabini, M Curran, A Montes, L Parcerisa Universidad de Granada, 2015 | 55 | 2015 |
A Difficult Relationship: Accountability Policies and Teachers - International Evidence and Premises For Future Research A Verger, L Parcerisa M. Akiba & G. LeTendre (eds.). International Handbook of Teacher Quality and …, 2017 | 52 | 2017 |
La trayectoria de una reforma educativa global: el caso de la nueva gestión pública en el sistema educativo catalán A Verger, M Curran, L Parcerisa Educação & Sociedade 36 (132), 675-697, 2015 | 52 | 2015 |
Test-based accountability and the rise of regulatory governance in education: A review of global drivers A Verger, L Parcerisa In A. Wilkins and A. Olmedo (eds). Education governance and social …, 2018 | 46 | 2018 |
Constructing school autonomy with accountability as a global policy model: A focus on OECD’s governance mechanisms A Verger, C Fontdevila, L Parcerisa The OECD’s historical rise in education: The formation of a global governing …, 2019 | 37 | 2019 |
Modernización conservadora y privatización en la educación: el caso de la LOMCE y la Nueva Gestión Pública L Parcerisa Revista Educación, Política y Sociedad 1 (2), 11-42, 2016 | 37 | 2016 |
El rol de los centros educativos en la prevención del abandono escolar: una aproximación desde la perspectiva micropolítica A Tarabini, M Curran, A Montes, L Parcerisa Educação, Sociedade & Culturas, 121-141, 2015 | 30 | 2015 |
Nueva gestión pública y reforma educativa: La recontextualización de la autonomía escolar en diferentes contextos escolares en Cataluña L Parcerisa Revista Portuguesa de Educação 29 (2), 359-390, 2016 | 27 | 2016 |
La PAH: Un moviment social contrahegemònic? L Parcerisa OXÍMORA Revista Internacional de Ética y Política, 23-40, 2014 | 27 | 2014 |
Accountability and education in the post-2015 scenario: International trends, enactment dynamics and socio-educational effects A Verger, L Parcerisa Background paper prepared for the 2017/8 Global Education Monitoring Report …, 2017 | 26 | 2017 |
Survey data on the impact of COVID-19 on parental engagement across 23 countries EM Osorio-Saez, N Eryilmaz, A Sandoval-Hernandez, Y Lau, E Barahona, ... Data in Brief 35, 106813, 2021 | 25 | 2021 |
La globalización de la rendición de cuentas en el ámbito educativo: una revisión de factores y actores de difusión de políticas A Verger, L Parcerisa Revista Brasileira de Política e Administração da Educação 33 (3), 663-684, 2017 | 25 | 2017 |
¿Iguales en qué y cómo? Una revisión de las propuestas realizadas desde la teoría de la justicia al campo de la educación A Montes, L Parcerisa Papers: revista de sociologia 101 (4), 451-471, 2016 | 23 | 2016 |
¿Continuidad o abandono escolar? El efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes A Tarabini (dir.), C Fontdevila, M Curran, A Montes, L Parcerisa, ... Madrid, Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015 | 19 | 2015 |
In and out of the ‘pressure cooker’: Schools’ varying responses to accountability and datafication A Verger, G Ferrer-Esteban, L Parcerisa World Yearbook of Education 2021: Accountability and Datafication in the …, 2021 | 18 | 2021 |