Follow
carolina rodríguez-juárez
carolina rodríguez-juárez
Profesora de Lengua Inglesa y Lingüística (ULPGC)
Verified email at ulpgc.es
Title
Cited by
Cited by
Year
L1 in the EFL classroom: more a help than a hindrance?
C Rodríguez Juárez, G Oxbrow
Universidad de Granada, 2008
802008
Language learning motivation and learner autonomy: Bridging the gap
GL Oxbrow, CFR Juárez
Revista Canaria de Estudios Ingleses, 57-72, 2010
112010
Encouraging participation in online discussion forums with university EFL learners
C Rodríguez Juárez, G Oxbrow
ELIA, 10, 137-166, 2010
82010
Parsing phrasal constituents in ASD-STE100 with ARTEMIS
FJ Cortés-Rodríguez, C Rodríguez-Juárez
Voprosy Kognitivnoy Lingvistiki, 2018
72018
The syntactic parsing of ASD-STE100 adverbials in ARTEMIS
FJ Cortés-Rodríguez, C Rodríguez-Juárez
Revista de lingüística y lenguas aplicadas 14, 59-79, 2019
62019
El Marco Común Europeo de Referencias para las Lenguas: adecuación del documento a la enseñanza universitaria
P Arnaiz Castro, MC Bosch Caballero, G Boylan, R Clouet, S Cranfield, ...
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC), 2009
52009
Accounting for the Alternating Behaviour of Location Arguments from the Perspective of Role and Reference Grammar
C Rodríguez-Juárez
Atlantis, 169-189, 2017
32017
A multi-dimensional description of Subject assignment in English: A corpus-based study
C Rodríguez Juárez
Adam Mickiewicz University, 2006
32006
FreconWin, Corpus Canario de Inglés Oral
M Wood, M Peñate, P Bazo, P Arnaiz, M del Carmen, RC Bosch, ...
Gran Canaria, Consejería de Educación, Cultura y Deportes del Gobierno de …, 2007
22007
A new parameter for the description of subject assignment: the term hierarchy
CR Juárez
Atlantis, 71-88, 2006
22006
Priority hierarchies in subject assignment in English: case of conflation
C Rodríguez Juárez
Revista alicantina de estudios ingleses, No. 18 (Nov. 2005); pp. 247-259, 2005
22005
A Role and Reference Grammar account of adjuncts in the Airbus Corpus: A quantitative-based study
CF Rodríguez Juárez, FJ Cortés-Rodríguez
Atlantis, 2022
12022
Constructing the Meaning of Cover and Spread: A Lexical-Constructional Approach
C Rodríguez-Juárez
Onomázein, 2016
12016
Interactive tasks in an e-learning environment: methodological and motivational issues
G Oxbrow, CR Juárez
Multiple Voices and Professional Discourse: Current Issues in Specialised …, 2011
12011
Computational analysis of adjuncts in ASD-STE100 for the NLP parser ARTEMIS
FJ Cortés Rodríguez, C Rodríguez Juárez
VIAL-Vigo International Journal of Applied Linguistics, 2023
2023
El mito de Pigmalión en el aula de inglés: un ejemplo de coordinación interdisciplinar
CR Juárez, MLG Fleitas
Aportaciones docentes del EEES como innovación en las nuevas aulas, 235-247, 2022
2022
Experiencia interdisciplinar en humanidades: propuesta de intercomunicación entre la mitología clásica y la enseñanza del inglés
C Rodríguez Juárez, ML García Fleitas
Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza, 2021
2021
El mito de Pigmalión en el aula de inglés: un ejemplo de coordinación interdisciplinar
C Rodríguez Juárez, ML García Fleitas
Aranzadi (Thomson Reuters), 2021
2021
Innovación interdisciplinar en el ámbito universitario: lengua inglesa y mitología clásica
C Rodríguez Juárez, ML García Fleitas
Fórum Internacional de Comunicación y Relaciones Públicas (Fórum XXI), 2021
2021
Accesibilidad a la función Sujeto en lengua inglesa: restricciones funcionales, intrínsecas y jerárquicas
C Rodríguez-Juárez
Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la Universidad de Las …, 2021
2021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20