Follow
Araceli González Crespán
Araceli González Crespán
Profesora de Filología Inglesa, Universidad de Vigo
No verified email
Title
Cited by
Cited by
Year
From The Cherry Orchard to The Autumn Garden: Chekhovian Overtones in Lillian Hellman, mimesis and innovation
A González Crespán
Babel-Afial, 35-52, 1999
31999
Institutionalized Violence and Oppression: Ambiguity, Complicity and Resistance in El Campo and The Conduct of Life
AG Crespán
Comparative Drama 58 (1), 109-129, 2024
2024
Review of Evelyn Brown
AG Crespán
Revista de Estudios Norteamericanos 27, 2023
2023
FROM LA VIUDA TO LETTERS FROM CUBA: FAMILY CORRESPONDENCE IN MARÍA IRENE FORNÉS’THEATER
AG Crespán
Revista de Estudios Norteamericanos 27, 2023
2023
Noelia Hernando-Real (2022): Rosas en la arena: los relatos de Susan Glaspell, València: Universitat de València, 248 pp.
AG Crespán
Revista de Filología de la Universidad de La Laguna, 393-395, 2023
2023
The Cuban Rafter Crisis on Stage: Humanizing the Experience of Refugees in María Irene Fornés’" Manual for a Desperate Crossing"
AG Crespán
American, British and Canadian Studies, 100-120, 2022
2022
Wonder, refuge, promise: Explorations and discoveries of America in Maria Irene Fornes' final plays
AG Crespán
Latin American theatre review 56 (1), 43-62, 2022
2022
Emeline Jouve (2017). Susan Glaspell’s Poetics and Politics of Rebellion. Iowa City: Iowa University Press.
AG Crespán
ACOTACIONES. Investigación y Creación Teatral, 261-264, 2018
2018
Woman on trial: gender and the accussed woman in plays from Ancient Greece to the contemporary stage [Reseña]
N Hernando Real
Revista de estudios norteamericanos, 21, 191-196., 2017
2017
Voces contra la mediocridad. La Vanguardia teatral de los Provincetown Players, 1015-1922. Noelia Hernando Real
AG Crespán
Revista de Estudios Norteamericanos, 2016
2016
Voces contra la mediocridad la vanguardia teatral de los provincetown players, 1915-1922. Noelia Hernando Real.
A González Crespán
Revista de estudios norteamericanos, 20, 223-226., 2016
2016
Las mujeres de Lillian Hellman: una voz poderosa en un teatro de hombres/Lillian Hellman’s Women: A Powerful Voice in a Masculine Theatre
AG Crespán
Asparkía. Investigació Feminista, 49, 2013
2013
Teatro educativo: las cualidades instructivas de" Fefu and Her Friends"
A González Crespán
Revista de Estudios Norteamericanos (2013, Vol. 17, p. 45-59), 2013
2013
Educational dramatics: the instructional qualities of Fefu and Her Friends
MA Gonzalez Crespan
Revista de estudios norteamericanos, 2013
2013
Las mujeres de Lillian Hellman: una voz poderosa en un teatro de hombres
A González Crespán
Publicacions de la Universitat Jaume I, 2012
2012
Las mujeres de Lillian Hellman: una voz poderosa en un teatro de hombres
A González Crespán
Publicacions de la Universitat Jaume I, 2012
2012
Apuntes biográficos sobre Beah Richards
A González Crespán
Publicacions de la Universitat Jaume I, 2012
2012
Apuntes biográficos sobre Beah Richards
AG Crespán
Asparkía. Investigació feminista, 203-205, 2012
2012
Una propuesta didáctica con material publicitario auténtico en el aula de inglés comercial
AG Crespán
La investigación en didáctica de la lengua y la literatura: situación actual …, 2011
2011
Unha ollada ás mulleres en tres obras de Cunqueiro: A noite vai como un río: Palabras de vísperas e Función de Romeo e Xulieta
AG Crespán
Casahamlet: Revista de teatro, 28-30, 2011
2011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20