Follow
Susana Rodríguez
Susana Rodríguez
Verified email at udc.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Multiple goals, motivation and academic learning
A Valle, RG Cabanach, JC Núnez, J González‐Pienda, S Rodríguez, ...
British Journal of Educational Psychology 73 (1), 71-87, 2003
3742003
Metas académicas, estrategias cognitivas y estrategias de autorregulación del estudio
A Valle, RG Cabanach, S Rodríguez, JC Núñez, JA González-Pienda
Psicothema 18 (2), 165-170, 2006
2942006
Coping strategies and self-efficacy in university students: a person-centered approach
C Freire, M del Mar Ferradás, B Regueiro, S Rodríguez, A Valle, ...
Frontiers in Psychology 11, 2020
2562020
Self-regulated profiles and academic achievement
A Valle Arias, JC Núñez Pérez, R González Cabanach, ...
Psicothema, 20 (4), 2008
249*2008
Self-regulated profiles and academic achievement
A Valle Arias, JC Núñez Pérez, R González Cabanach, ...
Psicothema, 20 (4), 2008
247*2008
Cognitive, motivational, and volitional dimensions of learning: An empirical test of a hypothetical model
A Valle, RG Cabanach, JC Núnez, J González-Pienda, S Rodríguez, ...
Research in higher education 44 (5), 557-580, 2003
2322003
Adaptabilidad y cohesión familiar, implicación parental en conductas autorregulatorias, autoconcepto del estudiante y rendimiento académico
JA González García, JC Núñez Pérez, L Álvarez Pérez, C Roces Montero, ...
Psicothema, 15 (3), 2003
231*2003
Escala de afrontamiento del estrés académico (A-CEA)
RG Cabanach, A Valle, S Rodríguez, I Piñeiro, C Freire
Revista iberoamericana de psicología y salud 1 (1), 51-64, 2010
1952010
Auto-eficacia docente, motivación del profesor y estrategias de enseñanza
S Rodríguez, JC Núñez, A Valle, R Blas, P Rosario
Escritos de Psicología (Internet) 3 (1), 1-7, 2009
1852009
Las creencias motivacionales como factor protector del estrés en estudiantes universitarios
RG Cabanach, A Valle, SR Martínez, I Piñeiro, PG Millán
European Journal of Education and psychology 3 (1), 75-87, 2010
1812010
Subgroups of attributional profiles in students with learning difficulties and their relation to self‐concept and academic goals
JC Núñez, JA González‐Pienda, S González‐Pumariega, C Roces, ...
Learning Disabilities Research & Practice 20 (2), 86-97, 2005
1582005
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios
A Valle, B Regueiro, S Rodríguez, I Piñeiro, C Freire, M Ferradás, ...
European Journal of Education and Psychology 8 (1), 1-8, 2015
1522015
Motivación y aprendizaje autorregulado
A Valle Arias, SM Sánchez Rodríguez, JC Núñez Pérez, ...
Interamerican Journal of Psychology, 2010
1492010
Teacher self-efficacy and its relationship with students’ affective and motivational variables in higher education
S Rodríguez, B Regueiro, RB Pena, A Valle, I Piñeiro, RC Menéndez
European journal of education and psychology 7 (2), 107-120, 2014
1352014
Perfiles motivacionales en estudiantes de Secundaria: análisis diferencial en estrategias cognitivas, estrategias de autorregulación y rendimiento académico
JC Núñez Perez, RG Cabanach, S Rodríguez, JA González-Pienda, ...
Sociedad Mexicana de Psicología, 2009
1322009
Academic goals and learning quality in higher education students
A Valle, JC Núñez Pérez, RG Cabanach, JA González-Pienda, ...
Universidad Complutense de Madrid (UCM), 2009
1302009
Perfiles motivacionales y diferencias en variables afectivas, motivacionales y de logro
AV Arias, S Rodríguez, RG Cabanach, JCN Pérez, JAG Pienda, ...
Universitas psychologica 9 (1), 109-121, 2010
1262010
Deberes escolares y rendimiento académico en Educación Primaria
A Valle, I Pan, JC Núñez, P Rosário, S Rodríguez, B Regueiro
Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (2), 562-569, 2015
1232015
Perceived Stress and Indicators of Burnout in Teachers at Portuguese Higher Education Institutions (HEI)
R Teles, A Valle, S Rodríguez, I Piñeiro, B Regueiro
International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (9), 3248, 2020
1172020
Metas de aproximación, metas de evitación y múltiples metas académicas
S Rodríguez, RG Cabanach, I Piñeiro, A Valle, JC Núñez, ...
Psicothema 13 (4), 546-550, 2001
1172001
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20