Dorys Sabando
Dorys Sabando
Professora Lectora, Universitat de Barcelona
Correu electrònic verificat a ub.edu
Títol
Citada per
Citada per
Any
The role of the Support and Attention to Diversity Teacher (SADT) from a community-based perspective: Promoting educational success and educational inclusion for all
G Gómez-Zepeda, C Petreñas, D Sabando, I Puigdellívol
Teaching and Teacher Education 64, 127-138, 2017
372017
Inlcusión educativa y Rendimiento académico. Relación entre el Grado de Inclusión y el Rendimiento Académico en las Escuelas Públicas de Primaria de Cataluña.
D Sabando
Universitat de Barcelona, 2016
192016
Inclusión educativa y rendimiento académico. Relación entre el Grado de Inclusión y el Rendimiento Académico en las Escuelas Públicas de Primaria de Cataluña
DS Sabando
Universitat de Barcelona, 2016
192016
When community becomes an agent of educational support: communicative research on Learning Communities in Catalonia
I Puigdellívol, S Molina, D Sabando, G Gómez, C Petreñas
Disability & Society, 1-20, 2017
162017
Artículo de AULA. De Innovación Educativa El apoyo educativo en comunidades de aprendizaje ¿Cómo, cuándo y dónde?
IPA Dorys Sabando Rojas, Núria Granés Ojeda, Maria Blanch Llosa
REVISTA AULA. De Innovación Educativa, 44-49, 2017
1*2017
El Rol del Profesorado de Apoyo y Atención a la Diversidad. Una Perspectiva Desde Comunidades de Aprendizaje
G Gómez, D Sabando, À Castelló, M Díaz, C Escartín, A Illa, L Muñoz
CIMIE 2013, 2013
12013
Inclusive education and academic performance in Catalan public schools
DS Sabando Rojas, I Puigdellívol Aguadé, M Torrado Fonseca
International Journal of Inclusive Education, 1-18, 2021
2021
Recursos interactivos para niños y niñas con necesidades educativas especiales
MG i Oró, DS Rojas, ML Costa
La tecnología como eje del cambio metodológico, 1317-1320, 2020
2020
Measuring the Inclusive profile of public elementary schools in Catalonia
DS Sabando Rojas, I Puigdellívol, M Torrado Fonseca
International Journal Of Educational Research, 2019, vol. 96, p. 1-20, 2019
2019
La participació de la comunitat i la formació permanent, reptes per a un sistema educatiu més inclusiu a Catalunya
D Sabando, I Puigdellívol, M Torrado, C Giné G.
Reptes. Revista d’Educació Especial i Inclusiva 4 (1), 4-16, 2019
2019
Formación permanente, una herramienta imprescindible para la atención a la diversidad
DS Rojas, JPC Gardella
Libro de Actas del 6th International Congress of Educational Sciences and …, 2018
2018
El suport educatiu en comunitats d'aprenentatge. Com, quan i on
D Sabando, N Granés, MG Blanch, IP Aguadé
Guix: Elements d'acció educativa, 44-49, 2017
2017
Relationship between the inclusive center profile and academic performance of primary schools in Catalonia.
DS Sabando Rojas, I Puigdellívol, M Torrado Fonseca
Comunicació a: ECER 2016 (European Conference on Educational Research …, 2016
2016
PROFILE QUESTIONNAIRE OF INCLUSIVE PRIMA-RY SCHOOLS IN CATALONIA. RELATIONSHIP BETWEEN THE INCLUSIVE CENTER PROFILE AND ACADEMIC ACHIEVEMENT OF PRIMARY SCHOOLS IN CATALONIA …
D Sabando, I Puigdellívol, M Torrado
None excluded. Transforming schools and learning to develop inclusive …, 2016
2016
Educación de “calidad”:¿” caballo de Troya” neoliberal? Representaciones sociales en estudiantes y docentes universitarios chilenos.
JC Salvador, DS Sabando
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–15