Seguir
Maria Ines Susperreguy
Maria Ines Susperreguy
Dirección de correo verificada de uc.cl
Título
Citado por
Citado por
Año
Early predictors of high school mathematics achievement
RS Siegler, GJ Duncan, PE Davis-Kean, K Duckworth, A Claessens, ...
Psychological science 23 (7), 691-697, 2012
10862012
Maternal math talk in the home and math skills in preschool children
MI Susperreguy, PE Davis-Kean
Early Education and Development 27 (6), 841-857, 2016
1692016
Distinct influences of mothers and fathers on kindergartners’ numeracy performance: The role of math anxiety, home numeracy practices, and numeracy expectations
MF Del Río, MI Susperreguy, K Strasser, V Salinas
Early Education and Development 28 (8), 939-955, 2017
1502017
Self‐concept predicts academic achievement across levels of the achievement distribution: Domain specificity for math and reading
MI Susperreguy, PE Davis‐Kean, K Duckworth, M Chen
Child development 89 (6), 2196-2214, 2018
1252018
Expanding the Home Numeracy Model to Chilean children: Relations among parental expectations, attitudes, activities, and children’s mathematical outcomes
MI Susperreguy, H Douglas, C Xu, N Molina-Rojas, JA LeFevre
Early Childhood Research Quarterly 50, 16-28, 2020
1202020
Children’s home numeracy environment predicts growth of their early mathematical skills in kindergarten
MI Susperreguy, S Di Lonardo Burr, C Xu, H Douglas, JA LeFevre
Child development 91 (5), 1663-1680, 2020
902020
Creencias y prácticas de literacidad en familias chilenas con distintos niveles educativos
MI Susperreguy, K Strasser, MR Lissi, S Mendive
Revista Latinoamericana de Psicología 39 (2), 239-251, 2007
852007
¿ Son las habilidades matemáticas un asunto de género?: Los estereotipos de género acerca de las matemáticas en niños y niñas de Kínder, sus familias y educadoras
MF Del Río, K Strasser, MI Susperreguy
Calidad en la Educación, 20-53, 2016
842016
The role of mediators in the development of longitudinal mathematics achievement associations
TW Watts, GJ Duncan, M Chen, A Claessens, PE Davis‐Kean, ...
Child development 86 (6), 1892-1907, 2015
842015
Executive function in Chilean preschool children: Do short-term memory, working memory, and response inhibition contribute differentially to early academic skills?
MF Montoya, MI Susperreguy, L Dinarte, FJ Morrison, E San Martin, ...
Early Childhood Research Quarterly 46, 187-200, 2019
722019
Next directions in measurement of the home mathematics environment: An international and interdisciplinary perspective
CB Hornburg, GA Borriello, M Kung, J Lin, E Litkowski, J Cosso, A Ellis, ...
Journal of numerical cognition 7 (2), 195, 2021
672021
Chilean kindergarten children’s beliefs about mathematics: Family matters.
MF Del Río, K Strasser, D Cvencek, MI Susperreguy, AN Meltzoff
Developmental psychology 55 (4), 687, 2019
582019
Home learning environments of children in Mexico in relation to socioeconomic status
MI Susperreguy, C Jimenez Lira, C Xu, JA LeFevre, H Blanco Vega, ...
Frontiers in psychology 12, 626159, 2021
292021
Los procesos familiares como mediadores de la relación entre el contexto socioeconómico y los resultados cognitivos y educativos
K Strasser, S Mendive, MI Susperreguy
Educación y diversidad: aportes desde la psicología educacional, 299-333, 2012
252012
Early sources of children’s math achievement in Chile: The role of parental beliefs and feelings about math
MF del Río, MI Susperreguy, K Strasser, D Cvencek, C Iturra, I Gallardo, ...
Early Education and Development 32 (5), 637-652, 2021
242021
¿ Qué hacen las educadoras de párvulos para enseñar matemáticas? Un estudio en salas chilenas
LCB Galeano, MF del Río, MI Susperreguy
Bordón: Revista de pedagogía 70 (3), 45-60, 2018
182018
Pathways to college: Latino youth and the transition to higher education
PE Davis-Kean, CM Mendoza, M Ines Susperreguy
Transitions across schools and cultures, 55-77, 2012
162012
Apoyo académico en la educación superior: descripción de la experiencia y perfil de los alumnos que participan en el CARA UC
MI Susperreguy, A Flores, S Micin, MS Zuzulich
Calidad en la Educación, 309-333, 2007
152007
Socioeconomic variations in the frequency of parent number talk: A meta-analysis
E Dearing, B Casey, PE Davis-Kean, S Eason, E Gunderson, SC Levine, ...
Education Sciences 12 (5), 312, 2022
122022
Home mathematics environment and math performance of Chilean students in kindergarten and Grades 1 to 3
MI Susperreguy, SDL Burr, H Douglas, C Xu, JA LeFevre, MF del Río, ...
Early Childhood Research Quarterly 59, 84-95, 2022
122022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20