Seguir
Carlos Evangelio (https://orcid.org/ 0000-0001-5461-2588)
Carlos Evangelio (https://orcid.org/ 0000-0001-5461-2588)
Physical Education Teacher; Ph.D in Physical Education; Universidad de Castilla-La Mancha (https
Dirección de correo verificada de uclm.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Hybridizing pedagogical models: A systematic review
S Gonzalez-Villora, C Evangelio, J Sierra-Diaz, J Fernandez-Rio
European Physical Education Review 25 (4), 1056-1074, 2019
1412019
The sport education model in elementary and secondary education: A systematic review
C Evangelio, J Sierra-Díaz, S González-Víllora, J Fernández-Río
Movimento 24, 931-946, 2018
972018
Cyberbullying in elementary and middle school students: A systematic review
C Evangelio, P Rodriguez-Gonzalez, J Fernandez-Rio, ...
Computers & Education 176, 104356, 2022
882022
El Modelo de Educación Deportiva en España: una revisión del estado de la cuestión y prospectiva
C Evangelio, S González-Víllora, J Serra-Olivares, JC Pastor-Vicedo
Cuadernos de Psicología del Deporte 16 (1), 307-324, 2016
712016
El modelo de Educación Deportiva en España: una revisión sistemática
E Guijarro, I Rocamora, C Evangelio, SG Víllora
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, 886-894, 2020
292020
Analysis of physiological, technical, and tactical analysis during a friendly football match of elite U19
JI Ortega, C Evangelio, FM Clemente, FML Martins, S González-Víllora
Sports 4 (2), 35, 2016
192016
‘Four goals for three players’: using 3 vs. 3 small-sided games at school
C Evangelio, MJ Sierra-Díaz, S González-Víllora, FM Clemente
Human Movement 20 (4), 68-78, 2019
182019
Hibridación como innovación: Educación deportiva y educación física relacionada con la salud
C Evangelio, CP Velert, SG Víllora
Tándem: Didáctica de la educación física, 24-30, 2017
172017
Hybridizing teaching games for understanding and cooperative learning: an educational innovation
E Guijarro, C Evangelio, S González Víllora, NM Arias-Palencia
162020
Innovando con el modelo de Educación Deportiva: si buscas resultados distintos, no eduques de la misma manera
S González-Víllora, CE Caballero, EG Jareño, IR Ortega
Aula Magna Proyecto clave McGraw Hill, 2019
112019
Sport education, cooperative learning and health-based physical education: another step in pedagogical models’ hybridization
C Evangelio, J Fernández-Rio, C Peiró-Velert, S González-Víllora
Journal of Physical Education, Recreation & Dance 92 (9), 24-32, 2021
92021
Hacia un comportamiento más social y cooperativo en educación física: aplicación del modelo de educación deportiva
MJ Sierra-Díaz, C Evangelio, A Pérez-Torralba, S González-Víllora
SPORT TK-Revista EuroAmericana de Ciencias del Deporte, 83-91, 2018
92018
Hibridación de tres modelos pedagógicos: aprendizaje cooperativo, educación física relacionada con la salud y educación deportiva, innovando en crossfit
S González-Víllora, C Evangelio, J Fernández-Río, C Peiró
J. Fernández-Río, R. Sánchez Gómez, A. Méndez-Giménez (Coords.), Actas del …, 2018
92018
Sport Education Model in Spain: a systematic review.
E Guijarro, I Rocamora, C Evangelio, S González Víllora
82020
Students’ perceptions on three-way pedagogical models hybridization: contributing to the development of active identities
C Evangelio, S González-Víllora, J Fernandez-Rio, C Peiró-Velert
Sport, Education and Society 27 (6), 717-731, 2022
62022
Goubak® in physical education: Strategies for understanding a new sport for everyone
V Manso-Lorenzo, C Evangelio, J Fraile-García, Á Ibaibarriaga-Toset, ...
Strategies 35 (3), 33-41, 2022
62022
Teacher or student-centred model? Step-by-step analysis of basic psychological needs of a new sport—goubak
V Manso-Lorenzo, C Evangelio, G Ruiz-Tendero, S González-Víllora
J. Phys. Educ. Sport 20, 3212-3221, 2020
52020
Hybridizing Outdoor Adventure Education and Cooperative Learning in physical education. Students and teachers’ views
J Lamoneda, S González-Víllora, C Evangelio, J Fernandez-Rio
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 1-16, 2022
32022
“El fútbol también puede ser inclusivo”: aprendizaje cooperativo en la enseñanza-aprendizaje de fútbol en educación física
A Pérez-Torralba, EG Jareño, JVS de los Ríos, C Evangelio
SPORT TK-Revista EuroAmericana de Ciencias del Deporte 11, 16-16, 2022
32022
O Modelo de Sport Education na Educação Primária e Secundária: revisão sistemática
CE Caballero, MJ Sierra-Díaz, S González-Víllora, FJ Fernández-Rio
Movimento 24 (3), 931, 2018
32018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20