Seguir
Fernando Urcola-Pardo
Fernando Urcola-Pardo
Profesor Permanente Laboral, Departamento de Fisiatría y Enfermería, Universidad de Zaragoza
Dirección de correo verificada de unizar.es
Título
Citado por
Citado por
Año
An evaluation of undergraduate student nurses' gameful experience while playing an escape room game as part of a community health nursing course
A Anguas-Gracia, AB Subiron-Valera, I Antón-Solanas, ...
Nurse Education Today 103, 104948, 2021
532021
Agresiones a profesionales del sector sanitario en España, revisión sistemática
MI Serrano Vicente, MT Fernández Rodrigo, PJ Satústegui Dordá, ...
Revista Española de Salud Pública 93, e201910097, 2020
522020
Validity and reliability of objective structured clinical evaluation in nursing
C Navas-Ferrer, F Urcola-Pardo, AB Subirón-Valera, C German-Bes
Clinical Simulation in Nursing 13 (11), 531-543, 2017
312017
Adapting and validating the Hospital Survey on Patient Safety Culture (HSOPS) for nursing students (HSOPS-NS): A new measure of Patient Safety Climate
JO de Elguea, A Orkaizagirre-Gómara, MS De Miguel, F Urcola-Pardo, ...
Nurse Education Today 75, 95-103, 2019
212019
Translation and validation of the Mind-Wandering Test for Spanish adolescents
C Salavera, F Urcola-Pardo, P Usán, L Jarie
Psicologia: Reflexão e Crítica 30, 12, 2017
212017
An evaluation of undergraduate student nurses' gameful experience whilst playing a digital escape room as part of a FIRST year module: A cross-sectional study
I Antón-Solanas, B Rodriguez-Roca, F Urcola-Pardo, A Anguas-Gracia, ...
Nurse education today 118, 105527, 2022
202022
Agression to health care personnel in Spain: a systematic review
SV MI, FR MT, SD PJ
Revista Española de Salud Pública 93, e201910097-e201910097, 2019
132019
La escala CIBISA: herramienta para la autoevaluación del aprendizaje práctico de estudiantes de enfermería
F Urcola-Pardo, R Ruiz de Viñaspre, A Orkaizagirre-Gomara, ...
Index de Enfermería 26 (3), 226-230, 2017
122017
Perceptions of nursing students after performing an individual activity designed to develop their critical thinking: The “critical card” tool
F Urcola-Pardo, I Blázquez-Ornat, A Anguas-Gracia, Á Gasch-Gallen, ...
Nurse education in practice 29, 35-40, 2018
112018
Estudio mixto del distrés psicológico en los alumnos del Grado en Enfermería ante las prácticas curriculares externas durante la pandemia de Covid-19
AB Subirón Valera, AC Lucha López, PJ Satústegui Dorda, ...
Paraninfo digit., 2020
72020
Effects of e H ealth interventions on stress reduction and mental health promotion in healthcare professionals: A systematic review
Y López‐Del‐Hoyo, S Fernández‐Martínez, A Pérez‐Aranda, ...
Journal of Clinical Nursing 32 (17-18), 5514-5533, 2023
62023
Atención plena de los profesionales sanitarios del Servicio Aragonés de Salud y relación con la calidad percibida por profesionales y usuarios
F Urcola Pardo, C Germán Bes, J García Campayo
Zaragoza: Universidad de Zaragoza, 2017
62017
Ageism and nursing students, past or reality?: A systematic review
L Allué-Sierra, I Antón-Solanas, B Rodríguez-Roca, A Anguas-Gracia, ...
Nurse Education Today 122, 105739, 2023
52023
The TELE-DD project on treatment nonadherence in the population with type 2 diabetes and comorbid depression
JF Roy, ML Lozano del Hoyo, F Urcola-Pardo, A Monreal-Bartolomé, ...
Scientific Reports 11 (1), 8889, 2021
42021
Comparative study of the assaults to professionals in Primary Care against Specialized Care, in the Aragón Health Service during the year 2018.
SV MI, FR MT, SD PJ
Revista española de salud pública 94, e202010125-e202010125, 2020
42020
Inequidades en la atención al dolor torácico de origen isquémico en Urgencias desde una perspectiva de género
M Pérez Corral, F Urcola Pardo, M Fernández Rodrigo, E Benito Ruiz, ...
Revista Española de Salud Pública 93, e201912112, 2020
42020
Agresiones externas hacia los profesionales del servicio aragonés de salud en los servicios de atención primaria y especializada durante el año 2018
MI Serrano Vicente, F Urcola Pardo, MT Fernandez Rodrigo, ...
Rev. esp. salud pública, 2020
42020
Escala CIBISA y eventos notables: instrumentos de autoevaluación para el aprendizaje de cuidados
C Navas-Ferrer, A Lucha-López, A Gasch-Gallén, F Urcola-Pardo, ...
Paraninfo digit., 2018
42018
Quality of life after radical prostatectomy: a longitudinal study
A Anguas-Gracia, I Antón-Solanas, E Echániz-Serrano, ...
Nursing Reports 13 (3), 1051-1063, 2023
32023
Incorporating Mindfulness Practice for Better Performance in Work and Daily Life
F Urcola-Pardo
Brain, Decision Making and Mental Health, 317-345, 2023
32023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20