Follow
Noemí Ruiz Munzón
Noemí Ruiz Munzón
profesora de matemáticas
Verified email at tecnocampus.cat
Title
Cited by
Cited by
Year
Flipped classroom as an active learning methodology in sustainable development curricula
M Buil-Fabregá, M Martínez Casanovas, N Ruiz-Munzón, WL Filho
Sustainability 11 (17), 4577, 2019
104*2019
La introducción del álgebra elemental y su desarrollo hacia la modelización funcional
N Ruíz Munzón
Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
1042010
Higher education: The best practices for fostering competences for sustainable development through the use of active learning methodologies
M Martínez Casanovas, N Ruíz-Munzón, M Buil-Fabregá
International Journal of Sustainability in Higher Education 23 (3), 703-727, 2022
542022
Un modelo epistemológico de referencia del algebra como instrumento de modelización
NR Munzón, M Bosch, J Gascón
Documents: Un panorama de la TAD 10, 743-765, 2011
512011
La algebrización de los programas de cálculo aritmético y la introducción del álbebra en secundaria
N Ruiz, M Bosch, J Gascón
Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM, 2010
432010
El problema didáctico del álgebra elemental: Un análisis macro-ecológico desde la teoría antropológica de lo didáctico
NR Munzón, M Bosch, J Gascón
Journal of Research in Mathematics Education 4 (2), 106-131, 2015
412015
Autour de l'algèbre: les entiers relatifs et la modélisation algébrico-fonctionnelle
N Ruiz-Munzón, Y Matheron, M Bosch, J Gascón
Recherches en didactique des mathématiques, 2012
412012
Linking transmission with inquiry at university level through study and research paths: The case of forecasting Facebook user growth
B Barquero, N Monreal, N Ruiz-Munzón, L Serrano
International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 4, 8-22, 2018
272018
Actividades de estudio e investigación para introducir los números negativos en un entorno algebraico
EC Castro, NR Munzón
Un panorama de la TAD: Aportaciones de la teoría antropológica de lo …, 2011
262011
El problema del álgebra elemental en la teoría antropológica de lo didáctico
J Gascón, M Bosch, N Ruiz-Munzón
Universidad de Zaragoza 21, 26-47, 2017
242017
A bridge between inquiry and transmission: The study and research paths at university level
B Barquero, L Serrano, N Ruiz-Munzon
First conference of international network for didactic research in …, 2016
182016
Comparing approaches through a reference epistemological model: The case of school algebra
N Ruiz-Munzón, M Bosch, J Gascón
Proceedings of the 8th Congress of the European Society for Research in …, 2013
182013
Study and research paths in the frontier between paradigms
B Barquero, M Bosch, I Florensa, N Ruiz-Munzón
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53 …, 2022
142022
Filho, WL (2019). Flipped classroom as an active learning methodology in sustainable development curricula. Sustainability, 11 (17)
M Buil-Fabregá, MM Casanovas, N Ruiz-Munzón
14
Advances in the Anthropological Theory of the Didactic
Y Chevallard, B Barquero, M Bosch, I Florensa, J Gascón, P Nicolás, ...
Springer International Publishing, 2022
132022
Teaching didactics to lecturers: A challenging field
I Florensa, M Bosch, J Gascón, N Ruiz-Munzon
CERME 10, 2017
112017
Integración de los números negativos en el modelo epistemológico de referencia de la modelización algebraico-funcional
E Cid, M Bosch, J Gascón, N Ruiz-Munzón
Evolutions contemporaines du rapport aux mathématiques et aux autres savoirs …, 2017
112017
La introducción del álgebra elemental y su desarrollo hacia la modelización funcional (Doctoral Dissertation)
N Ruiz-Munzón
Universitat Autònoma de Barcelona, Spain, 2010
92010
How to integrate study and research paths into university courses? Teaching formats and ecologies
M Bosch, B Barquero, I Florensa, N Ruiz-Munzon
INDRUM 2020, 2020
82020
Un modèle épistémologique de référence pour la recherche sur l’algèbre élémentaire
N Ruiz-Munzón, M Bosch, J Gascón
Nouveaux cahiers de la recherche en éducation 22 (1), 123-144, 2020
82020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20