Follow
Laia Viladot
Title
Cited by
Cited by
Year
Impacto de la Educación Musical: una revisión de la literatura científica
C Carrillo, L Viladot, J Pérez-Moreno
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical 14, 61-74, 2017
712017
The integration of music and mathematics education in Catalonia and England: Perspectives on theory and practice
L Viladot, C Hilton, A Casals, J Saunders, C Carrillo, J Henley, ...
Music Education Research 20 (1), 71-82, 2018
432018
Teaching–learning resources and supports in the music classroom: Key aspects for the inclusion of visually impaired students
A Pino, L Viladot
British Journal of Visual Impairment 37 (1), 17-28, 2019
272019
Sharing meanings in the music classroom
L Viladot, I Gómez, T Malagarriga
European Journal of Psychology of Education 25, 49-65, 2010
252010
Peer tutoring in music education: A literature review
A Fernández-Barros, D Duran, L Viladot
International Journal of Music Education 41 (1), 129-140, 2023
192023
Maestros de música y maestros generalistas frente a un material interdisciplinar:¡ más sabe el diablo por viejo que por diablo!
AC Ibáñez, LV Vallverdú
Electronic Journal of Music in Education, 26-48, 2010
182010
Innovar en la escuela de música: un proyecto compartido con la universidad
T Malagarriga, I Gómez, L Viladot
Cultura y Educación 20 (1), 63-78, 2008
14*2008
Do you speak... music? Facing the challenges of training teachers on integration
L Viladot, M Cslovjecsek
Hellenic Journal of Music, Education and Culture 5 (1), 2-16, 2014
132014
El juego musical infantil: indicios de un vacío en la literatura académica
J Pérez-Moreno, LV Vallverdú
Revista electrónica de LEEME, 51-62, 2016
122016
De la poesia a la composició musical col· lectiva: una experiència a l’escola de música/De la poésie à la composition musicale collective: une expérience à l’école de musique
L Viladot
Temps d'educació, 93-110, 2012
122012
European Music Portfolio (EMP)–Maths: sounding ways into mathematics: a review of literature
C Hilton, J Saunders, J Henley, L Henriksson-Macaulay, GF Welch
UCL Institute of Education, London, 2015
112015
Ryming the Rythm and Measuring the Metre: Pooling Music & Language in the Classroom
L Viladot, A Casals
CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural …, 2018
102018
Emerging critical events in creative processes involving music, dance and mathematics in the school
MF Viñas, A Casals, L Viladot
International Journal of Music Education 40 (2), 228-243, 2022
82022
Oídos a pares. Un proyecto de tutoría entre iguales para el desarrollo de la afinación y la percepción auditiva en el alumnado de violín y viola
AF Barros, L Viladot, D Duran
Revista Electrónica de LEEME, 01-16, 2020
82020
El rol del adulto en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la música:: consideraciones teóricas desde la perspectiva socio-constructivista
L Viladot
La música en Educación Infantil: investigación y práctica, 157-166, 2017
82017
Bases de la propuesta
T Malagarriga, I Gómez, L Viladot
Todo se puede expresar con música: los niños y niñas de 4, 17-78, 2013
82013
Do you speak music? The Catalan approach
L Viladot, A Casals
Revista de NAME (National Association of Music Educators) 30, 2-6, 2010
82010
Tot ho podem expressar amb música: els nens i nenes de 4 a 7 anys pensen la música, parlen de música, fan música: Primera part: bases de la proposta
T Malagarriga, IG Alemany, L Viladot
82010
Anàlisi d'una proposta d'innovació didàctica a l'escola de música: estudi del procés de composició col· lectiva a l'aula de 3r elemental
L Viladot
Tesi doctoral UAB, 2009
82009
La música com a recurs per ensenyar llengua (estrangera): una proposta europea
AC Ibáñez, L Viladot
Guix: Elements d'acció educativa, 45-48, 2011
62011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20