Impacto de la Educación Musical: una revisión de la literatura científica C Carrillo, L Viladot, J Pérez-Moreno Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical 14, 61-74, 2017 | 71 | 2017 |
The integration of music and mathematics education in Catalonia and England: Perspectives on theory and practice L Viladot, C Hilton, A Casals, J Saunders, C Carrillo, J Henley, ... Music Education Research 20 (1), 71-82, 2018 | 43 | 2018 |
Teaching–learning resources and supports in the music classroom: Key aspects for the inclusion of visually impaired students A Pino, L Viladot British Journal of Visual Impairment 37 (1), 17-28, 2019 | 27 | 2019 |
Sharing meanings in the music classroom L Viladot, I Gómez, T Malagarriga European Journal of Psychology of Education 25, 49-65, 2010 | 25 | 2010 |
Peer tutoring in music education: A literature review A Fernández-Barros, D Duran, L Viladot International Journal of Music Education 41 (1), 129-140, 2023 | 19 | 2023 |
Maestros de música y maestros generalistas frente a un material interdisciplinar:¡ más sabe el diablo por viejo que por diablo! AC Ibáñez, LV Vallverdú Electronic Journal of Music in Education, 26-48, 2010 | 18 | 2010 |
Innovar en la escuela de música: un proyecto compartido con la universidad T Malagarriga, I Gómez, L Viladot Cultura y Educación 20 (1), 63-78, 2008 | 14* | 2008 |
Do you speak... music? Facing the challenges of training teachers on integration L Viladot, M Cslovjecsek Hellenic Journal of Music, Education and Culture 5 (1), 2-16, 2014 | 13 | 2014 |
El juego musical infantil: indicios de un vacío en la literatura académica J Pérez-Moreno, LV Vallverdú Revista electrónica de LEEME, 51-62, 2016 | 12 | 2016 |
De la poesia a la composició musical col· lectiva: una experiència a l’escola de música/De la poésie à la composition musicale collective: une expérience à l’école de musique L Viladot Temps d'educació, 93-110, 2012 | 12 | 2012 |
European Music Portfolio (EMP)–Maths: sounding ways into mathematics: a review of literature C Hilton, J Saunders, J Henley, L Henriksson-Macaulay, GF Welch UCL Institute of Education, London, 2015 | 11 | 2015 |
Ryming the Rythm and Measuring the Metre: Pooling Music & Language in the Classroom L Viladot, A Casals CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural …, 2018 | 10 | 2018 |
Emerging critical events in creative processes involving music, dance and mathematics in the school MF Viñas, A Casals, L Viladot International Journal of Music Education 40 (2), 228-243, 2022 | 9 | 2022 |
Oídos a pares. Un proyecto de tutoría entre iguales para el desarrollo de la afinación y la percepción auditiva en el alumnado de violín y viola AF Barros, L Viladot, D Duran Revista Electrónica de LEEME, 01-16, 2020 | 8 | 2020 |
El rol del adulto en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la música:: consideraciones teóricas desde la perspectiva socio-constructivista L Viladot La música en Educación Infantil: investigación y práctica, 157-166, 2017 | 8 | 2017 |
Bases de la propuesta T Malagarriga, I Gómez, L Viladot Todo se puede expresar con música: los niños y niñas de 4, 17-78, 2013 | 8 | 2013 |
Do you speak music? The Catalan approach L Viladot, A Casals Revista de NAME (National Association of Music Educators) 30, 2-6, 2010 | 8 | 2010 |
Tot ho podem expressar amb música: els nens i nenes de 4 a 7 anys pensen la música, parlen de música, fan música: Primera part: bases de la proposta T Malagarriga, IG Alemany, L Viladot | 8 | 2010 |
Anàlisi d'una proposta d'innovació didàctica a l'escola de música: estudi del procés de composició col· lectiva a l'aula de 3r elemental L Viladot Tesi doctoral UAB, 2009 | 8 | 2009 |
La música com a recurs per ensenyar llengua (estrangera): una proposta europea AC Ibáñez, L Viladot Guix: Elements d'acció educativa, 45-48, 2011 | 6 | 2011 |