Seguir
Luis Roberto Pino-Fan
Título
Citado por
Citado por
Año
Perpectiva ampliada del conocimiento didáctico-matemático del profesor
LR Pino-Fan, JD Godino
Paradigma 36 (1), 87-109, 2015
2472015
Meta didactic-mathematical knowledge of teachers: criteria for the reflection and assessment on teaching practice
A Breda, LR Pino-Fan, V Font
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 13 (6 …, 2017
2412017
Criterios valorativos y normativos en la Didáctica de las Matemáticas: el caso del constructo idoneidad didáctica
A Breda, V Font, LR Pino-Fan
Bolema: boletim de educação matemática 32, 255-278, 2018
2002018
Faceta epistémica del conocimiento didáctico-matemático sobre la derivada
LR Pino-Fan, JD Godino, V Font
Educação Matemática Pesquisa 13 (1), 141-178, 2011
1602011
Towards a methodology for the characterization of teachers’ didactic-mathematical knowledge
LR Pino-Fan, A Assis, WF Castro
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 11 (6 …, 2015
1482015
What makes mathematics teacher knowledge specialized? Offering alternative views
T Scheiner, MA Montes, JD Godino, J Carrillo, LR Pino-Fan
International Journal of Science and Mathematics Education 17, 153-172, 2019
1462019
Assessing key epistemic features of didactic-mathematical knowledge of prospective teachers: the case of the derivative
LR Pino-Fan, JD Godino, V Font
Journal of Mathematics Teacher Education 21, 63-94, 2018
1132018
Idoneidad epistémica del significado de la derivada en el curriculo de bachillerato
L Pino-Fan, WF Castro, JD Godino, V Font
Paradígma 34 (2), 129-150, 2013
842013
Evaluación de la faceta epistémica del conocimiento didáctico-matemático de futuros profesores de bachillerato sobre la derivada
LR Pino-Fan
Universidad de Granada, 2014
772014
Desenho e aplicação de um instrumento para explorar a faceta epistêmica do conhecimento didático-matemático de futuros professores sobre a derivada
LR Pino-Fan, JD Godino, V Font
REVEMAT: Revista Eletrônica de matemática 8, 1-47, 2013
722013
Una Propuesta para el Análisis de las Prácticas Matemáticas de Futuros Profesores sobre Derivadas
LR Pino-Fan, JD Godino, V Font
BOLEMA, 2014
712014
Conocimientos profesionales en el diseño y gestión de una clase sobre semejanza de triángulos: análisis con herramientas del modelo CCDM
J Díaz Godino, MB Giacomone, V Font Moll, LR Pino-Fan
Avances de investigación en Educación Matemática, 2018
482018
The mathematical knowledge for teaching. A view from onto-semiotic approach to mathematical knowledge and instruction
JD Godino, L Pino-Fan, B Ubuz, Ç Haser, M Mariotti
Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in …, 2013
452013
The theory of registers of semiotic representation and the onto-semiotic approach to mathematical cognition and instruction: linking looks for the study of mathematical …
L Pino-Fan, I Guzmán, R Duval, V Font
Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the …, 2015
442015
Evaluación del conocimiento de futuros profesores de matemáticas sobre las transformaciones de las representaciones de una función
TR Amaya De Armas, LR Pino-Fan, A Medina Rivilla
Educación matemática 28 (3), 111-144, 2016
432016
Analysis of the meanings of the antiderivative used by students of the first engineering courses
LR Pino-Fan, V Font, W Gordillo, V Larios, A Breda
International Journal of Science and Mathematics Education 16, 1091-1113, 2018
402018
A mathematics education research agenda in latin america motivated by coronavirus pandemic.
WF Castro, LR Pino-Fan, JG Lugo-Armenta, JA Toro, S Retamal
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 16 (12), 2020
362020
Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the the absolute-value function: two theoretical perspectives
LR Pino-Fan, V Font Moll, IC Guzmán Retamal, R Duval
Pna, 2017
362017
Una propuesta de reconstrucción del significado holístico de la antiderivada
W Gordillo, LR Pino-Fan
Bolema: Boletim de Educação Matemática 30, 535-558, 2016
342016
El conocimiento didáctico-matemático de los profesores: pautas y criterios para su evaluación y desarrollo
L Pino-Fan, V Font, JD Godino
Matemática Educativa: La formación de profesores., 137-151, 2013
332013
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20