Intercultural competence in teaching: Defining the intercultural profile of student teachers MG Salazar, MF Agüero Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature 9 (4), 41-58, 2016 | 52 | 2016 |
Interculturality in the language class–teachers’ intercultural practices in Ecuador M Fernández-Agüero, C Chancay-Cedeño RELC Journal 50 (1), 164-178, 2019 | 38 | 2019 |
Enseñar la competencia intercultural IA Belmonte, MF Agüero Enseñar hoy una lengua extranjera, 184-225, 2013 | 27* | 2013 |
Descripción de los elementos curriculares en la enseñanza bilingüe del inglés: aproximación a la situación en la Comunidad de Madrid M Fernández Agüero Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología, 2010 | 25 | 2010 |
CLIL students’ affectivity in the transition between education levels: The effect of streaming at the beginning of secondary education M Fernández-Agüero, E Hidalgo-McCabe Journal of Language, Identity & Education 21 (6), 363-377, 2022 | 22 | 2022 |
" It's not my intercultural competence, it's me": the intercultural identity of prospective foreign language teachers M Fernández Agüero, M Garrote Salazar Educar 55 (1), 0159-182, 2019 | 20 | 2019 |
La lectura en segundas lenguas: análisis de la efectividad de la contextualización previa y sus implicaciones metodológicas M Fernández Agüero, S Montero Méndez Universidade da Coruña, 2005 | 20 | 2005 |
Teachers’ narratives of resistance to Madrid's bilingual programme: An exploratory study in secondary education I Alonso-Belmonte, M Fernández-Agüero Linguistics and Education 63, 100925, 2021 | 16 | 2021 |
Erasmus mobility and the education of interculturally competent european teachers MF Agüero Journal of Supranational Policies of Education, 2017 | 15 | 2017 |
La enseñanza de didáctica de lenguas extranjeras para futuros maestros no especialistas: una experiencia en Educación Primaria M Fernández-Agüero Glosas didácticas: revista electrónica internacional de didáctica de las …, 2004 | 12 | 2004 |
The C of cognition in CLIL teacher education: Some insights from classroom-based research I Alonso-Belmonte, M Fernández-Agüero Key issues in English for specific purposes in higher education, 305-321, 2018 | 11 | 2018 |
Practical proposals for the development of intercultural communicative competence in EFL: what textbooks won’t tell you I Alonso-Belmonte, M Fernández-Agüero Productive foreign language skills for an intercultural world. A guide (not …, 2015 | 11 | 2015 |
Propuesta de modelo para la enseñanza de didáctica de la lengua extranjera en otras especialidades de magisterio MF Agüero Indivisa. Boletín de Estudios e Investigación, 25-36, 2005 | 8 | 2005 |
Opinión del profesorado sobre las fortalezas y debilidades de las evaluaciones externas de aprendizaje en España HA Monarca, M Fernández Agüero Educación XX1: revista de la Facultad de Educación, 2018 | 6 | 2018 |
Estudio descriptivo de la relación entre motivación y estrategias de aprendizaje en las clases de EFL de Magisterio M Fernández-Agüero Indivisa: Boletín de estudios e investigación, 77-88, 2002 | 5 | 2002 |
Foreign language teachers’ feedback practices: A comparative study M Brumen, I Alonso-Belmonte, M Fernández Agüero, T Zupančič The New Educational Review 53, 216-226, 2018 | 3 | 2018 |
Español para hablantes de inglés MF Agüero Sociedad General Española de Librería, 2008 | 3 | 2008 |
All about teaching english: A course for teachers of english (Pre-school through secondary) RV Méndez, MLG Bermejo, MEG Parra, AR Rodríguez, EFS Suberviola, ... Editorial Universitaria Ramon Areces, 2003 | 3 | 2003 |
Analysis of topicality in classroom discourse: topic switch and topic drift in coversations in EFL contexts M Fernández-Agüero Estudios ingleses de la Universidad Complutense, 73-89, 2003 | 3 | 2003 |
‘No es mi competencia intercultural, soy yo.’La identidad intercultural del profesorado de lenguas extranjeras en formación M Fernández-Agüero, M Garrote Educar 55 (1), 159-182, 2019 | 2 | 2019 |