Katherine Strasser
TitleCited byYear
Manual de psicología educacional
V Arancibia
Ediciones UC, 2014
3972014
Psicología de la educación
C Arrancibia, P Herrera
3251999
The evolution of therapeutic change studied through generic change indicators
M Krause, G De la Parra, R Arístegui, P Dagnino, A Tomicic, N Valdés, ...
Psychotherapy research 17 (6), 673-689, 2007
1222007
Home and instruction effects on emergent literacy in a sample of Chilean kindergarten children
K Strasser, MR Lissi
Scientific studies of reading 13 (2), 175-204, 2009
932009
Gestión del tiempo en 12 salas chilenas de kindergarten: recreo, colación y algo de instrucción
K Strasser, MR Lissi, M Silva
Psykhe (Santiago) 18 (1), 85-96, 2009
762009
The role of comprehension monitoring, theory of mind, and vocabulary depth in predicting story comprehension and recall of kindergarten children
K Strasser, F Río
Reading Research Quarterly 49 (2), 169-187, 2014
692014
Preschool children’s beliefs about gender differences in academic skills
MF Del Río, K Strasser
Sex roles 68 (3-4), 231-238, 2013
572013
Language and therapeutic change: A speech acts analysis
L Reyes, R Aristegui, M Krause, K Strasser, A Tomicic, N Valdés, C Altimir, ...
Psychotherapy Research 18 (3), 355-362, 2008
562008
Effects of storybook reading style on comprehension: The role of word elaboration and coherence questions
K Strasser, A Larraín, MR Lissi
Early Education & Development 24 (5), 616-639, 2013
412013
Quality of education in Chile
J Manzi, K Strasser, E San Martín, D Contreras
Manuscript, MIDE-UC, 2008
392008
Cuatro terapias psicodinámicas breves exitosas estudiadas a través de los indicadores genéricos de cambio
O Echávarri, A González, M Krause, A Tomicic, C Pérez, P Dagnino, ...
Revista Argentina de Clínica Psicológica 18 (1), 5-19, 2009
382009
Linguistic environment of preschool classrooms: What dimensions support children’s language growth?
LM Justice, H Jiang, K Strasser
Early Childhood Research Quarterly 42, 79-92, 2018
372018
Creencias y prácticas de literacidad en familias chilenas con distintos niveles educativos
MI Susperreguy, K Strasser, MR Lissi, S Mendive
Revista Latinoamericana de Psicología 39 (2), 238-251, 2007
372007
La comprensión narrativa en edad preescolar: Un instrumento para su medición
K Strasser, A Larraín, S López de Lérida, MR Lissi
Psykhe (Santiago) 19 (1), 75-87, 2010
352010
La comprensión narrativa en edad preescolar: Un instrumento para su medición
K Strasser, A Larraín, S López de Lérida, MR Lissi
Psykhe (Santiago) 19 (1), 75-87, 2010
352010
Early narrative skills in Chilean preschool: Questions scaffold the production of coherent narratives
M Silva, K Strasser, K Cain
Early Childhood Research Quarterly 29 (2), 205-213, 2014
332014
Read Create Share (RCS): A new digital tool for interactive reading and writing
K Cordero, M Nussbaum, V Ibaseta, MJ Otaíza, S Gleisner, S González, ...
Computers & Education 82, 486-496, 2015
292015
¿ Tienen los niños una teoría esencialista acerca de la pobreza?
MF Del Río, K Strasser
Psykhe (Santiago) 16 (2), 139-149, 2007
232007
Evaluación de programas de intervención temprana
K Strasser
Revista En Foco, Nro 78, 2006
222006
Lectura compartida de cuentos y aprendizaje de vocabulario en edad preescolar: un estudio de eficacia
A Larraín, K Strasser, MR Lissi
Estudios de Psicología 33 (3), 379-383, 2012
202012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20