Seguir
Katherine Strasser
Katherine Strasser
Dirección de correo verificada de uc.cl
Título
Citado por
Citado por
Año
Manual de psicología educacional
V Arancibia
Ediciones UC, 2008
7082008
Psicología de la educación
V Arancibia, P Herrera, K Strasser
3671999
Linguistic environment of preschool classrooms: What dimensions support children’s language growth?
LM Justice, H Jiang, K Strasser
Early Childhood Research Quarterly 42, 79-92, 2018
2282018
The evolution of therapeutic change studied through generic change indicators
M Krause, G De la Parra, R Arístegui, P Dagnino, A Tomicic, N Valdés, ...
Psychotherapy research 17 (6), 673-689, 2007
1962007
The role of comprehension monitoring, theory of mind, and vocabulary depth in predicting story comprehension and recall of kindergarten children
K Strasser, F Río
Reading Research Quarterly 49 (2), 169-187, 2014
1742014
Home and instruction effects on emergent literacy in a sample of Chilean kindergarten children
K Strasser, MR Lissi
Scientific studies of reading 13 (2), 175-204, 2009
1612009
Distinct influences of mothers and fathers on kindergartners’ numeracy performance: The role of math anxiety, home numeracy practices, and numeracy expectations
MF Del Río, MI Susperreguy, K Strasser, V Salinas
Early Education and Development 28 (8), 939-955, 2017
1502017
Gestión del tiempo en 12 salas chilenas de kindergarten: recreo, colación y algo de instrucción
K Strasser, MR Lissi, M Silva
Psykhe (Santiago) 18 (1), 85-96, 2009
1372009
Preschool children’s beliefs about gender differences in academic skills
MF Del Río, K Strasser
Sex roles 68, 231-238, 2013
1162013
Early narrative skills in Chilean preschool: Questions scaffold the production of coherent narratives
M Silva, K Strasser, K Cain
Early Childhood Research Quarterly 29 (2), 205-213, 2014
1052014
Language and therapeutic change: A speech acts analysis
L Reyes, R Aristegui, M Krause, K Strasser, A Tomicic, N Valdés, C Altimir, ...
Psychotherapy Research 18 (3), 355-362, 2008
892008
Creencias y prácticas de literacidad en familias chilenas con distintos niveles educativos
MI Susperreguy, K Strasser, MR Lissi, S Mendive
Revista Latinoamericana de Psicología 39 (2), 239-251, 2007
852007
¿ Son las habilidades matemáticas un asunto de género?: Los estereotipos de género acerca de las matemáticas en niños y niñas de Kínder, sus familias y educadoras
MF Del Río, K Strasser, MI Susperreguy
Calidad en la Educación, 20-53, 2016
842016
La comprensión narrativa en edad preescolar: un instrumento para su medición
K Strasser, A Larraín, S López de Lérida, MR Lissi
Psykhe (Santiago) 19 (1), 75-87, 2010
702010
La comprensión narrativa en edad preescolar: un instrumento para su medición
K Strasser, A Larraín, S López de Lérida, MR Lissi
Psykhe (Santiago) 19 (1), 75-87, 2010
702010
Reading interest and family literacy practices from prekindergarten to kindergarten: Contributions from a cross-lagged analysis
JP Pezoa, S Mendive, K Strasser
Early Childhood Research Quarterly 47, 284-295, 2019
692019
Effects of storybook reading style on comprehension: The role of word elaboration and coherence questions
K Strasser, A Larraín, MR Lissi
Early Education & Development 24 (5), 616-639, 2013
682013
Chilean kindergarten children’s beliefs about mathematics: Family matters.
MF Del Río, K Strasser, D Cvencek, MI Susperreguy, AN Meltzoff
Developmental psychology 55 (4), 687, 2019
582019
The association between arithmetic and reading performance in school: A meta-analytic study
V Singer, K Strasser
School Psychology Quarterly 32 (4), 435-448, 2017
562017
Cuatro terapias psicodinámicas breves exitosas estudiadas a través de los indicadores genéricos de cambio
O Vilches, K Strasser, I Ramírez, L Reyes, O Echávarri, A González, ...
Revista argentina de clínica psicológica 18 (1), 5-19, 2009
562009
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20