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Kim Martínez
Kim Martínez
Assistant Professor, Audiovisual Communication, University of Burgos
Dirección de correo verificada de ubu.es
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Awareness, prevention, detection, and therapy applications for depression and anxiety in serious games for children and adolescents: systematic review
K Martinez, MI Menéndez-Menéndez, A Bustillo
JMIR Serious Games 9 (4), e30482, 2021
392021
A new measure for serious games evaluation: gaming educational balanced (GEB) model
K Martinez, MI Menéndez-Menéndez, A Bustillo
Applied Sciences 12 (22), 11757, 2022
182022
Virtual Reality opportunities in the reduction of occupational hazards in industry 4.0
D Checa Cruz, K Martinez, RA Osornio Rios, A Bustillo
Dyna 96 (6), 620-626, 2021
72021
A virtual reality serious game for children with dyslexia: dixGame
H Guillen-Sanz, B Rodríguez-Garcia, K Martinez, MCS Manzanares
International Conference on Extended Reality, 34-43, 2022
52022
Development of the Engagement Playability and User eXperience (EPUX) Metric for 2D-Screen and VR Serious Games: A Case-Study Validation of Hellblade: Senua’s Sacrifice
K Martinez, D Checa, A Bustillo
Electronics 13 (2), 281, 2024
32024
Design process of a ceramic modeling application for virtual reality art therapy
C Gatto, K Martinez, LT De Paolis
International Conference on Extended Reality, 92-103, 2022
32022
Graphical interface adaption for children to explain astronomy proportions and distances
K Martinez
Václav Skala-UNION Agency, 2022
32022
Posibilidades de la realidad virtual en la reducción de accidentes laborales en la Industria 4.0
D Checa, K Martínez, RA Osornio-Rios, A Bustillo
Dyna 96 (6), 620-626, 2021
32021
Considering User Experience Parameters in the Evaluation of VR Serious Games
AB Kim Martinez, M. Isabel Menéndez-Menéndez
International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer …, 2020
3*2020
Are Virtual Reality Serious Games Safe for Children? Design Keys to Avoid Motion Sickness and Visual Fatigue
K Martinez, D Checa
International Conference on Extended Reality, 367-377, 2023
12023
Género y violencia en los videojuegos. Análisis de la industria, el público y su evolución
K Martínez
Edicions UIB, 2024
2024
The development of online narrative in video games: The player’s agency in Grand Theft Auto V Roleplay
K Martínez
VISUAL REVIEW International Visual Culture Review 16 (7), 157-167, 2024
2024
Tendencias de consumo en los futuros diseñadores de videojuegos españoles: el impacto del retrogaming
K Martínez, N Martínez-Pérez
Comunicación y medios 33 (49), 132-143, 2024
2024
Prácticas de difusión en redes sociales para el aprendizaje de contenidos teóricos
KIM MARTÍNEZ
Comunicación, creación artística y audiovisual: un marco para la innovación …, 2023
2023
Edad y género en videojuegos indie: The Cat Lady
K Martínez, NM Pérez, MF Ruiz
Investigaciones feministas 14 (2), 275-286, 2023
2023
La importancia del diseño en el desarrollo de videojuegos educativos con aplicación psicológica
K Martínez
VIII Jornadas de Doctorandos de la Universidad de Burgos [Recurso …, 2022
2022
El juego como estrategia de intervención educativa ante los trastornos depresivos en la infancia: diseño, desarrollo y ejecución de un videojuego en realidad virtual
K Martínez García
2022
Nueva narrativa digital para la simulación del control en el género aventura gráfica: el caso The Walking Dead
K Martínez
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, 6, 2022
2022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–18