Follow
Aoife Ahern
Title
Cited by
Cited by
Year
Procedural meaning: Problems and perspectives
V Escandell-Vidal, M Leonetti, A Ahern
Emerald, 2011
1002011
El subjuntivo: contextos y efectos
A Ahern
El subjuntivo: contextos y efectos, 0-0, 2008
972008
The Spanish subjunctive
A Ahern, M Leonetti, R Márquez-Reiter, E Placencia
Current trends in the pragmatics of Spanish 123, 35, 2004
792004
L1 French learning of L2 Spanish past tenses: L1 transfer versus aspect and interface issues.
J Amenós-Pons, A Ahern, P Gujarro-Fuentes
Studies in Second Language Learning and Teaching 7 (3), 489-515, 2017
322017
Current trends in the pragmatics of Spanish
RM Reiter, ME Placencia
John Benjamins, 2004
302004
Interfaces in the interpretation of mood alternation in L2 Spanish: Morpho-phonology, semantics and pragmatics
A Ahern, JA Pons, P Guijarro-Fuentes
EuroSLA yearbook 14 (1), 173-200, 2014
202014
Contrast and propositional attitude: A relevance theoretic analysis of contrast connectives in Spanish and English
S Olmos, A Ahern
Lingua 119 (1), 51-66, 2009
202009
Feature reassembly across closely related languages: L1 French vs. L1 Portuguese learning of L2 Spanish past tenses
J Amenós-Pons, A Ahern, P Guijarro-Fuentes
Language Acquisition 26 (2), 183-209, 2019
182019
Comunicación y cognición en ELE: la perspectiva pragmática
JA Pons, A Ahern, MVE Vidal
Edinumen, 2019
152019
Introduction: procedural meaning
V Escandell-Vidal, M Leonetti, A Ahern
Procedural Meaning: Problems and Perspectives, xvii-xlv, 2011
152011
El subjuntivo: significado e inferencia: un análisis basado en la teoría de la relevancia
AK Ahern
UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2004
152004
Gramática y pragmática en la adquisición de ELE: la alternancia modal en las estructuras condicionales
J Amenós Pons, A Ahern, P Guijarro Fuentes
Biblioteca virtual redELE, 2014
142014
The roots of CLIL: Language as the key to learning in the primary classroom
A Ahern
Integration of theory and practice in CLIL, 15-35, 2014
112014
Mood choice and sentence interpretation in Spanish
A Ahern
Crosslinguistic Views on Tense, Aspect and Modality, 201-214, 2005
112005
Del significado a la interpretación: gramática y pragmática
JA Pons, AK Ahern, MVE Vidal
Enseñar gramática en el aula de español: nuevas perspectivas y propuestas …, 2018
102018
La ‘pedagogía de los géneros discursivos’ en Grados de Formación del Profesorado: Presentación de dos proyectos de innovación docente
MI García Parejo, AK Ahern, ML García Bermejo
Universitat Politècnica de València, 2017
102017
CHAPTER NINE SPEAKER ATTITUDE IN RELEVANCE THEORY: AN OVERVIEW
A Ahern
In the mind and across minds: A relevance-theoretic perspective on …, 2010
102010
Pragmática
MVE Vidal, JA Pons, A Ahern
Ediciones Akal, 2020
92020
Los trabajos de fin de grado en español y en inglés. Retos, y un intento de mejora, de la alfabetización académica en formación inicial de profesorado
AK Ahern, AH Velasco
Tendencias pedagógicas, 9-24, 2020
82020
La pragmática cognitiva: aportaciones para la formación de profesores de ELE
JA Pons, AK Ahern
Necesidades y tendencias en la formación del profesorado de español como …, 2018
82018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20