Self-esteem and foreign language learning FD Rubio Cambridge Scholars Publishing, 2007 | 361* | 2007 |
Teachers concerns and uncertainties about the introduction of CLIL programmes VP Vázquez, FDR Alcalá Porta Linguarum: Revista Internacional de Didáctica de las lenguas …, 2010 | 245 | 2010 |
La ansiedad en el aprendizaje de idiomas FD Rubio Alcalá La ansiedad en el aprendizaje de idiomas, 1-256, 2004 | 97* | 2004 |
Self-esteem and Self-concept in foreign language learning FD Rubio Multiple perspectives on the self in SLA, 41-58, 2014 | 83 | 2014 |
A systematic review on evidences supporting quality indicators of bilingual, plurilingual and multilingual programs in higher education FD Rubio-Alcalá, JL Arco-Tirado, FD Fernández-Martín, ... Educational Research Review 27, 191-204, 2019 | 57 | 2019 |
Creencias, rendimiento académico y actitudes de alumnos universitarios principiantes en un programa plurilingüe I Toledo, FDR Alcalá, MH Mojeda Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2012 | 56 | 2012 |
The Links Between Self-Esteem And Language Anxiety And Implications For The Classroom FD Rubio-Alcalá New Insights Into Language Anxiety, 98-216, 2017 | 54 | 2017 |
Students’ beliefs about portfolio evaluation and its influence on their learning outcomes to develop EFL in a Spanish context M Martinez-Lirola, F Rubio International Journal of English Studies 9 (1), 2009 | 52 | 2009 |
La comunicación oral del inglés en España: influencia de los aspectos educativos y mediáticos en el éxito del aprendizaje FD Rubio Alcalá, M Martínez Lirola Revista de Enseñanza Universitaria, 32, 51-63., 2008 | 48 | 2008 |
English as a foreign language in the EU: Preliminary analysis of the difference in proficiency levels among the member states F Rubio, MM Lirola European Journal of Language Policy 2 (1), 23-39, 2010 | 39 | 2010 |
Making oral tests more human and less anxiety generating FR Alcala Humanising Language Teaching 4 (4), 1-3, 2002 | 33 | 2002 |
Implantación de un programa de plurilingüismo en el espacio europeo de educación superior: Análisis de contexto y detección de necesidades FD Rubio Alcalá, MJ Hermosín Mojeda XXI: revista de educación, 2010 | 26 | 2010 |
¿ Qué pasa en España con el inglés? Análisis de los factores que inciden en el éxito del aprendizaje FDR Alcalá, MM Lirola Plurilingualism. Promoting cooperation between communities, people and …, 2012 | 25 | 2012 |
Estudio sobre prácticas docentes en evaluación de la lengua inglesa en la ESO FD Rubio, L Tamayo Rodríguez Universidad de Granada, 2012 | 19 | 2012 |
La autoestima y la ansiedad en la clase de español como lengua extranjera FD Rubio Alcalá MarcoEle. Número monográfico de Didáctica de la emoción: de la investigación …, 2015 | 11 | 2015 |
Una forma de reducir la ansiedad en los exámenes orales de inglés como lengua extranjera: técnica de reevaluación positiva FD Rubio Alcalá ELIA, 3, 173-185, 2002 | 11 | 2002 |
Developing and evaluating quality bilingual practices in higher education FD Rubio-Alcalá, D Coyle Multilingual Matters, 2021 | 9 | 2021 |
Teaching Practices In Order To Promote Verbal Interaction: Pre-service Teachers Reflections: A Preliminary Survey Study FD Rubio, D Schwarzer BRICS. Journal of Educational Research 1 (2), 67-73, 2011 | 9* | 2011 |
La ansiedad en los exámenes orales de inglés de Filología en la Universidad de Sevilla FD Rubio Alcalá Unpublished doctoral dissertation, University of Sevilla, 1995 | 8 | 1995 |
Teacher training competences and subsequent training design for higher education plurilingual programs FD Rubio-Alcalá, S Mallorquín Teacher training for English-Medium Instruction in higher education, 41-61, 2020 | 7 | 2020 |