Seguir
Fernando D. Rubio Alcala
Fernando D. Rubio Alcala
Dirección de correo verificada de dfing.uhu.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Self-esteem and foreign language learning
FD Rubio
Cambridge Scholars Publishing, 2007
386*2007
Teachers concerns and uncertainties about the introduction of CLIL programmes
VP Vázquez, FDR Alcalá
Porta Linguarum: Revista Internacional de Didáctica de las lenguas …, 2010
2502010
Self-esteem and Self-concept in foreign language learning
FD Rubio
Multiple perspectives on the self in SLA, 41-58, 2014
992014
La ansiedad en el aprendizaje de idiomas
FD Rubio Alcalá
La ansiedad en el aprendizaje de idiomas, 1-256, 2004
98*2004
A systematic review on evidences supporting quality indicators of bilingual, plurilingual and multilingual programs in higher education
FD Rubio-Alcalá, JL Arco-Tirado, FD Fernández-Martín, ...
Educational Research Review 27, 191-204, 2019
802019
The Links Between Self-Esteem And Language Anxiety And Implications For The Classroom
FD Rubio-Alcalá
New Insights Into Language Anxiety, 98-216, 2017
682017
Creencias, rendimiento académico y actitudes de alumnos universitarios principiantes en un programa plurilingüe
I Toledo, FDR Alcalá, MH Mojeda
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2012
592012
La comunicación oral del inglés en España: influencia de los aspectos educativos y mediáticos en el éxito del aprendizaje
FD Rubio Alcalá, M Martínez Lirola
Universidad de Sevilla. Secretariado de Publicaciones, 2008
522008
Students’ beliefs about portfolio evaluation and its influence on their learning outcomes to develop EFL in a Spanish context
M Martinez-Lirola, F Rubio
International Journal of English Studies 9 (1), 2009
492009
English as a foreign language in the EU: Preliminary analysis of the difference in proficiency levels among the member states
F Rubio, MM Lirola
European Journal of Language Policy 2 (1), 23-39, 2010
432010
Making oral tests more human and less anxiety generating
FR Alcala
Humanising Language Teaching 4 (4), 1-3, 2002
352002
Implantación de un programa de plurilingüismo en el espacio europeo de educación superior: Análisis de contexto y detección de necesidades
FDR Alcalá, MJH Mojeda
XXI. Revista de educación, 107-128, 2010
272010
¿ Qué pasa en España con el inglés? Análisis de los factores que inciden en el éxito del aprendizaje
FDR Alcalá, MM Lirola
Plurilingualism. Promoting cooperation between communities, people and …, 2012
242012
Estudio sobre prácticas docentes en evaluación de la lengua inglesa en la ESO
FD Rubio, L Tamayo Rodríguez
Universidad de Granada, 2012
212012
La autoestima y la ansiedad en la clase de español como lengua extranjera
FD Rubio Alcalá
MarcoEle. Número monográfico de Didáctica de la emoción: de la investigación …, 2015
142015
Developing and evaluating quality bilingual practices in higher education
FD Rubio-Alcalá, D Coyle
Multilingual Matters, 2021
122021
Una forma de reducir la ansiedad en los exámenes orales de inglés como lengua extranjera: técnica de reevaluación positiva
FDR Alcalá
ELIA 3, 173-185, 2002
122002
Ethnocultural empathy development of future language teachers through digital multiliteracy resources for low-literacy adult migrants
A Fernández-Corbacho, E Cores-Bilbao, P Flor-Arasil
Frontiers in Psychology 15, 1398457, 2024
102024
Teaching Practices In Order To Promote Verbal Interaction: Pre-service Teachers Reflections: A Preliminary Survey Study
FD Rubio, D Schwarzer
BRICS. Journal of Educational Research 1 (2), 67-73, 2011
9*2011
Teacher training competences and subsequent training Design for Higher Education Plurilingual Programs
FD Rubio-Alcalá, S Mallorquín
Teacher training for English-medium instruction in higher education, 41-61, 2020
72020
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20