Follow
blanca puig mauriz
blanca puig mauriz
Profesora de Didáctica de las Ciencias
Verified email at usc.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Argumentation, evidence evaluation and critical thinking
MP Jiménez-Aleixandre, B Puig
Second international handbook of science education, 1001-1015, 2012
1792012
Argumentación y evaluación de explicaciones causales en ciencias: el caso de la inteligencia
B Puig
Alambique 63, 11-18, 2010
972010
A systematic review on critical thinking intervention studies in higher education across professional fields
B Puig, P Blanco-Anaya, IM Bargiela, beatriz Crujeiras-Pérez
Studies in Higher Education, 2019
692019
Competencias en el uso de pruebas en argumentación
B Bravo, B Puig, MP Jiménez-Aleixandre
Educación química 20 (2), 137-142, 2009
692009
Different music to the same score: Teaching about genes, environment, and human performances
B Puig, MP Jiménez-Aleixandre
Socio-scientific issues in the classroom: Teaching, learning and research …, 2011
662011
A European review on critical thinking educational practices in higher education institutions
D Dumitru, D Bigu, J Elen, A Ahern, C McNally, JJ O'Sullivan
UTAD, 2018
642018
Engaging Elementary School Pre-service Teachers in Modeling a Socioscientific Issue as a Way to Help Them Appreciate the Social Aspects of Science
M Evagorou, B Puig
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 5 (2), 2017
522017
Actividades para trabajar el uso de pruebas y la argumentación en ciencias
M Aleixandre, JRG OTERO, FE SANTAMARÍA, BP MAURIZ
Danú, 2009
472009
A European collection of the Critical Thinking skills and dispositions needed in different professional fields for the 21st century
CE Dominguez, D Dumitru, D Bigu, J Elen, L Jiang, A Railiene, ...
UTAD, 2018
462018
El modelo de expresión de los genes y el determinismo en los libros de texto de ciencias
B Puig, MP Jiménez Aleixandre
Universidad de Cádiz/Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia Eureka, 2015
442015
“Fake news” or Real Science? Critical thinking to assess information on COVID-19
B Puig, P Blanco-Anaya, JJ Pérez Maceira
Frontiers in Education 6 (http://journal.frontiersin.org/article/1), 92, 2021
412021
Las prácticas científicas en infantil: una aproximación al análisis del currículum y planes de formación del profesorado de Galicia
IM Bargiela, BP Mauriz, PB Anaya
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2018
342018
Trabajar genética y enfermedades en secundaria integrando la modelización y la argumentación científica
N Ageitos, B Puig, X Calvo Peña
Universidad de Cádiz/Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia Eureka, 2017
312017
¿ Cómo aprende el alumnado a usar y evaluar pruebas?
MP Jiménez Aleixandre, B Bravo Torija, B Puig
Aula de Innovación Educativa, 2009
302009
Educating critical citizens to face post-truth: The time is now
MP Jiménez-Aleixandre, B Puig
Critical Thinking in Biology and Environmental Education: Facing Challenges …, 2022
282022
Learning Gene Expression Through Modelling and Argumentation
B Puig, N Ageitos, MP Jiménez-Aleixandre
Science & Education, 1-30, 2017
25*2017
Analizar una problemática ambiental local para practicar la argumentación en clase deficiencias
AG Picáns, B Puig
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias 16 (2), 280-297, 2017
242017
Resources for introducing argumentation and the use of evidence in science classrooms
MP JIMÉNEZ-ALEIXANDRE, JR Otero Gallástegui, F Eirexas Santamaría, ...
Santiago de Compostela: Danú, 2009
242009
Concepciones y modelos del profesorado de primaria en formación acerca de la tuberculosis
VA Cuadrado, BP Mauriz
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2016
212016
Primary pre-service teachers’ emotions and interest towards insects: an explorative case study
B Gómez Prado, B Puig, M Evagorou
Journal of Biological Education, 2020
19*2020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20