Argumentation, evidence evaluation and critical thinking MP Jiménez-Aleixandre, B Puig Second international handbook of science education, 1001-1015, 2012 | 179 | 2012 |
Argumentación y evaluación de explicaciones causales en ciencias: el caso de la inteligencia B Puig Alambique 63, 11-18, 2010 | 97 | 2010 |
A systematic review on critical thinking intervention studies in higher education across professional fields B Puig, P Blanco-Anaya, IM Bargiela, beatriz Crujeiras-Pérez Studies in Higher Education, 2019 | 69 | 2019 |
Competencias en el uso de pruebas en argumentación B Bravo, B Puig, MP Jiménez-Aleixandre Educación química 20 (2), 137-142, 2009 | 69 | 2009 |
Different music to the same score: Teaching about genes, environment, and human performances B Puig, MP Jiménez-Aleixandre Socio-scientific issues in the classroom: Teaching, learning and research …, 2011 | 66 | 2011 |
A European review on critical thinking educational practices in higher education institutions D Dumitru, D Bigu, J Elen, A Ahern, C McNally, JJ O'Sullivan UTAD, 2018 | 64 | 2018 |
Engaging Elementary School Pre-service Teachers in Modeling a Socioscientific Issue as a Way to Help Them Appreciate the Social Aspects of Science M Evagorou, B Puig International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 5 (2), 2017 | 52 | 2017 |
Actividades para trabajar el uso de pruebas y la argumentación en ciencias M Aleixandre, JRG OTERO, FE SANTAMARÍA, BP MAURIZ Danú, 2009 | 47 | 2009 |
A European collection of the Critical Thinking skills and dispositions needed in different professional fields for the 21st century CE Dominguez, D Dumitru, D Bigu, J Elen, L Jiang, A Railiene, ... UTAD, 2018 | 46 | 2018 |
El modelo de expresión de los genes y el determinismo en los libros de texto de ciencias B Puig, MP Jiménez Aleixandre Universidad de Cádiz/Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia Eureka, 2015 | 44 | 2015 |
“Fake news” or Real Science? Critical thinking to assess information on COVID-19 B Puig, P Blanco-Anaya, JJ Pérez Maceira Frontiers in Education 6 (http://journal.frontiersin.org/article/1), 92, 2021 | 41 | 2021 |
Las prácticas científicas en infantil: una aproximación al análisis del currículum y planes de formación del profesorado de Galicia IM Bargiela, BP Mauriz, PB Anaya Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2018 | 34 | 2018 |
Trabajar genética y enfermedades en secundaria integrando la modelización y la argumentación científica N Ageitos, B Puig, X Calvo Peña Universidad de Cádiz/Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia Eureka, 2017 | 31 | 2017 |
¿ Cómo aprende el alumnado a usar y evaluar pruebas? MP Jiménez Aleixandre, B Bravo Torija, B Puig Aula de Innovación Educativa, 2009 | 30 | 2009 |
Educating critical citizens to face post-truth: The time is now MP Jiménez-Aleixandre, B Puig Critical Thinking in Biology and Environmental Education: Facing Challenges …, 2022 | 28 | 2022 |
Learning Gene Expression Through Modelling and Argumentation B Puig, N Ageitos, MP Jiménez-Aleixandre Science & Education, 1-30, 2017 | 25* | 2017 |
Analizar una problemática ambiental local para practicar la argumentación en clase deficiencias AG Picáns, B Puig Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias 16 (2), 280-297, 2017 | 24 | 2017 |
Resources for introducing argumentation and the use of evidence in science classrooms MP JIMÉNEZ-ALEIXANDRE, JR Otero Gallástegui, F Eirexas Santamaría, ... Santiago de Compostela: Danú, 2009 | 24 | 2009 |
Concepciones y modelos del profesorado de primaria en formación acerca de la tuberculosis VA Cuadrado, BP Mauriz Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2016 | 21 | 2016 |
Primary pre-service teachers’ emotions and interest towards insects: an explorative case study B Gómez Prado, B Puig, M Evagorou Journal of Biological Education, 2020 | 19* | 2020 |