Seguir
Leonarda García-Jiménez
Leonarda García-Jiménez
Universidad de Murcia / Colorado State University
Dirección de correo verificada de um.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Las teorías de la comunicación en España: un mapa sobre el territorio de nuestra investigación (1980-2006)
L García Jiménez
Tecnos, 2007
1002007
Communication theory and research in Spain: A paradigmatic case of a socio-humanistic discipline
MR Alsina, LG Jiménez
European journal of communication 25 (3), 273-286, 2010
702010
Aproximación epistemológica al concepto de ciencia: una propuesta básica a partir de Kuhn, Popper, Lakatos y Feyerabend
L García Jiménez
Andamios 4 (8), 185-202, 2008
672008
Identifying the field of health communication
AF Hannawa, L García-Jiménez, C Candrian, C Rossmann, PJ Schulz
Journal of health communication 20 (5), 521-530, 2015
562015
Does communication studies have an identity? Setting the bases for contemporary research
LG Jiménez, SM Guillem
Catalan Journal of Communication & Cultural Studies 1 (1), 15-27, 2009
232009
Difusión del uso de Internet en España¿ Existe una brecha digital entre Comunidades Autónomas?
MM Carmona Martínez, L García Jiménez
Revista de Estudios Regionales 80, 2007
232007
The construction of symbolic power: Comparing offline and online media representations of Occupy the Street in Spain
L García-Jiménez, R Zamora-Medina, R Martínez-Fernández
International Journal of Communication 8, 21, 2014
212014
La enseñanza de Teorías de la Comunicación en España: análisis y reflexión ante la Convergencia de Bolonia
JAG Avilés, LG Jiménez
ZER: Revista de Estudios de Comunicación= Komunikazio Ikasketen Aldizkaria …, 2009
212009
“We Cannot Live in Our Own Neighborhood:” An Approach to the Construction of Intercultural Communication in Television News
L García-Jiménez, M Rodrigo-Alsina, A Pineda
The Routledge Companion to Global Popular Culture, 308, 2014
172014
The Pragmatic Metamodel of Communication: A cultural approach to interaction
L Garcia-Jimenez
Studies in Communication Sciences 14 (1), 86-93, 2014
172014
Y el protagonista es el candidato: la personalización como enfoque en comunicación política
L García
El candidato marca. Madrid: Fragua, 2009
172009
Crisis communication in the area of risk management: the CriCoRM project
C Scarcella, L Antonelli, G Orizio, C Rossmann, L Ziegler, L Meyer, ...
Journal of public health research 2 (2), 2013
152013
La teoría de la comunicación como matriz práctica para la resolución de conflictos
L García Jiménez
Comunicación y sociedad, 45-65, 2015
142015
Sexualidad, género, religión e interculturalidad en los relatos informativos civilizatorios y culturales de las televisiones españolas
M Rodrigo-Alsina, L García-Jimenez, J Gifreu-Pinsach, L Gómez-Puertas, ...
Revista Latina de Comunicación Social, 1090-1107, 2016
132016
‘I believe they felt attacked’. Discursive representation and construction of interculturality in Spanish news television
A Pineda, L García-Jiménez, M Rodrigo-Alsina
International Communication Gazette 78 (6), 585-605, 2016
122016
Some foundational conceptions of communication: Revising and expanding the traditions of thought
P Simonson, L García-Jiménez, J Siebers, RT Craig
Empedocles: European Journal for the Philosophy of Communication 4 (1), 73-92, 2012
122012
E-SOCIAL MOVEMENTS Y RESISTENCIA SIMBÓLICA: HACIA UNA TEORÍA DE LA COMUNICACIÓN Y EL CONTRAPODER.
L García-Jiménez
Razón y palabra, 2012
122012
What kind of difference do we want to make?
L García-Jiménez, RT Craig
Communication Monographs 77 (4), 429-431, 2010
122010
ONTOLOGÍA COMUNICOLÓGICA: FUNDAMENTACIÓN A PARTIR DE LAS'FILOSOFÍAS DEL DIÁLOGO'.
LG Jiménez
Razón y palabra, 1-29, 2008
122008
The social construction of intercultural communication: A Delphi study
L García-Jiménez, M Rodrigo-Alsina, A Pineda
Journal of Intercultural Studies 38 (2), 228-244, 2017
112017
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20