Follow
SALVADOR LLINARES CISCAR
SALVADOR LLINARES CISCAR
Verified email at ua.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Mathematics (student) teachers and teacher educators as learners
S Llinares, K Krainer
Handbook of research on the psychology of mathematics education, 429-459, 2006
5002006
Blended learning, e-learning and mobile learning in mathematics education
MC Borba, P Askar, J Engelbrecht, G Gadanidis, S Llinares, MS Aguilar
ZDM 48 (5), 589-610, 2016
2492016
Fracciones: La relación parte-todo
S Llinares, María Victoria Sánchez G.
Síntesis, 1988
230*1988
La comprensión de la derivada como objeto de investigación en didáctica de la matemática
G Sánchez-Matamoros, M García, S Llinares
Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 11 (2), 267-296, 2008
2112008
El interaccionismo simbólico en educación matemática
JD Godino, S Llinares
Educación matemática 12 (01), 70-92, 2000
2102000
Formación de profesores de matemáticas. Desarrollando entornos de aprendizaje para relacionar la formación inicial y el desarrollo profesional
S Llinares
1972007
Learning to notice students’ mathematical thinking through on-line discussions
C Fernández, S Llinares, J Valls
ZDM 44 (6), 747-759, 2012
1832012
Intentando comprender la práctica del profesor de matemáticas
S Llinares
Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação. Secção de Educação Matemática, 2000
1652000
The building of pre-service primary teachers’ knowledge of mathematics teaching: interaction and online video case studies
S Llinares, J Valls
Instructional Science 37 (3), 247-271, 2009
1642009
DEVELOPING PRE-SERVICE TEACHERS’NOTICING OF STUDENTS’UNDERSTANDING OF THE DERIVATIVE CONCEPT
G Sánchez-Matamoros, C Fernández, S Llinares
International journal of science and mathematics education 13 (6), 1305-1329, 2015
1622015
Prospective primary mathematics teachers’ learning from on-line discussions in a virtual video-based environment
S Llinares, J Valls
Journal of Mathematics Teacher Education 13 (2), 177-196, 2010
1322010
Participation and reification in learning to teach: The role of knowledge and beliefs
S Llinares
Beliefs: A hidden variable in mathematics education?, 195-209, 2002
1302002
Primary school teacher’s noticing of students’ mathematical thinking in problem solving
C Fernández, S Llinares, J Valls
The Mathematics Enthusiast 10 (1), 441-468, 2013
1202013
Four student teachers' pedagogical reasoning on functions
V Sánchez, S Llinares
Journal of mathematics teacher education 6 (1), 5-25, 2003
1132003
Agendas de investigación en educación matemática en España: una aproximación desde" ISI-web of knowledge" y ERIH
S Llinares
Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, 2008
1022008
Conocimiento profesional del profesor de matemáticas: conocimiento, creencias y contexto en relación a la noción de función
S Linares
Colección Digital Eudoxus, 2009
1012009
Online mathematics teacher education: overview of an emergent field of research
MC Borba, S Llinares
ZDM 44 (6), 697-704, 2012
1002012
Construcción de conocimiento y desarrollo de una mirada profesional para la práctica de enseñar matemáticas en entornos en línea
S Llinares Ciscar
Avances de investigación en educación matemática, 2012
952012
The dialectic relationship between research and practice in mathematics teacher education
M García, V Sánchez, I Escudero, S Llinares
Journal of Mathematics Teacher Education 9 (2), 109-128, 2006
912006
El desarrollo del esquema de derivada
GSM García, MG Blanco, SL Ciscar
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2006
902006
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20