The development and dynamics of public–private partnerships in the Philippines’ education: A counterintuitive case of school choice, competition, and privatization A Termes, DB Edwards Jr, A Verger Educational Policy 34 (1), 91-117, 2020 | 45 | 2020 |
Public-private partnerships in Colombian education: the equity and quality impications of" Colegios en concesión" A Termes, X Bonal, A Verger, A Zancajo | 45 | 2015 |
La recuperación académica en la FP: alcance y potencialidades, riesgos y límites AT López Revista de Sociología de la Educación-RASE 5 (1), 58-74, 2012 | 25 | 2012 |
Private actors and the right to education M Ron Balsera, D Dorsi, A Termes, X Bonal, A Verger, J Gonzalez Diaz Compare: A Journal of Comparative and International Education 46 (6), 976-1000, 2016 | 19 | 2016 |
Galatea and Pygmalion glances: perception and strategies of the ‘other’in front of (pre) judices A Termes López Race Ethnicity and Education 20 (1), 132-145, 2017 | 16 | 2017 |
El rechazo escolar en diferentes contextos sociales: las resistencias y la reproducción de las contradicciones M Barbeta, A Termes Intersticios. Revista sociológica de pensamiento crítico 8 (1), 2014 | 15 | 2014 |
Mitos y asunciones de las escuelas chárter: un análisis de los colegios en concesión de Bogotá A Termes, A Verger, X Bonal Educação & Sociedade 38, 911-934, 2017 | 14 | 2017 |
Los colegios en concesión de Bogotá: los límites de la eficiencia económica de los programas chárter D Brent-Edwards Jr, A Termes-López Revista colombiana de educación, 91-116, 2019 | 8 | 2019 |
La Formació Professional a Barcelona: gènere, trajectòries i inserció laboral A Termes Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, 2020 | 6 | 2020 |
Les trajectòries escolars de les minories ètniques: El pas de l’ensenyament obligatori al post-obligatori. A Termes | 5* | |
Reflexions breus per a la intervenció educativa: oposició a l'escola i perspectiva sociològica M Barbeta, A Termes Fòrum: revista d'organització i gestió educativa, 10-16, 2014 | 4 | 2014 |
Concession schools: an emblem of charter schools in Latin America A Termes, X Bonal, A Verger Compare-A Journal of Comparative and International Education 46, 2016 | 3 | 2016 |
Public-private partnerships in Colombian education: the equity and quality implications of “Colegios en concesión”. New York: Open Society Fundations, 2015 A TERMES, X BONAL, A VEGER, A ZANCAJO ESP working paper, 66). Disponível em:< Disponível em: http://www …, 2016 | 3 | 2016 |
Oportunitats educatives a Barcelona 2020: Les desigualtats en l’educació al llarg de la vida (0-99) A Termes Cerdanyola del Vallès: Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de …, 2021 | 2 | 2021 |
Charter schools’ myths and assumptions: Analyzing the “Colegios en concesión” of Bogotá A Termes, A Verger, X Bonal Educacao e Sociedade 38 (141), 911-934, 2017 | 2 | 2017 |
Itineraris escolars de joves immigrants d'ascendència sud-americana: una proposta de tipologies AT López Revista Catalana de Sociologia, 25-39, 2016 | 2 | 2016 |
Las transiciones a la educación posobligatoria en Barcelona: vías diferentes, itinerarios desiguales A Termes Revista Española de Investigaciones Sociológicas, 178, 143-164, 2002 | 2* | 2002 |
Why do opt-out movements succeed (or fail) in low-stakes accountability systems? A case study of the Network of Dissident Schools in Catalonia L Parcerisa, A Termes Education Policy Analysis Archives= Archivos Analíticos de Políticas …, 2022 | 1 | 2022 |
Transitions to post-compulsory education in Barcelona: Distinct paths, unequal itineraries A Termes Revista Española de Investigaciones Sociológicas (REIS) 178 (178), 143-163, 2022 | 1 | 2022 |
Després de l'ESO, què? Eleccions i restriccions en els itineraris acadèmics i laborals de l'alumnat d'origen immigrat R Merino Pareja, A Termes López Recerca i immigració V. Convocatòria d'ajuts 2009, 55-72, 2013 | 1 | 2013 |