Follow
Andreu Termes
Andreu Termes
Verified email at uab.cat - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
The development and dynamics of public–private partnerships in the Philippines’ education: A counterintuitive case of school choice, competition, and privatization
A Termes, DB Edwards Jr, A Verger
Educational Policy 34 (1), 91-117, 2020
452020
Public-private partnerships in Colombian education: the equity and quality impications of" Colegios en concesión"
A Termes, X Bonal, A Verger, A Zancajo
452015
La recuperación académica en la FP: alcance y potencialidades, riesgos y límites
AT López
Revista de Sociología de la Educación-RASE 5 (1), 58-74, 2012
252012
Private actors and the right to education
M Ron Balsera, D Dorsi, A Termes, X Bonal, A Verger, J Gonzalez Diaz
Compare: A Journal of Comparative and International Education 46 (6), 976-1000, 2016
192016
Galatea and Pygmalion glances: perception and strategies of the ‘other’in front of (pre) judices
A Termes López
Race Ethnicity and Education 20 (1), 132-145, 2017
162017
El rechazo escolar en diferentes contextos sociales: las resistencias y la reproducción de las contradicciones
M Barbeta, A Termes
Intersticios. Revista sociológica de pensamiento crítico 8 (1), 2014
152014
Mitos y asunciones de las escuelas chárter: un análisis de los colegios en concesión de Bogotá
A Termes, A Verger, X Bonal
Educação & Sociedade 38, 911-934, 2017
142017
Los colegios en concesión de Bogotá: los límites de la eficiencia económica de los programas chárter
D Brent-Edwards Jr, A Termes-López
Revista colombiana de educación, 91-116, 2019
82019
La Formació Professional a Barcelona: gènere, trajectòries i inserció laboral
A Termes
Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, 2020
62020
Les trajectòries escolars de les minories ètniques: El pas de l’ensenyament obligatori al post-obligatori.
A Termes
5*
Reflexions breus per a la intervenció educativa: oposició a l'escola i perspectiva sociològica
M Barbeta, A Termes
Fòrum: revista d'organització i gestió educativa, 10-16, 2014
42014
Concession schools: an emblem of charter schools in Latin America
A Termes, X Bonal, A Verger
Compare-A Journal of Comparative and International Education 46, 2016
32016
Public-private partnerships in Colombian education: the equity and quality implications of “Colegios en concesión”. New York: Open Society Fundations, 2015
A TERMES, X BONAL, A VEGER, A ZANCAJO
ESP working paper, 66). Disponível em:< Disponível em: http://www …, 2016
32016
Oportunitats educatives a Barcelona 2020: Les desigualtats en l’educació al llarg de la vida (0-99)
A Termes
Cerdanyola del Vallès: Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de …, 2021
22021
Charter schools’ myths and assumptions: Analyzing the “Colegios en concesión” of Bogotá
A Termes, A Verger, X Bonal
Educacao e Sociedade 38 (141), 911-934, 2017
22017
Itineraris escolars de joves immigrants d'ascendència sud-americana: una proposta de tipologies
AT López
Revista Catalana de Sociologia, 25-39, 2016
22016
Las transiciones a la educación posobligatoria en Barcelona: vías diferentes, itinerarios desiguales
A Termes
Revista Española de Investigaciones Sociológicas, 178, 143-164, 2002
2*2002
Why do opt-out movements succeed (or fail) in low-stakes accountability systems? A case study of the Network of Dissident Schools in Catalonia
L Parcerisa, A Termes
Education Policy Analysis Archives= Archivos Analíticos de Políticas …, 2022
12022
Transitions to post-compulsory education in Barcelona: Distinct paths, unequal itineraries
A Termes
Revista Española de Investigaciones Sociológicas (REIS) 178 (178), 143-163, 2022
12022
Després de l'ESO, què? Eleccions i restriccions en els itineraris acadèmics i laborals de l'alumnat d'origen immigrat
R Merino Pareja, A Termes López
Recerca i immigració V. Convocatòria d'ajuts 2009, 55-72, 2013
12013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20