A hybrid tgfu/se volleyball teaching unit for enhancing motivation in physical education: A mixed-method approach A Gil-Arias, S Diloy-Peña, J Sevil-Serrano, L García-González, Á Abós International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (1), 110, 2021 | 51 | 2021 |
Can a hybrid sport education/teaching games for understanding volleyball unit be more effective in less motivated students? An examination into a set of motivation-related … L García-González, Á Abós, S Diloy-Peña, A Gil-Arias, J Sevil-Serrano Sustainability 12 (15), 6170, 2020 | 39 | 2020 |
Motivating teaching style in Physical Education: how does it affect the experiences of students S Diloy-Peña, L García-González, J Sevil-Serrano, M Sanz-Remacha, ... Apunts Educación Física y Deportes 144, 44-51, 2021 | 31 | 2021 |
Diferencias entre el modelo técnico-tradicional y el modelo comprensivo en la motivación y compromiso de jóvenes deportistas: un estudio transversal SD Peña, JS Serrano, ÁA Catalán, MS Remacha, LG González Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, 421-432, 2022 | 14 | 2022 |
The influence of the coach’s autonomy support and controlling behaviours on motivation and sport commitment of youth soccer players J Sevil-Serrano, Á Abós, S Diloy-Peña, PL Egea, L García-González International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (16), 8699, 2021 | 7 | 2021 |
Estilo motivacional docente en educación física:¿ cómo afecta a las experiencias del alumnado? S Diloy-Peña, L García-González, J Sevil-Serrano, M Sanz-Remacha, ... Apunts. Educación física y deportes 2 (144), 44-51, 2021 | 7 | 2021 |
FITeens Toolkit: promoting health-related behaviors in the educational context L García González, Á Abós, M Sanz Remacha, L Cid, F Rodrigues, ... Servicio de Publicaciones. Universidad de Zaragoza, 2023 | 1 | 2023 |
Las conductas motivacionales docentes en educación física desde la óptica del modelo circular: efectos sobre el lado oscuro de la motivación del alumnado C Mayo-Rota, S Diloy-Peña, J García-Cazorla, Á Abós, ... Revista Española de Educación Física y Deportes, 2022 | 1 | 2022 |
What factors are associated with physical education teachers’(de) motivating teaching style? A circumplex approach J García-Cazorla, L García-González, R Burgueño, S Diloy-Peña, Á Abós European Physical Education Review, 1356336X241248262, 2024 | | 2024 |
¿ Cuántas horas de Educación Física desean los alumnos? Depende del estilo pedagógico (des) motivador que se perciba J García-Cazorla, S Diloy-Peña, C Mayo-Rota, L García-González, ... Apunts. Educación física y deportes 2 (156), 30-38, 2024 | | 2024 |
Importancia de las Necesidades Psicológicas Básicas, la novedad y la variedad en el desarrollo de experiencias positivas del alumnado en Educación Física CM Rota, SD Peña, JG Cazorla, ÁA Catalán, LG González Revista Española de Educación Física y Deportes 438 (1), 38-49, 2024 | | 2024 |
Students’ perceptions of physical education teachers’(de) motivating styles via the circumplex approach: Differences by gender, grade level, experiences, intention to be active … S Diloy-Peña, Á Abós, J Sevil-Serrano, J García-Cazorla, ... European Physical Education Review, 1356336X241229353, 2024 | | 2024 |
How many Physical Education hours do students desire? It depends on the (de-) motivating teaching style perceived JG Cazorla, SD Peña, C Mayo, LG González, ÁA Catalán Apunts: Educación física y deportes, 30-38, 2024 | | 2024 |
Promoting health-related behaviours in the educational context L García-González, Á Abós, M Sanz-Remacha, R Burgueño-Mengíbar, ... | | 2023 |
Promoción de comportamientos relacionados con la salud en el contexto educativo L García-González, Á Abós, M Sanz-Remacha, R Burgueño-Mengíbar, ... | | 2023 |
Differences between the technical-traditional model and the Teaching Games for Understanding model on motivation and commitment of young athletes: a cross-sectional study S Diloy Peña, M Sanz Remacha, Á Abós, J Sevil Serrano, ... Retos (Madr.), 2022 | | 2022 |
El estilo motivacional docente en Educación Física: una oportunidad para la mejora de la calidad de la docencia y los procesos motivacionales del alumnado LG González, JS Serrano, SD Peña, JG Cazorla, AA Santabárbara Educación comprometida con los objetivos de desarrollo sostenible: calidad …, 2021 | | 2021 |
¿ Es igual de efectivo el modelo híbrido de educación deportiva y teaching game for understanding en la motivación del alumnado en función de su percepción de competencia inicial? SD Peña, JS Serrano, ÁA Catalán, LG González Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en …, 2020 | | 2020 |
How many Physical Education hours do students desire? It depends on the (de-) motivating teaching style perceived J García-Cazorla, S Diloy-Peña, C Mayo-Rota, L García-González, ... | | |
¿ PUEDE UNA APP FACILITAR LA PROMOCIÓN DE LOS HÁBITOS SALUDABLES EN LOS JÓVENES EUROPEOS? EL PROYECTO FITEENS CM Rota, SD Peña, JG Cazorla, LG González, ÁA Catalán LIBRO DE ACTAS, 32, 0 | | |