A hybrid tgfu/se volleyball teaching unit for enhancing motivation in physical education: A mixed-method approach A Gil-Arias, S Diloy-Peña, J Sevil-Serrano, L García-González, Á Abós International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (1), 110, 2021 | 70 | 2021 |
Can a hybrid sport education/teaching games for understanding volleyball unit be more effective in less motivated students? An examination into a set of motivation-related … L García-González, Á Abós, S Diloy-Peña, A Gil-Arias, J Sevil-Serrano Sustainability 12 (15), 6170, 2020 | 49 | 2020 |
Motivating teaching style in Physical Education: how does it affect the experiences of students S Diloy-Peña, L García-González, J Sevil-Serrano, M Sanz-Remacha, ... Apunts Educación Física y Deportes 144, 44-51, 2021 | 37 | 2021 |
Diferencias entre el modelo técnico-tradicional y el modelo comprensivo en la motivación y compromiso de jóvenes deportistas: un estudio transversal SD Peña, JS Serrano, ÁA Catalán, MS Remacha, LG González Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, 421-432, 2022 | 26 | 2022 |
The influence of the coach’s autonomy support and controlling behaviours on motivation and sport commitment of youth soccer players J Sevil-Serrano, Á Abós, S Diloy-Peña, PL Egea, L García-González International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (16), 8699, 2021 | 14 | 2021 |
Estilo motivacional docente en educación física:¿ cómo afecta a las experiencias del alumnado? S Diloy-Peña, L García-González, J Sevil-Serrano, M Sanz-Remacha, ... Apunts. Educación física y deportes 2 (144), 44-51, 2021 | 9 | 2021 |
El estilo motivacional docente en Educación Física: una oportunidad para la mejora de la calidad de la docencia y los procesos motivacionales del alumnado LG González, JS Serrano, SD Peña, JG Cazorla, AA Santabárbara Educación comprometida con los objetivos de desarrollo sostenible: calidad …, 2021 | 4 | 2021 |
What factors are associated with physical education teachers’(de) motivating teaching style? A circumplex approach J García-Cazorla, L García-González, R Burgueño, S Diloy-Peña, Á Abós European Physical Education Review, 1356336X241248262, 2024 | 3 | 2024 |
A cross-cultural examination of the role of (de-) motivating teaching styles in predicting students’ basic psychological needs in physical education: A circumplex approach S Diloy-Peña, L García-González, R Burgueño, H Tilga, A Koka, Á Abós Journal of Teaching in Physical Education 1 (aop), 1-13, 2024 | 2 | 2024 |
Las conductas motivacionales docentes en educación física desde la óptica del modelo circular: efectos sobre el lado oscuro de la motivación del alumnado C Mayo-Rota, S Diloy-Peña, J García-Cazorla, Á Abós, ... Revista Española de Educación Física y Deportes, 2022 | 2 | 2022 |
Students’ perceptions of physical education teachers’(de) motivating styles via the circumplex approach: Differences by gender, grade level, experiences, intention to be active … S Diloy-Peña, Á Abós, J Sevil-Serrano, J García-Cazorla, ... European Physical Education Review, 1356336X241229353, 2024 | 1 | 2024 |
Acción docente para educadores físico-deportivos. Manual teórico basado en la evidencia Á Abós, S Diloy-Peña, J García-Cazorla Servicio de Publicaciones. Universidad de Zaragoza, 2024 | 1 | 2024 |
FITeens Toolkit: promoting health-related behaviors in the educational context L García González, Á Abós, M Sanz Remacha, L Cid, F Rodrigues, ... Servicio de Publicaciones. Universidad de Zaragoza, 2023 | 1 | 2023 |
Differences between the technical-traditional model and the Teaching Games for Understanding model on motivation and commitment of young athletes: a cross-sectional study S Diloy Peña, M Sanz Remacha, Á Abós, J Sevil Serrano, ... Retos (Madr.), 2022 | 1 | 2022 |
¿ Qué mueve a profesores y profesoras de Educación Física en formación a impartir clase con distintos estilos (des) motivadores? Un estudio basado en el modelo circular C Mayo-Rota, L García-González, S Diloy-Peña, J García-Cazorla, ... Journal of Teaching in Physical Education 1 (aop), 1-14, 2024 | | 2024 |
¿ Cuántas horas de Educación Física desean los alumnos? Depende del estilo pedagógico (des) motivador que se perciba J García-Cazorla, S Diloy-Peña, C Mayo-Rota, L García-González, ... Apunts. Educación física y deportes 2 (156), 30-38, 2024 | | 2024 |
Importancia de las Necesidades Psicológicas Básicas, la novedad y la variedad en el desarrollo de experiencias positivas del alumnado en Educación Física CM Rota, SD Peña, JG Cazorla, ÁA Catalán, LG González Revista Española de Educación Física y Deportes 438 (1), 38-49, 2024 | | 2024 |
Importancia de la satisfacción de las necesidades psicológicas básicas, la novedad y la variedad en el desarrollo de experiencias positivas del alumnado en Educación Física C Mayo-Rota, S Diloy-Peña, J García-Cazorla, Á Abós, ... Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD 438, 38-49, 2024 | | 2024 |
How many Physical Education hours do students desire? It depends on the (de-) motivating teaching style perceived JG Cazorla, SD Peña, C Mayo, LG González, ÁA Catalán Apunts: Educación física y deportes, 30-38, 2024 | | 2024 |
Promoting health-related behaviours in the educational context L García-González, Á Abós, M Sanz-Remacha, R Burgueño-Mengíbar, ... | | 2023 |