Seguir
Miriam Hernández Del Barco
Título
Citado por
Citado por
Año
Analysis of Sustainability Knowingness, Attitudes and Behavior of a Spanish Pre-Service Primary Teachers Sample
JM Marcos-Merino, I Corbacho-Cuello, M Hernández-Barco
Sustainability 12 (18), 7445, 2020
502020
Teaching Down to Earth—Service-Learning Methodology for Science Education and Sustainability at the University Level: A Practical Approach
M Hernández-Barco, J Sánchez-Martín, J Blanco-Salas, T Ruiz-Téllez
Sustainability 12 (2), 542, 2020
502020
Emotional performance of a low-cost eco-friendly project based learning methodology for science education: An approach in prospective teachers
M Hernández-Barco, J Sánchez-Martín, I Corbacho-Cuello, ...
Sustainability 13 (6), 3385, 2021
332021
Plant biodiversity knowledge varies by gender in sustainable amazonian agricultural systems called chacras
CX Luzuriaga-Quichimbo, M Hernández del Barco, J Blanco-Salas, ...
Sustainability 11 (15), 4211, 2019
172019
Las emociones en ciencias en la formación inicial del profesorado en infantil y primaria
E Bravo Lucas, M Brígido Mero, M Hernández del Barco, ...
Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado 97 (36), 57-74, 2022
142022
An exploratory study interrelating emotion, self-efficacy and multiple intelligence of prospective science teachers
M Hernández-Barco, F Cañada-Cañada, I Corbacho-Cuello, ...
Frontiers in Education 6, 33, 2021
122021
Chiricaspi (Brunfelsia grandiflora, Solanaceae), a pharmacologically promising plant
CX Luzuriaga-Quichimbo, M Hernandez del Barco, J Blanco-Salas, ...
Plants 7 (3), 67, 2018
102018
Estudio comparativo de diferentes estrategias de aprendizaje basado en juegos: rendimiento emocional de maestros en formación durante el aprendizaje de las ciencias
M Hernández-Barco, F Cañada-Cañada, J Sánchez-Martín, ...
Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática 2 …, 2021
72021
Multiple Intelligences Analysis and Emotional Implications in STEM Education for Students up to K-12
E Rosiña, ML Bermejo, M Hernández-Barco, J Sanchez-Martin
Examining Multiple Intelligences and Digital Technologies for Enhanced …, 2020
62020
Is sustainability an exhausted concept? Bridging the gap from environmental awareness to emotional proficiency in science education through integral sustainability
M Hernández-Barco, J Sánchez-Martín, I Corbacho-Cuello, ...
Heliyon, e12546, 2022
2*2022
An approach to epistemic emotions in physics’ teaching-learning. The case of pre-service teachers
M Hernández-Barco, F Cañada-Cañada, AM Cordovilla-Moreno, ...
Heliyon, e11444, 2022
2*2022
Dominio afectivo e inteligencias múltiples de maestros en formación de la Universidad de Extremadura
M Hernández del Barco, I Corbacho-Cuello
Ápice. Revista de Educación Científica 5 (2), 33-53, 2021
22021
Science Fair Project in the Teacher Training Process: Its Emotional Response and Implications
MA Hernández-Barco, J Sánchez-Martín, I Corbacho-Cuello
Handbook of Research on the Influence and Effectiveness of Gamification in …, 2022
12022
Enseñanza de las ciencias en tiempos de COVID-19: De la investigación didáctica al aula
AM Abril Gallego, Á Blanco López, AJ Franco Mariscal, N Álvaro Mora, ...
Grao, 2021
12021
Exploring the local vegetation: botanical inquiry trail, an interactive journey of learning
I Corbacho-Cuello, MA Hernández-Barco, A Munoz-Losa
Journal of Biological Education, 1-14, 2024
2024
Estudio longitudinal del rendimiento afectivo y cognitivo en la formación científica de docentes
M Hernández Del Barco
Universidad de Extremadura, 2023
2023
Los microbios,¿ buenos o malos?: el juego de mesa “Los microorganismos en nuestra vida”
IC Cuello, RE Gallego, JMM Merino, MAH del Barco
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 20 (3), 320101, 2023
2023
Enseñanza de Ecología en la ESO: análisis cualitativo del discurso de docentes en activo tras la implementación del videojuego 2342
AG Meléndez, EC Borrego, MAH del Barco, JMM Merino, JAR Mateos
Bio-grafía 15 (29), 2022
2022
Impacto de los nuevos entornos educativos virtuales derivados de la COVID-19 en el dominio afectivo de los futuros docentes para el aprendizaje de las ciencias
MAH Del Barco, EB Lucas, JM Marcos-Merino
Góndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias 17 (1), 2022
2022
Solving a Crime in the Geology Lab: A Gamification Lesson Plan to Get Familiar With Common Rocks and Minerals
I Corbacho-Cuello, R González-García, MA Hernández-Barco
Handbook of Research on the Influence and Effectiveness of Gamification in …, 2022
2022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20