Seguir
Isabel María Gómez Trigueros
Isabel María Gómez Trigueros
Dirección de correo verificada de ua.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Digital literacy of teachers in training: Moving from ICTS (information and communication technologies) to LKTs (learning and knowledge technologies)
IM Gómez-Trigueros, M Ruiz-Bañuls, D Ortega-Sánchez
Education Sciences 9 (4), 274, 2019
1222019
Intervención con menores: Acción socioeducativa
J Mondragón, I Trigueros
Narcea Ediciones, 2023
1072023
Massive open online courses in the initial training of social science teachers: experiences, methodological conceptions, and technological use for sustainable development
D Ortega-Sánchez, IM Gómez-Trigueros
Sustainability 11 (3), 578, 2019
852019
Gamificación y tecnologías como recursos y estrategias innovadores para la enseñanza y aprendizaje de la historia
IMG Trigueros
Educação & Formação 3 (8), 3-16, 2018
752018
Las WebQuests y los MOOCs en la enseñanza de las Ciencias Sociales y la formación del profesorado de Educación Primaria.
DO Sánchez, IMG Trigueros
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado 20 (2 …, 2017
752017
The digital gender gap in teacher education: The TPACK framework for the 21st century
IM Gómez-Trigueros, C Yáñez de Aldecoa
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education 11 (4 …, 2021
652021
Self-perception and training perceptions on teacher digital competence (TDC) in Spanish and French university students
D Ortega-Sánchez, IM Gómez-Trigueros, M Trestini, C Pérez-González
Multimodal Technologies and Interaction 4 (4), 74, 2020
622020
Gamification, social problems, and gender in the teaching of social sciences: Representations and discourse of trainee teachers
D Ortega Sánchez, IM Gómez Trigueros
Plos one 14 (6), e0218869, 2019
502019
MOOCs and NOOCs in the training of future geography and history teachers: A comparative cross-sectional study based on the TPACK model
D Ortega-Sánchez, IM Gómez-Trigueros
IEEE Access 8, 4035-4042, 2019
432019
Digital teaching competence and space competence with TPACK in social sciences
I Gómez-Trigueros
International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET) 15 (19), 37-52, 2020
422020
Análisis del paisaje físico y humano de la provincia de Alicante: Google Earth como herramienta docente en las clases de Geografía.
IMG Trigueros
GeoGraphos: Revista Digital para Estudiantes de Geografía y Ciencias …, 2010
422010
Didactics of historical-cultural heritage QR codes and the TPACK model: An analytic revision of three classroom experiences in Spanish higher education contexts
D Ortega-Sánchez, IM Gómez-Trigueros
Education Sciences 9 (2), 117, 2019
382019
Gamification and transmedia in interdisciplinary contexts: A didactic intervention for the primary school classroom
M Ruiz-Bañuls, IM Gómez-Trigueros, J Rovira-Collado, ML Rico-Gómez
Heliyon 7 (6), 2021
372021
El modelo TPACK en los estudios de grado para la formación inicial del profesorado en TIC
IM Gómez Trigueros
Asociación de Geográfos Españoles. Grupo de Didáctica de la Geografía, 2015
362015
Manual de prácticas de trabajo social con las mujeres
I Trigueros
Siglo Veintiuno Editores, 1995
331995
Nuevas didácticas geográficas: el modelo TPACK, los MOOCs y Google EarthTM en el aula
IMG Trigueros, JRM Vera
Edmetic 7 (2), 146-165, 2018
312018
Interdisciplinariedad y TIC: nuevas metodologías docentes aplicadas a la enseñanza superior
IM Gómez Trigueros, M Ruiz Bañuls
Pixel-Bit, 52, 67-80., 2018
312018
Análisis de metodologías activas con ABP, Transmedia y Gamificación para implementar las competencias en Ciencias Sociales y en Literatura
IM Gómez Trigueros, M Ruiz Bañuls
Octaedro, 2017
252017
Etapas del desarrollo gráfico-expresivo en el niño/a de educación infantil
E Hervás Anguita
Recuperado el 30, 2006
25*2006
Interdisciplinariedad, multimodalidad y TIC en el diseño de constelaciones literarias para la formación lectora
J Rovira-Collado, M Ruiz Bañuls, IM Gómez-Trigueros
Revista electrónica de investigación educativa 24, 2022
242022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20