Prácticas de tutoría entre iguales en universidades del Estado Español y de Iberoamérica. D Duran, M Flores REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación …, 2015 | 102 | 2015 |
Tutorías entre iguales, del concepto a la práctica en las diferentes etapas educativas D Duran, M Flores, A Mosca, C Santiviago InterCambios 2 (1), 31-39, 2014 | 91 | 2014 |
The effects and characteristics of family involvement on a peer tutoring programme to improve the reading comprehension competence S Blanch, D Duran, V Valdebenito, M Flores European journal of psychology of education 28, 101-119, 2013 | 70 | 2013 |
Effects of peer tutoring on reading self-concept M Flores, D Duran International Journal of Educational Psychology 2 (3), 297-324, 2013 | 62 | 2013 |
Influence of a catalan peer tutoring programme on reading comprehension and self‐concept as a reader M Flores, D Duran Journal of Research in Reading 39 (3), 330-346, 2016 | 58 | 2016 |
Leemos en pareja: tutoría entre iguales para la competencia lectora D Duran, S Blanch, M Corcelles, M Flores, E Merino, M Oller, M Utset, ... Horsori, 2011 | 49 | 2011 |
Efectos sobre la mejora de las competencias lingüísticas y la autoimagen lectora a través de un programa de tutoría entre iguales. L Moliner, M Flores, D Duran Revista de Investigación en Educación 9 (2), 2011 | 44 | 2011 |
Tutoría entre iguales y comprensión lectora: ¿un tándem eficaz? Los efectos de la tutoría entre iguales sobre la comprensión lectora M Flores, D Duran Universitas Psychologica 15 (2), 339-352, 2016 | 39 | 2016 |
Enhancing Expectations of Cooperative Learning Use through Initial Teacher Training. D Duran, M Corcelles, M Flores International Journal of Educational Psychology 6 (3), 278-300, 2017 | 36 | 2017 |
Changes in attitudes and willingness to use co-teaching through pre-service teacher training experiences D Duran, M Corcelles, M Flores, E Miquel Professional Development in Education 46 (5), 770-779, 2020 | 35 | 2020 |
The teacher's role during cooperative learning: should I leave the classroom when students are independently working in teams? D Duran, M Flores, E Miquel The Journal of Classroom Interaction, 24-40, 2019 | 34 | 2019 |
Reading in Pairs, description and results of a peer tutoring program for English as a foreign language D Duran, M Flores, M Oller, M Ramírez Innovation in Language Learning and Teaching 13 (4), 303-317, 2019 | 31 | 2019 |
Student teachers’ perceptions and evidence of peer learning through co-teaching: improving attitudes and willingness towards co-teaching D Duran, M Flores, T Ribas, J Ribosa European Journal of Psychology of Education 36 (2), 495-510, 2021 | 28 | 2021 |
Llegim en parella: Tutoria entre iguals, a l’aula i a casa, per a la millora de la competència lectora. D Duran, S Blanch, M Corcelles, M Flores, E Merino, A Oller, M. i Vidal | 27* | 2009 |
The effects of a peer tutoring programme to improve the reading comprehension competence involving primary students at school and their families at home S Blanch, D Duran, M Flores, V Valdebenito Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 1684-1688, 2012 | 26 | 2012 |
Percepciones docentes sobre observación entre iguales: resistencias, agencia, procedimiento y objetivos de mejora J Corcelles, M., Duran, D., Flores, M., Miquel, E. & Ribosa Estudios Sobre Educación 44, 35-58, 2023 | 19 | 2023 |
Docencia compartida en la formación inicial del profesorado: potencialidades y dificultades según los estudiantes y los profesores D Duran, M Flores, Ó Mas, JM Sanahuja REIRE: revista d'innovació i recerca en educació 12 (2), 6, 2019 | 19* | 2019 |
Tutoría entre iguales. Concepto y práctica como metodología para la educación inclusiva. D Duran, M Flores, V Valdebenito Revista Latinoamericana de Inclusión Educativa 9 (2), 23-40, 2015 | 15* | 2015 |
Potenciar la cooperació en l’aprenentatge basat en projectes D Duran, M Flores, E Miquel Àmbits de psicopedagogia i orientació, 113-124, 2019 | 13* | 2019 |
Llegim i escrivim en parella. Tutoria entre iguals, amb implicació familiar, per a la competència comunicativa. S Duran, D. (coord.), Flores, M., Oller, M., Corcelles, M., Miquel, E. i Blanch Horsori 56, 181, 2018 | 10* | 2018 |