Follow
Jaime Fauré
Jaime Fauré
Universidad de Barcelona
Verified email at psyedposgrado.net - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Adaptation and Validation of the Self-Compassion Scale in a Chilean Context
C Araya, L Moncada, J Fauré
Revista Latinoamericana de Psicología Positiva, 2013
27*2013
The impact of a university teaching development programme on student approaches to studying and learning experience: evidence from Chile
J Marchant, C González, J Fauré
Assessment & Evaluation in Higher Education 43 (5), 697-709, 2018
262018
The influence of parents in the discursive construction of technology-mediated learning experiences
A Engel, J Fauré, A Membrive, I Merino, C Coll
Mind, Culture, and Activity 26 (4), 323-335, 2019
202019
Adaptación y Validación Preliminar del SPQ y el CEQ Para el Estudio de la Formación en Docencia Universitaria en el Contexto Chileno
J Marchant, J Fauré, N Abricot
Psykhe (Santiago) 25 (2), 1-18, 2016
202016
The construction of teachers’ professional identity: An analysis of subjective learning experiences
J Chavez Rojas, J Faure Ninoles, JP Barril Madrid
European Journal of Teacher Education 46 (2), 256-273, 2023
182023
La figura del ayudante universitario: Concepto, rol y características.
V Sánchez-Gómez, AN SanMartín, C Mardones-Segovia, J Fauré
Revista de Sociología, 2017
152017
Quality of online learning participation in a context of crisis
J Chávez, R Barrera, R Montaño, J Sánchez, J Faure
Higher Learning Research Communications 11, 5, 2021
112021
La enseñanza de la evaluación en docentes universitarios desde una perspectiva sociocultural: un estudio de caso
J Chávez Rojas, JI Fauré Niñoles, T Cereceda
Innovación educativa (México, DF) 18 (76), 91-104, 2018
72018
The role of agency in the construction and development of professional identity
J Chávez, J Fauré, J Barril Madrid
Learning: research and practice 9 (1), 93-108, 2023
62023
Posicionamiento del alumnado de Educación Primaria y Secundaria ante la personalización del aprendizaje: construcción y validación de una escala
C Coll, J Fauré, R Arriazu
Revista de Educación 395, 253-276, 2022
42022
STUDENTS'SCIENTIFIC PRODUCTIVITY BETWEEN 2009 AND 2013 IN TWO CHILEAN PSYCHOLOGY JOURNALS
J Faure, J Miranda, C Caro
REVISTA COLOMBIANA DE CIENCIAS SOCIALES 6 (2), 341-367, 2015
2*2015
Innovating in university: a real alternative or always the same thing?
J Chavez, F Jiménez, J Fauré
Psicologia Escolar e Educacional 25, e221875, 2021
12021
De divulgar a compartir: análisis preliminar de la campaña de difusión del “Decálogo de la Investigación” de ANIP
J Fauré, J Berger, I Signore
Re-presentaciones. Periodismo, Comunicación y Sociedad, 58-69, 2020
12020
El Lifebook como herramienta de reflexión sobre uno mismo y sobre el propio proceso de aprendizaje
J Oller, R Arriazu, M Nieto, J Fauré
Capítol del llibre: Lindín, C., Esteban, MB, Bergmann, JCF, Castells, N …, 2020
12020
Abstracción y contextualización de experiencias subjetivas de aprendizaje como mecanismos para la construcción de la identidad profesional docente.[Comunicación oral]
J Fauré, A Membrive, A Álvarez de León, M Largo
II Simposio Nacional y I Simposio Iberoamericano de Epistemología …, 0
1
Construction of professional identity in novel teachers. Learning experiences: help or hindrance?
JC Rojas, J Faure, JP Barril, J Almuna
European Journal of Psychology of Education, 1-16, 2024
2024
Las prácticas de reflexión guiadas en un contexto de formación inicial docente
J Almuna, C Méndez-Alarcón, CG Garrido, J Fauré
Perspectiva Educacional 62 (3), 2023
2023
Version traducida del document original The role of experiences in the origin and development of theoretical and practical knowledge during teacher training Revista …
JC Rojas, J Faure
Revista: Professional Development in Education, 2023
2023
Una actividad de reflexión entre educadoras de párvulo
J Fauré, J Chávez, J Almuna, P Diez, D Arcas, C Mendez
Intercambios-Dilemas Y Transiciones De La Educacion Superior, 105-115, 2022
2022
La identidad y las experiencias subjetivas de un grupo de estudiantes del magíster online para la educación superior. Explorando la continuidad de los estudios
LFH Fleita, CAH Chavarría, J Fauré
DESAFÍOS PARA LA DOCENCIA UNIVERSITARIA EN LA ERA DIGITAL, 91, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20