Follow
Jorge Andrés Toro Uribe
Jorge Andrés Toro Uribe
Doctor en Educación Matemática, Universidad de Antioquia
Verified email at udea.edu.co
Title
Cited by
Cited by
Year
Mathematics Education Research Agenda in Latin America Motivated by Coronavirus Pandemic
S Castro, W,F., Pino-Fan, L., Lugo-Armenta, J.L.,Toro-Uribe J, A., & Retamal
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 16 (12), em1919, 2020
462020
Un experimento de enseñanza en grado octavo sobre la argumentacıón en un ambıente de geometría dınámıca
C Samper, JA Toro Uribe
Católica del Norte Fundación Universitaria, 2017
152017
Condiciones que activan la argumentación del profesor de matemáticas en clase
JA Toro, WF Castro
Revista Chilena de Educación Matemática 12 (1), 35-44, 2020
82020
Contextos de descubrimiento y justificación en la clase de matemáticas
MMP Zapata, MMZ Jaramillo, JAT Uribe, JHD Urrego
Revista Virtual Universidad Católica del Norte, 66-81, 2010
82010
Acercamiento a la argumentación en un ambiente de geometría dinámica: grado octavo
JA Toro Uribe
Universidad de Medellín, 2014
62014
Acercamiento a la argumentación en un ambiente de Geometría Dinámica: grado octavo[tesis de maestría, Universidad de Medellín]
J Toro
52014
Mathematics teacher argumentation in a didactic perspective
WF Castro, JA Toro
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 19 (9), em2322, 2023
22023
CondiCiones que aCtivan la argumentaCión del profesor de matemátiCas en Clase
JAT Uribe, WF Castro
Revista Chilena de Educación Matemática 12 (1), 35-44, 2020
12020
Argumentación del profesor durante la discusión de tareas en clase
JA Toro Uribe
Matemática, Educación y Sociedad (MES), 2020
12020
Purposes of mathematics teacher argumentation during the discussion of tasks in the classroom
JA Toro, WF Castro
43rd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of …, 2019
12019
Features of mathematics’ teacher argumentation in classroom
JA Toro, WF Castro
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019
12019
Álgebra y argumentación: desafíos para la investigación en educación matemática
LO Cortés-Tunjano, JA Toro-Uribe
Pedagogía y Saberes 60, 2024
2024
Mathematics teacher argumentation in a didactic perspective
WF Castro Gordillo, JA Toro Uribe
Modestum, 2023
2023
Understanding mathematics teacher’s argumentation: considerations duringclassroom tasks discussion
JA Toro Uribe, WF Castro Gordillo
Matemática, Educación y Sociedad-MES, 2022
2022
Argumentación en la clase de matemáticas: perspectivas, retos y rutas de investigación
JA Toro
ENCUENTRO DE GEOMETRÍA Y SUS APLICACIONES 25, 45-59, 2022
2022
Understanding mathematics teacher's argumentation: considerations during classroom tasks discussion
JA Toro, WF Castro
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2022
2022
Condiciones que activan la argumentación del profesor de matemáticas en clase
WF Castro Gordillo, JA Toro Uribe
Sociedad Chilena de Educación Matemática (SOCHIEM), 2020
2020
A mathematics education research Aaenda in Latin America motivated by Coronavirus Pandemic
WF Castro Gordillo, JA Toro Uribe
Modestum, 2020
2020
FEATURES OF MATHEMATICS TEACHER ARGUMENTATION
JA Toro, WF Castro
of the First Regional Conference of the International Group for the …, 2018
2018
Of the first PME Regional Conference
PME Sessions
2018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20