Follow
Teresa Guilera
Teresa Guilera
Institut de Recerca Biomèdica de Lleida
Verified email at gss.cat
Title
Cited by
Cited by
Year
Method for improving EEG based emotion recognition by combining it with synchronized biometric and eye tracking technologies in a non-invasive and low cost way
JM López-Gil, J Virgili-Gomá, R Gil, T Guilera, I Batalla, J Soler-González, ...
Frontiers in computational neuroscience 10, 85, 2016
912016
Empathy and big five personality model in medical students and its relationship to gender and specialty preference: a cross-sectional study
T Guilera, I Batalla, C Forné, J Soler-González
BMC medical education 19, 1-8, 2019
772019
Empathy and specialty preference in medical students. Follow-up study and feedback
T Guilera, I Batalla, J Soler-González
Educación Médica 19, 153-161, 2018
282018
Shadowing patients: experimentar empatía en estudiantes de medicina
T Guilera, I Batalla, J Soler-González
Educación médica 21 (2), 112-117, 2020
21*2020
Empatía. Conceptualización y bases neurobiológicas
T Guilera Lladós
An. psiquiatr, 216-222, 2008
142008
Gender differences between the emotions experienced and those identified in an urban space, based on heart rate variability
D Paül i Agustí, T Guilera, M Guerrero Lladós
Cities, 2022
72022
“Cuando la empatía duele”. Evaluación multidimensional y propuestas de regulación emocional de la empatía
T Guilera, I Batalla
Psicosomática y psiquiatría 10, 20-28, 2019
72019
Empatía y arte en estudiantes de medicina
T Guilera
FEM: Revista de la Fundación Educación Médica 21 (4), 209-213, 2018
52018
Experimentar empatía en estudiantes de medicina: deprivación sensorial
T Guilera, Y Batalla, J Soler-González
FEM: Revista de la Fundación Educación Médica 20 (2), 53-55, 2017
52017
Empatía en estudiantes de medicina: estudio psicométrico, biométrico, de evolución y propuestas de intervención psicoeducativa
T Guilera
Lleida: Universitat de Lleida, 2017
52017
Empatía en estudiantes de medicina: estudio psicométrico, biométrico, de evolución y propuestas de intervención psicoeducativa
T Guilera Lladós
Universitat de Lleida, 2017
42017
Increase in stress level in public spaces following the application of measures against COVID-19: An exploratory study
DP Agustí, T Guilera, JL Fortea, MG Lladós, J Ganau, J Pifarre
Ecopsychology 14 (1), 30-36, 2022
12022
La empatía como factor protector de la conducta suicida. Estudio caso-control
T Guilera
Psicosomàtica y Psiquiatría, 2023
2023
Lurasidone for the treatment of schizophrenia in adult and pediatric populations
T Guilera
Drugs in context 12, 2022-10-1, 2023
2023
Art of soul's emotions
T Guilera, E Barios
Psicosomàtica y Psiquiatría, 2022, n.º 23,, 2022
2022
Increase in Stress Level in Public Spaces Following the Application of Measures Against COVID-19: An Exploratory Study
D Paül i Agustí, T Guilera Lladós, J Lasala Fortea, M Guerrero i Lladós, ...
Mary Ann Liebert, 2021
2021
El arte de la observación y empatía en la especialidad de psiquiatría. Luces y sombras.
T Guilera
Psiquiatria.com 22, 2018
2018
El miedo al cambio y el trastorno adaptativo
T Guilera
Avantmedic, 2018
2018
Empathy and specialty preference in medical students. Follow-up study and feedback
T Guilera Lladós, I Batalla, J Soler González
Elsevier, 2017
2017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–19