Seguir
José Antonio Casas
José Antonio Casas
Profesor Contratado Doctor del departamento de Psicología universidad de córdoba
Dirección de correo verificada de uco.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Bullying and cyberbullying: Convergent and divergent predictor variables
JA Casas, R Del Rey, R Ortega-Ruiz
Computers in Human Behavior 29 (3), 580-587, 2013
4782013
Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire
R Del Rey, JA Casas, R Ortega-Ruiz, A Schultze-Krumbholz, ...
Computers in human behavior 50, 141-147, 2015
4552015
Evaluar el bullying y el cyberbullying validación española del EBIP-Q y del ECIP-Q
R Ortega-Ruiz, R Del Rey, JA Casas
Psicología educativa 22 (1), 71-79, 2016
4232016
La Convivencia Escolar: clave en la predicción del Bullying
R Ortega Ruiz, R Rey Alamillo, JA Casas Bolaños
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6 (2), 91-102., 2013
2362013
El programa ConRed, una práctica basada en la evidencia
R Del Rey, JA Casas, R Ortega
Comunicar 39 (20), 129-138, 2012
236*2012
Does empathy predict (cyber) bullying perpetration, and how do age, gender and nationality affect this relationship?
R Del Rey, L Lazuras, JA Casas, V Barkoukis, R Ortega-Ruiz, ...
Learning and Individual Differences 45, 275-281, 2016
2322016
Psichometrics properties of psychological dating violence questionnaire: A study with young couples
J Ureña, EM Romera, JA Casas, C Viejo, R Ortega-Ruiz
International journal of clinical and health psychology 15 (1), 52-60, 2015
2032015
Knowing, building and living together on internet and social networks: The ConRed cyberbullying prevention program
R Ortega Ruiz, R Rey Alamillo, JA Casas Bolaños
International Journal of Conflict and Violence, 6 (2), 302-312., 2012
1882012
A comparison of classification approaches for cyberbullying and traditional bullying using data from six European countries
A Schultze-Krumbholz, K Göbel, H Scheithauer, A Brighi, A Guarini, ...
Journal of School Violence 14 (1), 47-65, 2015
1622015
Programa Asegúrate: Efectos en ciberagresión y sus factores de riesgo= Asegúrate Program: Effects on cyber-aggression and its risk factors
R Del Rey, J Mora, JA Casas, R Ortega-Ruiz, P Elipe
Comunicar: Revista Científica Iberoamericana de Comunicación y Educación …, 2018
153*2018
Perceived emotional intelligence as a moderator variable between cybervictimization and its emotional impact
P Elipe, JA Mora-Merchán, R Ortega-Ruiz, JA Casas
Frontiers in psychology 6, 134559, 2015
1352015
Impact of the ConRed program on different cyberbulling roles
R Del Rey, JA Casas, R Ortega
Aggressive behavior 42 (2), 123-135, 2016
1332016
Desarrollo y validación de la Escala de Convivencia Escolar (ECE)
R Del Rey, JA Casas, R Ortega-Ruiz
Universitas Psychologica 16 (1), 275-285, 2017
1322017
Parenting styles and bullying involvement/Estilos parentales e implicación en bullying
O Gómez-Ortiz, R Del Rey, JA Casas, R Ortega-Ruiz
Culture and Education 26 (1), 132-158, 2014
114*2014
Bullying: The impact of teacher management and trait emotional intelligence
JA Casas, R Ortega‐Ruiz, R Del Rey
British journal of educational psychology 85 (3), 407-423, 2015
1062015
Convivencia escolar y su relación con el rendimiento académico en alumnado de Educación Primaria
G Cerda, C Pérez, P Elipe, JA Casas, R Del Rey
Revista de psicodidáctica 24 (1), 46-52, 2019
872019
Validation of the internet and social networking experiences questionnaire in Spanish adolescents
JA Casas, R Ruiz-Olivares, R Ortega-Ruiz
International Journal of clinical and Health psychology 13 (1), 40-48, 2013
792013
Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas: La necesidad de un análisis multidisciplinar
GC Etchepare, C Pérez, JAC Bolaños, RO Ruiz
Psychology, Society & Education 9 (1), 1-10, 2017
782017
Valoración del alumnado de primaria sobre convivencia escolar: El valor de la red de iguales
F Còrdoba Alcaide, R Del Rey Alamillo, JA Casas Bolaños, R Ortega Ruiz
Psicoperspectivas 15 (2), 78-89, 2016
762016
Sexting among adolescents: The emotional impact and influence of the need for popularity
R Del Rey, M Ojeda, JA Casas, JA Mora-Merchán, P Elipe
Frontiers in psychology 10, 465654, 2019
752019
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20