José Antonio Casas
José Antonio Casas
Profesor Ayudante Doctor del departamento de Psicología universidad de córdoba
Dirección de correo verificada de uco.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Bullying and cyberbullying: Convergent and divergent predictor variables
JA Casas, R Del Rey, R Ortega-Ruiz
Computers in Human Behavior 29 (3), 580-587, 2013
2732013
Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire
R Del Rey, JA Casas, R Ortega-Ruiz, A Schultze-Krumbholz, ...
Computers in Human Behavior 50, 141-147, 2015
1702015
La Convivencia Escolar: clave en la predicción del Bullying
R Ortega Ruiz, R Rey Alamillo, JA Casas Bolaños
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6 (2), 91-102., 2013
1082013
Knowing, building and living together on internet and social networks: The ConRed cyberbullying prevention program
R Ortega Ruiz, R Rey Alamillo, JA Casas Bolaños
International Journal of Conflict and Violence, 6 (2), 302-312., 2012
1042012
Evaluar el bullying y el cyberbullying validación española del EBIP-Q y del ECIP-Q
R Ortega-Ruiz, R Del Rey, JA Casas
Psicología Educativa 22 (1), 71-79, 2016
1022016
A comparison of classification approaches for cyberbullying and traditional bullying using data from six European countries
A Schultze-Krumbholz, K Göbel, H Scheithauer, A Brighi, A Guarini, ...
Journal of School Violence 14 (1), 47-65, 2015
972015
El programa ConRed, una práctica basada en la evidencia
R Rey, R Ortega Ruiz, JA Casas
Grupo Comunicar, 2012
922012
Does empathy predict (cyber) bullying perpetration, and how do age, gender and nationality affect this relationship?
R Del Rey, L Lazuras, JA Casas, V Barkoukis, R Ortega-Ruiz, ...
Learning and Individual Differences 45, 275-281, 2016
842016
Parenting styles and bullying involvement/Estilos parentales e implicación en bullying
O Gómez-Ortiz, R Del Rey, JA Casas, R Ortega-Ruiz
Cultura y Educación 26 (1), 132-158, 2014
68*2014
Psichometrics properties of Psychological Dating Violence Questionnaire: A study with young couples
J Ureña, EM Romera, JA Casas, C Viejo, R Ortega-Ruiz
International Journal of Clinical and Health Psychology 15 (1), 52-60, 2015
602015
The ConRed Program, an evidence-based practice
R del Rey Alamillo, JA Casas, R Ortega-Ruiz
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación 20 (39), 129-138, 2012
552012
Perceived emotional intelligence as a moderator variable between cybervictimization and its emotional impact
P Elipe, JA Mora-Merchán, R Ortega-Ruiz, JA Casas
Frontiers in psychology 6, 486, 2015
532015
Impact of the ConRed program on different cyberbulling roles
R Del Rey, JA Casas, R Ortega
Aggressive behavior 42 (2), 123-135, 2016
512016
Bullying: The impact of teacher management and trait emotional intelligence
JA Casas, R Ortega‐Ruiz, R Del Rey
British journal of educational psychology 85 (3), 407-423, 2015
512015
Desarrollo y validación de la Escala de Convivencia Escolar (ECE)
R Del Rey, JA Casas, R Ortega-Ruiz
Universitas Psychologica 16 (1), 275-285, 2017
47*2017
Validation of the internet and social networking experiences questionnaire in Spanish adolescents
JA Casas, R Ruiz-Olivares, R Ortega-Ruiz
International Journal of clinical and Health psychology 13 (1), 40-48, 2013
412013
Towards the construct of cyberconvivencia/Hacia el constructo ciberconvivencia
R Ortega-Ruiz, JA Casas, R Del Rey
Infancia y Aprendizaje 37 (3), 602-628, 2014
332014
Programa «Asegúrate»: Efectos en ciberagresión y sus factores de riesgo
R del Rey-Alamillo, JA Mora-Merchán, JA Casas, R Ortega-Ruiz, P Elipe
Comunicar 26 (56), 39-48, 2018
30*2018
Valoración del alumnado de primaria sobre convivencia escolar: El valor de la red de iguales
F Còrdoba Alcaide, R Del Rey Alamillo, JA Casas Bolaños, R Ortega Ruiz
Psicoperspectivas 15 (2), 78-89, 2016
262016
Redes sociales y cyberbullying: El proyecto ConRed
R Ortega Ruiz, R Rey Alamillo, JA Casas Bolaños
Convives, 3, 34-44., 2013
252013
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20