Seguir
Ruth Villalon
Ruth Villalon
Dirección de correo verificada de unican.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Reading and writing to learn in secondary education: Online processing activity and written products in summarizing and synthesizing tasks
M Mateos, E Martín, R Villalón, M Luna
Reading and Writing 21, 675-697, 2008
1762008
Las concepciones de los profesores de educación primaria sobre la enseñanza y el aprendizaje
E Martin, M Mateos, P Martínez, J Cervi, A Pecharromán, R Villalon
Nuevas formas de pensar la enseñanza y el aprendizaje : las concepciones de …, 2006
1672006
Concepciones del alumnado de secundaria y universidad sobre la escritura académica
R Villalón, M Mateos
Infancia y aprendizaje 32 (2), 219-232, 2009
154*2009
Reading and writing tasks on different university degree courses: what do the students say they do?
M Mateos, R Villalón, MJ De Dios, E Martín
Studies in Higher Education 32 (4), 489-510, 2007
1072007
High school boys’ and girls’ writing conceptions and writing self-efficacy beliefs: what is their role in writing performance?
R Villalón, M Mateos, I Cuevas
Educational Psychology 35 (6), 653-674, 2015
912015
Improving written argumentative synthesis by teaching the integration of conflicting information from multiple sources
M Mateos, E Martín, I Cuevas, R Villalón, I Martínez, J González-Lamas
Cognition and Instruction 36 (2), 119-138, 2018
902018
Improving University Argumentative Writing through Online Training
M Luna, R Villalón, M Mateos, E Martín
Journal of Writing Research 12 (1), 233-262, 2020
602020
Las concepciones de los estudiantes sobre la escritura académica
R Villalón
Universidad Autónoma de Madrid, 2010
45*2010
La percepción de profesores y alumnos en la educación secundaria sobre las tareas de lectura y escritura que realizan para aprender
M Mateos, E Martín, R Villalón
JI Pozo, N. Scheuer, Pérez, MP Mateos, E. Martín, y de la Cruz, M.(Eds …, 2006
452006
Valoración y uso de la plataforma Blackboard Collaborate en una universidad a distancia: estudio de caso sobre las prácticas declaradas de docentes del Grado de Psicología
R Villalón, M Luna, A García-Barrera
Digital Education Review, 267-288, 2019
332019
Actitudes y sentimiento de competencia hacia la lectura y escritura del alumnado de 1º y 2º de Educación Primaria
B Izquierdo-Magaldi, A Melero, R Villalón
Revista Complutense de Educación 31 (3), 275-284., 2020
252020
The influence of thinking dispositions on integration and recall of multiple texts
C Tarchi, R Villalón
British Journal of Educational Psychology 91 (4), 1498-1516, 2021
212021
Las concepciones del profesorado: formación y cambio conceptual
E Martín, M Mateos, P Pérez Echeverría, JI Pozo, A Pecharromán, ...
Reunión Internacional Mente y Cultura: cambios representacionales en el …, 2004
182004
Attitudes toward reading, reading self-confidence, family involvement and reading comprehension in the second grade
Á Melero, R Villalón, B Izquierdo-Magaldi
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 18 (50), 159-182, 2020
172020
Effects of two computer-based interventions on reading comprehension: Does strategy instruction matter?
M Serrano-Mendizábal, R Villalón, Á Melero, B Izquierdo-Magaldi
Computers & Education 196, 104727, 2023
142023
Online interventions to help college students to improve the degree of integration of their argumentative synthesis
M Luna, R Villalón, I Martínez-Álvarez, M Mateos
Reading and Writing 36 (4), 937-963, 2023
142023
Investigating the effect of actively-openminded thinking on source-based writing: A randomized control trial
C Tarchi, R Villalón, E Lamanda
Thinking Skills and Creativity 46, 101128, 2022
72022
Reading attitudes and text comprehension of Finnish and Spanish pupils: A comparative study
R Villalón, T Merisuo-Storm, B Izquierdo-Magaldi, Á Melero, M Soininen
ponencia presentada en la “Conference of the EARLI SIG 2, 2016
72016
Recursivity in source-based writing: a process analysis
C Tarchi, R Villalón, N Vandermeulen, L Casado-Ledesma, AP Fallaci
Reading and Writing 37 (10), 2571-2593, 2024
52024
Academic writing practices in a psychology degree in the distance learning modality (Prácticas de escritura académica en el pregrado de psicología en modalidad a distancia)
LY Villabona, R Villalón
Culture and Education 35 (1), 64-93, 2023
32023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20