Follow
Radu Bogdan Toma
Title
Cited by
Cited by
Year
The effect of integrative STEM instruction on elementary students’ attitudes toward science
RB Toma, IM Greca
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 14 (4 …, 2018
2462018
Dificultades de maestros en formación inicial para diseñar unidades didácticas usando la metodología de indagación
RB Toma, IM Greca, JÁ Meneses Villagrá
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 14 (2), 442-457, 2017
802017
"De STEM nos gusta todo menos STEM": análisis crítico de una tendencia educativa de moda
RB Toma, A García-Carmona
Enseñanza de las ciencias 39 (1), 0065-80, 2021
772021
Attitudes towards science and views of nature of science among elementary school students in terms of gender, cultural background and grade level variables
RB Toma, IM Greca, ML Orozco Gómez
Research in Science & Technological Education 37 (4), 492-515, 2019
512019
Modelo interdisciplinar de educación STEM para la etapa de Educación Primaria
RB Toma, IM Greca
III Simposio Internacional de Enseñanza de las Ciencias SIEC 2016, 2016
512016
Preferencia por contenidos científicos de física o de biología en Educación Primaria: un análisis clúster
RB Toma, JÁ Meneses Villagrá
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 1 (1), 1104, 2019
352019
Construcción conceptual de la competencia global en educación
M Sanz Leal, ML Orozco Gómez, RB Toma
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria 34 (1), 83-103, 2022
32*2022
A comprehensive review of instruments measuring attitudes toward science
RB Toma, NG Lederman
Research in Science Education 52 (2), 567-582, 2022
292022
Mejora de las concepciones de maestros en formación de la educación STEM
RB Toma, DA Retana Alvarado
Revista Iberoamericana de Educación 87 (1), 15-33, 2021
272021
Validation of the single-items Spanish-School Science Attitude Survey (S-SSAS) for elementary education
RB Toma, JÁ Meneses Villagrá
PLoS ONE 14 (1), e020902, 2019
272019
Revisión sistemática de instrumentos de actitudes hacia la ciencia (2004-2016)
RB Toma
Enseñanza de las Ciencias 38 (3), 0143-159, 2020
252020
¿Qué actitudes hacia la ciencia posee el alumnado de Educación Primaria que participa en actividades científicas extracurriculares?
RB Toma, J Ortiz-Revilla, IM Greca
Ápice. Revista de Educación Científica 3 (1), 55-69, 2019
232019
Problemas de validez y fiabilidad en los cuestionarios ROSE: revisión sistemática de la producción española
R Bogdan Toma
Editorial UCA, 2021
202021
Una revisión del protocolo Draw-a-Scientist-Test (DAST)
RB Toma, IM Greca, MLO Gómez
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias 15 (3), 310401 …, 2018
192018
Confirmation and structured inquiry teaching: Does it improve students’ achievement motivations in school science?
RB Toma
Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education 22 (1), 28-41, 2022
132022
Enseñanza de las ciencias naturales a través de la metodología de indagación: un estudio de las unidades didácticas elaboradas por el alumnado del grado en maestro de Educación …
RB Toma, IM Greca
Proceedings del V Encuentro Iberoamericano sobre Investigación en Enseñanza …, 2015
122015
Effect of confirmation and structured inquiry on attitudes toward school science
RB Toma
School Science and Mathematics 122 (1), 16-23, 2022
92022
Of STEM we like everything but STEM
RB Toma, A García-Carmona
A critical analysis of a buzzing educational trend. Enseñanza de Las …, 2021
92021
Perceived difficulty of school science and cost appraisals: A valuable relationship for the STEM pipeline?
RB Toma
Research in Science Education, 1-13, 2020
92020
Measuring acceptance of block-based coding environments
RB Toma
Technology, Knowledge and Learning, 1-11, 2021
72021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20