Radu Bogdan Toma
Title
Cited by
Cited by
Year
The effect of integrative STEM instruction on elementary students’ attitudes toward science
RB Toma, IM Greca
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 14 (4 …, 2018
602018
Dificultades de maestros en formación inicial para diseñar unidades didácticas usando la metodología de indagación
RB Toma, IM Greca, JÁ Meneses Villagrá
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 14 (2), 442-457, 2017
172017
Modelo interdisciplinar de educación STEM para la etapa de Educación Primaria
RB Toma, IM Greca
III Simposio Internacional de Enseñanza de las Ciencias SIEC 2016, 2016
152016
Attitudes towards science and views of nature of science among elementary school students in terms of gender, cultural background and grade level variables
RB Toma, IM Greca, ML Orozco Gómez
Research in Science & Technological Education 37 (4), 492-515, 2019
82019
Enseñanza de las ciencias naturales a través de la metodología de indagación: un estudio de las unidades didácticas elaboradas por el alumnado del grado en maestro de Educación …
RB Toma, IM Greca
Proceedings del V Encuentro Iberoamericano sobre Investigación en Enseñanza …, 2015
72015
Validation of the single-items Spanish-School Science Attitude Survey (S-SSAS) for elementary education
RB Toma, JÁ Meneses Villagrá
PLoS ONE 14 (1), e020902, 2019
62019
Una revisión del protocolo Draw-a-Scientist-Test (DAST)
RB Toma, IM Greca, MO Gómez
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 3104-3104, 2018
42018
Preferencia por contenidos científicos de física o de biología en Educación Primaria: un análisis clúster
RB Toma, JÁ Meneses Villagrá
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 1 (1), 1104, 2019
32019
STEM education in elementary grades: Design of an effective framework for improving attitudes towards school science
RB Toma
Universidad de Burgos, 2020
12020
¿Qué actitudes hacia la ciencia posee el alumnado de Educación Primaria que participa en actividades científicas extracurriculares?
RB Toma, J Ortiz-Revilla, IM Greca
Ápice. Revista de Educación Científica 3 (1), 55-69, 2019
12019
Actitudes hacia la ciencia de alumnado interesado en actividades científicas extracurriculares
RB Toma, J Ortiz-Revilla, IM Greca
28 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Iluminando el …, 2018
12018
Fundamento, desempeño e inconvenientes de la indagación escolar en ciencias: diseño, implementación y evaluación de una propuesta innovadora
RB Toma
12015
A Comprehensive Review of Instruments Measuring Attitudes Toward Science
RB Toma, NG Lederman
Research in Science Education, 1-16, 2020
2020
Perceived Difficulty of School Science and Cost Appraisals: a Valuable Relationship for the STEM Pipeline?
RB Toma
Research in Science Education, 1-13, 2020
2020
Development and validation of the SUCCESS instrument: Towards a valid and reliable measure of expectancies of success in school science
RB Toma, JÁ Meneses-Villagrá
Current Psychology, 1-15, 2020
2020
Comprensión de aspectos epistémicos de la naturaleza de la ciencia y valoración de su dimensión social
RB Toma
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 17 (2), 2303, 2020
2020
Measuring Elementary Students’ Expectancies of Success in School Science: Psychometric Evaluation of the SUCCESS Instrument
RB Toma
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 15 (8), em1733, 2019
2019
Development and validation of the Negative Appraisals of Studying School Science (NASSS) scale
RB Toma, NG Lederman, JA Meneses Villagrá
ESERA 2019, 2019
2019
A systematic review of science education attitude instruments' psychometric properties
RB Toma, NG Lederman, JA Meneses Villagrá
ESERA 2019, 2019
2019
Exploring students’ acceptance of coding activities during integrative STEM lessons
RB Toma, NG Lederman, J Jiménez, JA Menases Villagrá
International NARST conference, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20